کسب درآمد از ایلوستریتور

کسب درآمد از ایلوستریتور

در این مطلب از پویان توسعه میخواهیم به برسی یکی دیگر از نرم افزار های درآمد بپردازیم. پس با مطلب کسب درآمد از ایلوستریتور با ما همراه باشید.

 

بازار کار نرم افزار ایلوستریتور

نرم افزار Illustrator یکی از بهترین نرم افزارهای گرافیکی است که برای طراحی، تصویرسازی و خلق آثار هنری خلاقانه استفاده می شود. این نرم افزار منحصر به فرد و قدرتمند به دلیل گزینه های بسیار متنوع در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که باعث محبوبیت ایلوستریتور شده و توجه بسیاری از گروه های هدف را به خود جلب کرده است.

امروزه با یادگیری و تسلط بر نرم افزارهای مختلف می توانید درآمد کسب کنید. بنابراین، قبل از ورود به یک حرفه، بهتر است در مورد بازار کار و آینده شغلی آن تحقیق کنید تا بهترین تصمیم را برای یادگیری یک تخصص بگیرید.

نرم افزار ایلوستریتور یکی از نرم افزارهای کاربردی در زمینه های مختلف با بازار کار بسیار خوب می باشد. بنابراین علاقه مندان به این نرم افزار می توانند با تسلط بر این نرم افزار از راه های مختلف کسب درآمد کنند. در این مقاله به نحوه استفاده از ایلاستریتور می پردازیم و راه های کسب درآمد از ایلوستریتور را بررسی می کنیم. 

 

نرم افزار ایلوستریتور چیست؟

یکی دیگر از نرم افزارهای رایج Adobe Adobe Illustrator است. این ابزار پیشرو در طراحی گرافیک طراحی هر چیزی را که می توانید در این نرم افزار تصور کنید را آسان می کند.

این نرم افزار قدرتمند طراحی و تصویرسازی کامپیوتری بر اساس برداری است  که برای ایجاد انواع مختلف تصاویر چاپی یا دیجیتالی، از جمله کارتون، استفاده می شود. از جداول، نمودارها، آرم ها و تصاویر استفاده شد.

این نرم افزار توسط گرافیست ها، طراحان وب، هنرمندان خوب و تصویرگران حرفه ای در سراسر جهان برای خلق آثار هنری با کیفیت استفاده می شود. ایلاستریتور نه تنها در زمینه گرافیک، بلکه در زمینه های دیگر نیز کاربرد دارد. 

ویژگی های نرم افزار ایلوستریتور

Illustrator یک نرم افزار گرافیکی شبیه به نرم افزار فتوشاپ است. که قابلیت ها و کارکردهای ویژه ای نیز دارد. Illustrator یکی از اپلیکیشن هایی است که دارای امکانات و ابزارهای بسیار متنوعی است. طراحان برخی از ویژگی های این برنامه عبارتند از:

  •     قابلیت طراحی با دست با انواع قلم موها، مدادها و خودکارهای دیجیتال.
  •     گزینه‌های رنگی مختلف برای ایجاد پالت‌های رنگ، ایجاد پر، ایجاد اشکال، استفاده از طرح‌های گرادیان و ترکیب جلوه‌های رنگی مختلف.
  •     ساختار لایه‌ای فایل‌ها که اجازه می‌دهد شما می توانید اجزای طراحی خود را به لایه ها و لایه های مختلف تقسیم کنید بدون اینکه بر لایه های دیگر تأثیر بگذارد. آنچه را که می‌خواهید ویرایش کنید.
  •     با تابع شبکه، که همراه با نقاط لنگر و قابلیت‌های “چیدن”، تراز کردن دقیق اشکال و خطوط را آسان می‌کند.
  •  کتابخانه‌های ابری که در آن می‌توانید تمام طرح‌های خود را برای یک پروژه ذخیره کنید، مانند رنگ‌ها، قلم‌ها، تصاویر، متن و کاراکترهای مختلف.
  •      دارای یک کتابخانه فونت قابل جستجو است تا بتوانید فونت های مناسب برای استفاده در پروژه های خود.
  •     دارای ابزاری برای ایجاد اشکال هندسی و تنظیم منحنی ها

همچنین بخوانید : ۱۰ روش کسب درآمد از تولید محتوا

بازار کار ایلوستریتور

Adobe Illustrator یکی از معروف‌ترین و بهترین نرم‌افزار ویرایش تصویر رایانه‌ای است که همه طراحان گرافیک از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار به دلیل کاربردهای گسترده ای که در زمینه های مختلف دارد، به یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین زمینه ها برای کسب درآمد در زمینه گرافیک تبدیل شده است که مورد استفاده همه شرکت ها قرار می گیرد.

هیچ کس طراحی های خود را به صورت دستی انجام نمی دهد و همه به دنبال دیجیتالی کردن طرح های خود با نرم افزار هستند. در زیر ۱۳ راه برای کسب درآمد با نرم افزار Illustrator را با هم بررسی می کنیم.

استخدام به عنوان یک گرافیست

اولین راه برای کسب درآمد از ایلوستریتور برای افراد ماهر در این نرم افزار، کار در یک شرکت به عنوان طراح گرافیک است.

امروزه بسیاری از شرکت ها برای کارهای گرافیکی و تبلیغاتی نیاز به استخدام افراد متخصص و ماهر در آموزش نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop و Illustrator دارند. با استخدام دفاتر و شرکت های مختلف می توانید از طریق این نرم افزار کسب درآمد کنید.

همچنین بخوانید :کسب درآمد از فتوشاپ

کسب درآمد از ایلوستریتور با نقاشی دیجیتال 

نرم افزار Illustrator یکی از بهترین نرم افزارها برای ایجاد و ویرایش پروژه های گرافیکی برداری است. این برنامه دارای عملکرد طراحی، نقاشی و رنگ آمیزی فوق العاده است. علاوه بر این، این نرم‌افزار قابلیت‌های طراحی، طراحی و نقاشی بسیار و متنوعی را ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر خلاقانه ایجاد کنند. 

یکی از کارهایی که می توانید با نرم افزار Illustrator انجام دهید، کشیدن نقاشی های دیجیتال است که در چند وقت اخیر با افزایش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی، رشد چشمگیری داشته است.

این نقاشی های دیجیتال در نرم افزار Illustrator با استفاده از ماوس یا قلم نوری ترسیم می شوند. نقاشی های دیجیتال کاربردهای مختلفی دارند. گاهی از این نقاشی های دیجیتال در پوسترها یا کنفرانس های تبلیغاتی، کاورهای موسیقی یا کاور و بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شود.

و گاهی عموماً فقط برای کاربران اینستاگرام و اینترنت طراحی می شوند.

طراحی جلد کتاب

برای طراحی جلد کتاب می توانید از نرم افزار Illustrator مانند نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید. گاهی اوقات طراحی برخی از طرح ها فراتر از توانایی نرم افزارهای مشابه مانند فتوشاپ است. بنابراین از نرم افزار ایلوستریتور برای طراحی جلد کتاب خوب، جذاب و مناسب استفاده می شود.

کسب درآمد با این روش یکی از راه هایی است که می توانید با استفاده از ایلاستریتور درآمد خوبی کسب کنید.

کسب درآمد از ایلوستریتور با طراحی بنر تبلیغاتی

یکی از مهمترین کاربردهای نرم افزارهای گرافیکی انجام کارهای تبلیغاتی است. اغلب کسب و کارها گاهی اوقات به طرح هایی نیاز دارند که توجه عموم را به خود جلب کند تا تبلیغ و جذب مشتری شود.

گاهی اوقات این طرح ها به دلیل پیچیدگی بصری و نیاز به چاپ  در ابعاد بزرگ بدون افت کیفیت در ابعاد بزرگتر طراحی می شوند. معمولاً با تصویرگر انجام خواهد شد. به همین دلیل شرکت های تبلیغاتی این طراحان را به افرادی می دهند که در نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop و Illustrator ماهر و حرفه ای هستند.

کسب درآمد از طراحی لوگو با ایلوستریتور

همانطور که می دانید نرم افزارهای متعددی برای انجام کارهای تبلیغاتی مانند طراحی لگو، بروشور، بنر و … وجود دارد. که نرم افزار گرافیکی Illustrator یکی از بهترین آنهاست.

طراحی لوگو و کارهای تبلیغاتی یکی از پردرآمدترین زمینه های نرم افزارهای گرافیکی است و با یادگیری ایلوستریتور به راحتی می توانید هر پلان تبلیغاتی و یا لوگویی را طراحی کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

همانطور که می دانید هر شرکت یا شخصی برای معرفی برند خود نیاز به لوگوی خاصی دارد. بنابراین افراد و شرکت های مختلف ممکن است از یک طراح حرفه ای و ماهر در نرم افزار ایلوستریتور بخواهند که طرحی جذاب و خاص برای آنها ایجاد کند.

همچنبن بخوانید : کسب درامد از طراحی لوگو

طراحی بروشور، مجموعه نمایشگاهی و منوی کافه یا رستوران 

برای طراحی بروشور، دکور نمایشگاه و منوی کافه یا رستوران می توانید از نرم افزار Illustrator استفاده کنید. ایلوستریتور قابلیت خروجی گیری با فرمت PDF را دارد و به خوبی می توان از آن برای طراحی بروشور و کاتالوگ مخصوصا کاتالوگ هایی با طرح های خلاقانه استفاده کرد.

با توجه به اینکه امروزه طراحی خلاقانه و انحصاری منوی کافه ها و رستوران ها به یک استاندارد تبدیل شده است و اکثر مدیران این شرکت ها به طراحی منوهای اختصاصی می پردازند، می توانید به سرعت به عنوان یک طراح انحصاری در این بخش شروع به کار کنید. شروع کنید و کسب درآمد کنید. 

طراحی فونت

یکی دیگر از کاربردهای مشابه در ایلاستریتور و فتوشاپ طراحی فونت است. با طراحی فونت های خاص می توانید درآمد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشید. با طراحی فونت در این نرم افزار می توانید فونت خود را برای استفاده در وب سایت ها یا اپلیکیشن ها به شرکت های بزرگ بفروشید یا مجوز دهید.

 

کسب درآمد از ایلوستریتور با طراحی اینفوگرافیک

یکی از امیدوارکننده ترین و پردرآمدترین زمینه های کاری برای نرم افزار Illustrator طراحی اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک ها کاربردهای زیادی دارند، از سفارش سازمان های دولتی و نصب در مدارس یا ادارات گرفته تا استفاده در وب سایت های شخصی و آموزشی.

اینفوگرافیک ها را می توان با نرم افزارهای دیگری مانند فتوشاپ طراحی کرد، اما برخی از اشکال و اندازه ها در ایلوستریتور سریعتر و راحت تر ایجاد می شوند و هنگام چاپ با فرمت های بزرگ، خروجی ایلاستریتور دچار افت کیفیت نمی شود.

ایلاستریتور در معماری

نرم افزار Illustrator در معماری درست مانند نرم افزار فتوشاپ استفاده می شود. Illustrator مناسب ترین نرم افزار برای ترسیم نقشه ها و نمودارهای شماتیک معماری، شهرسازی و … می باشد.

این نرم افزار به صورت حرفه ای برای ارائه و آبکاری معماری نیز استفاده می شود. نرم افزار ایلوستریتور با ارائه ابزارهای برداری، محیط کاری بسیار ساده و دقیق که ترکیبی از ابزارهای مشابه اتوکد و فتوشاپ است، این امکان را برای معماران فراهم کرده است که بتوانند طرح های خود را به بهترین شکل در این نرم افزار ارائه دهند. 

کسب درآمد از ایلوستریتور با طراحی آیکون 

با نرم افزار Illustrator می توانید آیکون طراحی کنید. آیکون ها کاربردهای زیادی دارند، آیکون های طراحی شده در وب سایت ها، اپلیکیشن های موبایل و توسعه نرم افزار استفاده می شوند. با آموزش ایلوستریتور می توانید بسته های آیکون سفارشی سفارش دهید و درآمد کسب کنید.

طراحی قالب و محتوای شبکه های اجتماعی 

امروزه با گسترش و توسعه کسب و کارهای آنلاین و بسیاری از شرکت های فعال در اینستاگرام و فضای مجازی به دنبال طراحی قالبی خاص برای پست ها و مطالب خود به خصوص در شبکه های اجتماعی هستند و شما می توانید از قالب و محتوای طراحی استفاده کنید. از شبکه در نرم افزار Illustrator. خدمات اجتماعی را بپردازید و از این کار درآمد بالایی کسب کنید.

محتوای کاربردی اگر جذاب و کاربر پسند نباشد هرگز به اندازه کافی دیده نمی شود.

کسب درآمد از ایلوستریتور با ساخت موشن گرافیک

گاهی هنرمندان موشن گرافیک بیشتر در زمینه انیمیشن تخصص دارند. و نمی توانند صحنه، عناصر و شخصیت های موشن گرافیک را به خوبی و در سطح بالایی طراحی کنند.

می توانید با این افراد کار کنید و عناصر و کاراکترها را برای آنها طراحی کنید. تا بتوانند پروژه های بیشتر و گران تری دریافت کنند. و در ازای آن درصدی از دستمزد هر پروژه را دریافت کنند.

همچنین بخوانید : کسب درآمد از موشن گرافیک

ایلاستریتور در طراحی لباس و محصولات چاپی 

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف، شاهد توسعه نرم افزارهای زیادی در زمینه های مختلف هستیم. نرم افزار Illustrator یکی از این نرم افزارها است که نه تنها برای کارهای گرافیکی استفاده می شود بلکه در زمینه طراحی لباس و محصولات چای نیز کاربرد دارد.

طراحی لباس یکی از کارهایی است که با استفاده از این نرم افزار آسان تر و کاربردی تر شده است. نرم افزار ایلوستریتور در طراحی لباس برای طراحی، خلق تصاویر و شخصیت هایی با اشکال مختلف با بهترین کیفیت در کمترین زمان ممکن استفاده می شود.

در این نرم افزار می توانید ابتدا طرح های مورد نظر خود را به صورت خطی و مسطح ترسیم کنید و سپس رنگ و متریال را با ابزار Use Illustrator اعمال کنید. برای ایجاد تصاویر واقعی تر. از دیگر کارکردهای این نرم افزار می توان به طراحی و ساخت پارچه و اعمال پارچه روی لباس طراحی شده اشاره کرد.

این نرم افزار یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای دو بعدی در زمینه طراحی لباس می باشد. از دیگر کاربردهای نرم افزار ایلوستریتور می توان به طراحی و طراحی طرح های مورد استفاده بر روی محصولات چاپی مانند لباس، استیکر، پیکسل یا قاب گوشی موبایل اشاره کرد.

این فیلد یکی از اپلیکیشن های جذاب ایلوستریتور است که روز به روز بیشتر مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد. 

همچنین بخوانید : درآمد دلاری با فریلنسری

کسب درآمد از ایلوستریتور به صورت دلاری

تمامی افرادی که در زمینه گرافیک و تصویرسازی فعالیت می کنند می توانند به عنوان فریلنسر با یادگیری نرم افزار ایلوستریتور کسب درآمد کنند.

با توجه به حیطه کاری نامحدود در زمینه گرافیک و تصویرسازی، می توانید از ایلاستریتور در زمینه تصویرسازی کتاب و طراحی جلد کتاب، طراحی انواع پوسترهای تبلیغاتی و بروشورهای معرفی محصول، طراحی کاراکترهای ویژه موشن گرافیک و بسیاری دیگر استفاده کنید. زمینه های کاری

کسب درآمد بدون کار در شرکت یا مجموعه بدون حقوق ثابت و محدود، البته یادتان باشد که اولین شرط کار فریلنسر شعبه سایت های فریلنسری تخصصی است.

برای کسب درآمد از ایلوستریتور ، می توانید با ثبت نام در سایت های فریلنسری مانند Upwork یا Freelancer، پروژه ها را دریافت کنید و کسب درآمد کنید. همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی برای کارهایی مانند لینکدین ثبت نام کنید و با ارسال رزومه و نمونه کارها در سایت ها، با انجام پروژه ها درآمد کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.