۱۰ روش کسب درآمد از تولید محتوا

کسب درآمد از تولید محتوا

کسب درآمد از تولید محتوا چطور امکان پذیر است‌؟ تولید محتوا چه شاخه هایی دارد؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات جذاب پاسخ بدهید.

اگر به ۱۰ سال پیش برگردید، می بینید که افراد زیادی وبلاگ می نویسند، عکس می گرفتند، فیلم می ساختند و به طور خلاصه برای سرگرمی محتوا تولید می کردند. شاید در آن سال ها هیچکس فکر نمی کرد که کسب درآمد از تولید محتوا تا این حد عالی و حتی ممکن باشد!

امروزه تولید محتوای آنلاین دیگر فقط یک سرگرمی نیست و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از این طریق درآمد کسب می کنند. پلتفرم ها و ابزار تولید محتوا زیادی وجود دارند که می توانند به شما در کسب درآمد و حتی ثروتمند شدن کمک کنند!

 

طبق آمار منتشر شده توسط  explodingtopics   ، بیش از ۲۰۰ میلیون تولید کننده محتوای حرفه ای در جهان وجود دارد و به طور میانگین هر تولید کننده محتوا می تواند پس از شش ماه درآمد کسب کند.

با توجه به اینکه چقدر زمان برای یادگیری مهارت های تولید محتوا و رشد در کانال های محتوا مانند یوتیوب یا اینستاگرام نیاز است، بدیهی است که این یک فرصت نادر و جذاب است!

جدای از این، تقاضا برای تولید محتوا ی آنلاین روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از شرکت ها به جادوی محتوا ایمان آورده اند و از آن برای بازاریابی و تبلیغ خود استفاده می کنند. در زیر توضیح مختصری در مورد اینکه تولید محتوا چیست و چرا شغلی ایده آل برای کسب درآمد محسوب می شود را ارائه می دهیم.

 

تولید محتوا چیست و تولید کننده محتوا کیست؟

دنیای بازاریابی محتوا  به قدری بزرگ است  که نمی توان تعریف خاصی از تولید محتوا داشت. اما می توان گفت که هر آنچه که شما به صورت روزانه در فضای دیجیتال با آن سر و کار دارید. یعنی ویدیوها و عکس‌هایی که می‌بینید، پادکست‌هایی که گوش می‌دهید و متن‌هایی که می‌خوانید، به نوعی محتوایی هستند که شخصی تولید کرده است.

همه افراد با اهداف مشخصی وارد عرصه تولید محتوا می شوند. اما به طور کلی و در نهایت، حتی افرادی که صرفاً برای سرگرمی یا آموزش محتوا تولید می کنند، پس از مدتی به کسب درآمد از محتوا فکر می کنند.

این محتوا می تواند آنلاین یا آفلاین باشد و در قالب های مختلف مانند ویدئو، تصویر، عکس یا محتوای متنی ارائه شود. گاهی حتی بسته به پلتفرم و هدف، همه انواع محتوا با هم ترکیب می شوند.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به مرور زمان  به اینفلوئنسر تبدیل می شوند  و با تولید محتوای روزانه با افراد زیادی ارتباط برقرار می کنند. این افراد با توسعه یک ایده ناب، برندینگ میکنند و مخاطبان خود را پیدا می کنند.

 

در همین حال، بسیاری از شرکت ها از تولید محتوا به عنوان راهی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. محتوا می تواند انواع مختلفی از محتوا داشته باشد و در اینجا چند نمونه از محبوب ترین انواع محتوا را معرفی می کنم:

  • وبلاگ
  • پادکست
  • از ویدئو
  • موسیقی
  • گرافیک
  • تصویر
  • کتاب های الکترونیکی (کتاب الکترونیکی)
  • اینفوگرافیک
  • که در…

چرا کسب درآمد از تولید محتوا یک شغل ایده آل است؟

تولید محتوا در سراسر جهان و به خصوص ایران طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی به عنوان فریلنسر یا کارمند در زمینه های مختلف محتوایی درآمدهای قابل توجهی کسب کرده اند. از صفحات شراب سازی اینستاگرام با میلیون ها فالوور گرفته تا کانال های محبوب یوتیوب و تلگرام، امروزه به اصلی ترین و حتی تنها منبع درآمد مردم تبدیل شده اند.

از طرف دیگر، اگر صفحه، کانال یا سایت  برای خود ندارید، باز هم می توانید در تولید محتوا برای شرکت ها و افراد دیگر همکاری کنید و درآمد کسب کنید. در هر صورت، هزاران شرکت وجود دارند که حاضرند میلیون ها و میلیاردها دلار برای رشد خود در دنیای دیجیتال از طریق انواع محتوا هزینه کنند!

 

جدای از آن، شغل تولید محتوا از بسیاری جهات بسیار جذاب است.

  1. هیچ سرمایه یا تجهیزات خاصی برای شروع نیاز نیست. یک لپ تاپ ساده یا یک تلفن معمولی کافی است
  2. شما می توانید از راه دور، حضوری، آزاد و کارمند کار کنید
  3. همانطور که توضیح دادیم، وضعیت بازار بسیار خوب است
  4. فضایی برای رشد و ارتقاء شغلی وجود دارد
  5. پرداخت خوبی دارد، اما کاملاً به کیفیت کار سازنده محتوا بستگی دارد

اگر شما هم تولیدکننده محتوا هستید و یا به  تولید محتوا علاقه مند هستید  و می خواهید از آن درآمد کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه از طریق تولید محتوا به یک ماشین پول تبدیل شوم؟

برای شروع به کسب درآمد در تولید محتوا، تنها چیزی که نیاز دارید یک  ایده ناب و خلاقانه است  . در زیر ۱۳ روش تولید محتوا را به شما معرفی می کنم که به شما کمک می کند آن جرقه را در ذهن خود ایجاد کنید و بسته به ایده ای که دارید، محتوای مرتبط تولید کنید و در نهایت از آن درآمد کسب کنید:

 

همچنین بخوانید : درآمد دلاری با فریلنسری

 

۱. مهارت ها و دانش خود را به صورت آنلاین بفروشید

حالا گوگل را باز کنید و موضوع خاصی را جستجو کنید. من به شما قول می دهم نیمی از نتایجی که گوگل به شما می دهد دوره های آنلاین در این زمینه است. شما مطمئناً چیزی را می دانید که بسیاری از مردم دوست دارند یاد بگیرند. پس چرا آن را نمی فروشیم؟

کافی است یک پلتفرم آنلاین برای آموزش پیدا کنید و مهارت های خود را به روش های مختلف مانند ضبط صدا، تصویر یا حتی نوشتن با دیگران به اشتراک بگذارید. یا حتی می توانید  یک وبینار داشته باشید  و در آن وبینار در مورد آن صحبت کنید.

سپس می توانید محتوای آموزشی خود را با راه اندازی یک وب سایت، صفحه اینستاگرام، کانال تلگرام یا سایر پلتفرم ها به فروش برسانید.

پلتفرم های فارسی زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها آموزش یا وبینار برگزار کنید. در زیر چند نمونه از آنها را معرفی می کنم:

نمونه هایی از سایت های ایرانی:

  1. حفاری
  2. فرانسوی
  3. مدرس
  4. همکلاسی

نمونه هایی از سایت های خارجی:

  1. Skill Crush 
  2. Udemy 
  3. edX 
  4. کورسرا 

۲. برای کسب درآمد از تولید محتوا یک ویدیو بسازید

با ساختن ویدیوهای تبلیغاتی و خلاقانه، تولید کننده محتوا می شوید. بسیاری از برندها تبلیغات ویدیویی دارند و بسیاری از کمپین های آنها با ویدیو همراه است. اگر می دانید چگونه با کامپیوتر یا حتی تلفن همراه فیلم بسازید و ویرایش کنید، بسیاری از شرکت ها منتظر همکاری شما هستند.

برای ایجاد ویدیو، باید نرم افزارهایی مانند Adobe Premiere و After Effects را یاد بگیرید تا بتوانید ویدیوهای حرفه ای تری بسازید. البته کار با این نرم افزارها معمولا نیاز به سیستم هایی با پردازش قدرتمند دارد و البته هزینه زیادی هم دارند.

اما برای شروع می توانید با موبایل خود فیلم بگیرید و آن را ویرایش کنید. اپلیکیشن های موبایلی مانند VLLO، Inshot و VN وجود دارند که به شما امکان ویرایش فیلم ها را می دهند.

در آموزش  تولید محتوای حرفه ای با تلفن همراه  تمامی تکنیک های تولید محتوای تصویری با موبایل را فرا می گیرید. همچنین توصیه می کنیم  آموزش های رایگان تولید محتوای موبایلی را  از دست ندهید .

 

همچنین بخوانید : ۱۰ ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو

 

۳. محتوای گرافیکی تولید کنید

همانطور که احتمالاً تا به حال متوجه شده اید، تولید محتوا لزوماً به معنای محتوای متنی، مقاله و وبلاگ نیست. اگر فکر می کنید علاقه ای به نوشتن ندارید، دنیا هنوز تمام نشده است و شما هنوز می توانید محتوا تولید کنید. نوع دیگری از تولید محتوا که محتوای بصری نامیده می شود، گرافیک است.

اگر طراح گرافیک هستید و می توانید با طراحی بنر و کاراکتر، برندی را به دیگران معرفی کنید، تولید کننده محتوا نیز هستید. می توانید به صورت تمام وقت کار کنید یا با شرکت های مختلف همکاری کنید تا برای آنها محتوای گرافیکی تولید کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

برای تولید محتوای گرافیکی باید  نحوه  کار با نرم افزارهایی مانند  فتوشاپ را بدانید. برای شروع، مطمئناً می توانید ویرایش حرفه ای عکس را با تلفن همراه خود و با استفاده از برنامه هایی مانند PixArt یا Lightroom یاد بگیرید.

اگر علاقه مند به متخصص شدن در طراحی بنر هستید، توصیه می کنیم  « آموزش جدید فتوشاپ » را  از دست ندهید  . در این دوره یاد می گیرید که چگونه با طراحی گرافیکی کسب درآمد کنید و چگونه وارد بازار کار شوید.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از فتوشاپ

همچنین بخوانید : کسب درآمد از ایلوستریتور

 

۴. برای کسب درآمد از تولید محتوا یک پادکست ایجاد کنید

تولید پادکست  یک راه هیجان انگیز و نسبتا جدید برای کسب درآمد از محتوا است! فقط موضوعی را انتخاب کنید که درک می کنید یا حداقل به آن علاقه دارید. و البته صدای گرم و دلنشین قطعا به کارتان می آید!

 

ایجاد یک پادکست به شما این امکان را می دهد که در مورد تخصص خود صحبت کنید و با رشد آن به تدریج آن را به یک تجارت تبدیل کنید. در ابتدای کار نیازی به صرف هزینه زیاد برای اجرای آن نیست، یک ایده و یک میکروفون کار شما را شروع می کند!

 

نمونه بارز این روش تولید محتوا، پادکست «علی بندری» است که طرفداران زیادی دارد. علی بندری فقط یک ایده خوب داشت و آن را اجرا کرد. اکنون هزاران نفر به پادکست او گوش می دهند و او با تبلیغات در پادکست خود درآمد زیادی به دست می آورد. در نهایت، اگر پادکست های شما مخاطبان زیادی را جذب کند، می توانید یک اسپانسر معمولی بگیرید و درآمد قابل توجهی کسب کنید.

 

۵. یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای کسب درآمد در تولید محتوا، راه اندازی یک کانال یوتیوب است. یوتیوب یکی از ساده ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب درآمد است. در یوتیوب می توانید محتوای ویدیویی جالب، سرگرم کننده یا حتی آموزشی ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر بتوانید مخاطبان خود را در یوتیوب پیدا کنید، به راحتی می توانید از آن درآمد کسب کنید.

علاوه بر این، درآمد یوتیوب در ایران به دلار است و از این نظر شانس بسیار خوبی برای دستیابی به درآمد بالا دارید. البته انتقال پول کم در ایران با چالش هایی همراه است و این مزیت هایی دارد. اگر می‌خواهید درباره کسب درآمد با یوتیوب اطلاعات بیشتری کسب کنید،  در مقاله «  راهنمای کامل کسب درآمد با یوتیوب» در مورد آن به تفصیل بحث کردیم.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از یوتیوب

 

۶. محتوای متنی برای مشاغل تولید کنید

امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به افرادی نیاز دارند که آنها و محصولات یا خدمات خود را از طریق قلم جادویی خود به دیگران معرفی کنند. اگر با ابزارهای نوشتن آشنایی دارید، می توانید با این شرکت ها کار کنید و با نوشتن محتوای کپی برای آنها درآمد کسب کنید. در اینجا توصیه می کنیم  مقاله  هزینه های تولید محتوا را مطالعه کنید.

تولید محتوای متنی برای سایت یکی از  پرطرفدارترین مشاغل تولید محتوا  در ایران است و افراد زیادی به صورت آزاد و دائمی کار می کنند. این مقاله و سایر  مقالات وبلاگ جدیدی  که خواندید توسط نویسندگان خارجی یا شخصی تهیه شده است و نویسندگان با نوشتن این مقالات درآمد کسب کرده اند. توصیه می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید:

جزییات این موضوع را در آموزش تولید محتوای متنی به شما آموزش دادیم  تا  با دستیابی به آن مطالبی بنویسید که واقعا مفید و ارزشمند بوده و تا مدت ها در ذهن خوانندگان بماند.

۷. برای کسب درآمد از تولید محتوا وبلاگ خود را داشته باشید

داشتن یک وبلاگ آنلاین نیز گزینه خوبی برای  کار از خانه است  . یک وبلاگ شخصی به شما امکان می دهد ایده های خود را با دیگران در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. موضوع وبلاگ شما می تواند با علایق، سرگرمی ها یا حتی استعدادهای شما مطابقت داشته باشد.

بعد از اینکه وبلاگ شما رشد کرد و مخاطبان زیادی را جذب کرد، می توانید با دریافت گزارش و بنرهای تبلیغاتی شروع به کسب درآمد کنید.

در مقاله ”  چگونه می توانید با وبلاگ خود درآمد کسب کنید؟”  » می توانید درباره ترفندهای وبلاگ نویسی بیشتر بدانید.

۸. یک کانال تلگرام ایجاد کنید

امروزه می توانید با ایجاد یک کانال تلگرام در مورد هر موضوعی که دوست دارید و جذب اعضا کسب درآمد کنید. محتوای کانال می تواند سرگرمی، موسیقی، ویدئو، اخبار، سینما یا چیزهای دیگر باشد.

کافی است کانال خود را بسازید و با جذب ممبر، تبلیغات از برندهای مختلف و کسب درآمد. از جمله محبوب ترین و شناخته شده ترین کانال های تلگرامی که از طریق انتشار تبلیغات درآمد زیادی کسب می کنند می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • “Ahangify” با بیش از چهار و نیم میلیون عضو
  • کانال “مجله”. آیا می دانید» با ۱.۳ میلیون مشترک
  • کانال “گیزمیز” با ۹۹۰ هزار عضو
  • کانال “توئیتر فارسی” با حدود ۵۰۰ هزار عضو
  • کانال “کاف” با ۵۳۰ هزار عضو
  • کانال “منطقه آزاد” با ۳۱۹ هزار عضو

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از تلگرام

 

۹. برای کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام فعال باشید

اگر اینستاگرام خود را باز کنید، صفحات زیادی را مشاهده می کنید که یک فرد با تولید محتوای خلاقانه در آنها فعال است و فالوورهای زیادی دارد. همه این افراد یک روز کار خود را از صفر شروع کردند و فقط ایده خود را اجرا کردند.

تولید محتوا در اینستاگرام  می تواند هر موضوعی را پوشش دهد. با افزایش فالوورهای خود می توانید از برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبلیغ کنید و کسب درآمد کنید. برای مثال صفحه “هومن ایران منش” یکی از موفق ترین نمونه های کسب درآمد از طریق تبلیغات است.

 

همچننی بخوانید : الگوریتم افزایش فالوور در اینستاگرام

 

۱۰.تبلیغ نویسی را یاد بگیرید

امروزه بازار  نوشتن تبلیغات یا کپی رایتینگ  داغ است. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها به جادوی کلمات اعتقاد دارند و به دنبال شخصی هستند که بتواند با استفاده صحیح از کلمات مشتری جذب کند.

کپی رایتینگ به معنای نوشتن چیزی است که باعث می شود افراد روی یک برند کلیک کنند، بخرند یا دنبال کنند. کپی رایترهای حرفه ای به دلیل استخدام در شرکت های معروف و بزرگ درآمد زیادی کسب می کنند.

 

۱۱. یک محصول بنویسید

اگر به هر یک از سایت های فروش آنلاین کالا یا خدمات مراجعه کنید، می بینید که توضیحات مربوط به هر محصول یا خدمات در صفحه وجود دارد. این توضیحات بسیار مهم هستند و می توانند کاربر را برای خرید تصمیم بگیرند. بنابراین نوشتن این نوع متون نیاز به تخصص دارد.

با یادگیری این مهارت می توانید با شرکت های زیادی کار کنید و درآمد کسب کنید. بسیاری از سایت‌های فروش آنلاین مانند دیجی کالا یا سایر فروشگاه‌های آنلاین به خدمات نوشتن محصول نیاز دارند که بتوانید با آنها همکاری کنید.

 

۱۲. یک کتاب الکترونیکی بسازید

ممکن است با خود فکر کنید که نویسنده نیستید. بنابراین نوشتن یک کتاب برای شما یک رویای غیرممکن است. اما باید به شما بگویم که قصه گویی برای نوشتن یک کتاب کافی است. هنگامی که برند خود را ساختید، به دیگران بگویید چگونه به اینجا رسیدید و داستان خود را به آنها بگویید.

همه چیزهایی را که تاکنون نوشته اید جمع آوری کنید و به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید. حتی می توانید با چاپ آن یک نسخه فیزیکی دریافت کنید. اگر به تولید کتاب الکترونیکی علاقه دارید،  مطالعه مقاله  آموزش تولید کتاب الکترونیکی را به شما توصیه می کنیم.

 

۱۳. یک استراتژی محتوا ایجاد کنید

اگر یک نویسنده محتوا حرفه ای هستید و تجربه تولید محتوا در وبلاگ ها یا شبکه های اجتماعی را دارید، می دانید که  توسعه استراتژی محتوا  یک گام اساسی برای هر کسب و کاری است. اما این کار نیاز به تخصص خاصی دارد و همه نمی توانند از عهده آن برآیند.

اگر می خواهید تولید محتوای خود را بهبود ببخشید و درآمد خود را افزایش دهید، یادگیری توسعه استراتژی محتوا انتخاب خوبی برای شماست. با پیشرفت و کسب مهارت های بیشتر در این راه حتی می توانید با برندهای مختلف در زمینه بازاریابی محتوا مشورت کنید.

در  دوره Content Strategy: Splitting the Digital Atom  می توانید این مهارت ها را از صفر تا صد بیاموزید.

 

سخن پایانی در مورد کسب درآمد از تولید محتوا

امیدوارم از مطالب این مقاله پویان توسعه خوشتون بیاد. در نهایت باید در نظر داشته باشید که برای رشد شغلی و کسب درآمد در دنیای محتوا، ابتدا باید اشتیاق داشته باشید و سپس تمرین کنید.

اگر تصمیم جدی برای ورود به این بازار جذاب گرفته اید و می خواهید تولید محتوای سایت، تولید محتوای موبایلی، استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی را بیاموزید،  در  دوره بازیابی محتوا ثبت نام کنید  . در این دوره که دارای تخفیف ویژه نیز می باشد می توانید به صورت کامل و گام به گام تمامی مهارت های لازم و مهم برای موفقیت در دنیای تولید محتوا را فرا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.