کسب درآمد از فتوشاپ

کسب درآمد از فتوشاپ

کار و درآمدزایی از طریق نرم افزار فتوشاپ یکی از مشاغل ساده و پردرآمد است و درآمد بالایی برای شما به ارمغان می آورد. اکنون که زیبایی و کیفیت اولویت همه چیز است.

حرفه فتوشاپ توانست این دو معیار مهم را به درستی مدیریت کند و نتایج قابل قبولی برای یادگیری نحوه کسب درآمد با فتوشاپ ارائه دهد. این حرفه به یکی از راه های کسب درآمد با فتوشاپ تبدیل شده است که طرفداران زیادی نیز دارد. در این مطلب همراه با پویان توسعه باشید تا عمیق تر در مورد این موضوع به بحث و گفتگو بپردازیم.

مهم ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ

۱- فتوشاپ در حوزه بازاریابی دیجیتال، وب و اپلیکیشن:

در حال حاضر اکثر کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن پیش می روند و یکی از ابزارهای اصلی و اساسی این فرآیند فتوشاپ است. برنامه های کاربردی فتوشاپ بسیار زیاد و متنوع هستند، از طراحی وب، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن هایی که روزانه از آنها استفاده می کنیم. به همین دلیل با کمی خلاقیت می توانیم با فتوشاپ در این زمینه درآمد کسب کنیم.

۱- طراحی وب سایت و قالب های آن: اکثر وب سایت هایی که روزانه استفاده می کنیم ابتدا در فتوشاپ طراحی شده اند. اکثر قالب های آماده سازندگان وب سایت مانند وردپرس ابتدا در فتوشاپ طراحی شده و سپس به کد تبدیل می شوند. افزونه های زیادی برای تبدیل فایل های فتوشاپ به کد وجود دارد.

۲- طراحی رابط اپلیکیشن ها: به طور کلی می توان گفت که هیچ تلفن همراه هوشمندی وجود ندارد که نرم افزارهای کاربردی مانند دیوار، دیجی کالا، اپ، انواع موبایل بانک و چندین اپلیکیشن دیگر روی آنها نصب نباشد.

تمامی این برنامه ها دارای بخش های مختلفی مانند منو، صفحه اصلی و سربرگ های مختلف هستند و جالب است بدانید که محیط این اپلیکیشن ها در فتوشاپ طراحی شده است. در واقع می توان گفت این شغل یکی از پردرآمدترین حوزه های فتوشاپ است.

۳- بازاریابی و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی: امروزه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیسبوک و… به منبع درآمد مهمی از دنیای دیجیتال تبدیل شده اند و فرصت بسیار خوبی برای بازاریابی کسب و کار ایجاد کرده اند.

همچنین بخوانید : ۱۰ روش کسب درآمد از تولید محتوا

طراحی قالب، تولید محتوا و طراحی این پست ها همگی توسط فتوشاپ انجام می شود، علاوه بر این، حوزه بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی به سرعت در حال رشد است و قطعا یکی از کاربردهای اصلی فتوشاپ در آینده خواهد بود. آینده دور

۴- ایجاد محتوا در وب سایت ها: این قسمت را با عنصر شماره یک اشتباه نگیرید. در طراحی وب اساس اصلی سایت طراحی می شود اما سایت بدون محتوا هیچکس را جذب نمی کند! وب سایت ها از محتوای تصویری متفاوتی استفاده می کنند. طراحی عکس مقاله، طراحی جلد و طراحی آیکون نیز با استفاده از فتوشاپ انجام می شود.

۵- طراحی اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها در حوزه آموزشی و رسانه ای کاربرد بی نظیری پیدا کرده اند. توانایی انتقال مفاهیم یا اطلاعات در مدت زمان کوتاه و ساده و قابل درک بودن برای عموم، آن را در مقایسه با مدارس آنلاین، سایت‌های اطلاع رسانی، پایگاه‌های پزشکی و حتی رادیو و تلویزیون بسیار مقبول‌تر کرده است. طراحی و پیاده سازی اینفوگرافیک در فتوشاپ بسیار راحت تر و حرفه ای تر از برنامه های مشابه است و یکی از جالب ترین کاربردهای فتوشاپ به حساب می آید که مطمئنا آینده روشنی دارد.

۶- طراحی لوگو: طراحی لوگو ی واضح و انحصاری یکی از اولین نیازهای هر شرکتی است تا به شرکت و برند خود هویت بخشد و محصولات و خدمات خود را در ذهن مشتریان ماندگار کند.

لوگو یک طرح و شکل گرافیکی خاص است که می توانید با استفاده از اشکال هندسی یا قالب های رایگان با مهارت و خلاقیت در فتوشاپ ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که طراحی لوگو یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود.

طراحان لوگو از ذهن ها و ایده های خلاقانه ای بهره می برند که می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

همچنین بخوانید : کسب درآمد از طراحی لوگو

۲-راه های کسب درآمد از فتوشاپ

۱- تبلیغات بنر و طراحی بیلبورد: در دنیای امروزی در بسیاری از زمینه ها شرکت های مشابه با یکدیگر به رقابت می پردازند و فعالیت های خود تبلیغی و بازاریابی مختلفی را انجام می دهند.
یکی از این کارها طراحی پوستر یا بنر است که در واقع روشی مناسب برای ارائه خدمات و محصولات شرکت ها و کارخانه ها و همچنین اطلاع رسانی و جذب مشتری می باشد.
طراحی بنر تبلیغاتی، طراحی بنر تلگرام و اینستاگرام، طراحی پست و استوری اینستاگرام و … یکی از کارهایی است که می توانید انجام دهید و پول در بیاورید. علاوه بر این می توان گفت طراحی یکی از مشاغل پرطرفدار است و تقاضاهای زیادی دارد.

۲- ست سربرگ اداری طراحی: یکی دیگر از راه های مناسب برای کسب درآمد با فتوشاپ و ورود به بازار کار فتوشاپ، طراحی بی نظیر سربرگ اداری است. کسب و کارها برای برقراری ارتباط از طریق نامه های رسمی و رسمی به سربرگ نیاز دارند.
سربرگ قسمت بالایی حروف و برگه های اداری است، معمولا در سازمان ها و ادارات یکی از اجزای بازی اداری و سربرگ است، در واقع می گویند بازی اداری دارای طرح و رنگ یکپارچه است.
ست های اداری شامل سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه، کاغذ یادداشت، دفترچه یادداشت، فرم های پرکاربرد، اسناد مالی و اداری، کارت پرسنلی، لیبل و … می باشد که در جلب اعتماد و ارتباط با مشتریان بسیار موثر است. با استفاده از فتوشاپ می توانید به صورت حرفه ای ست میز و سربرگ برای مشاغل و برندها طراحی کنید.

۳- طراحی کارت ویزیت و فرمت رزومه: کارت ویزیت برای یک فرد در تجارت بسیار ضروری و مهم است زیرا ممکن است فرد در طول روز با چند نفر گفتگو داشته باشد یا در یک نمایشگاه بزرگ شرکت کند.
در چنین مواقعی نوشتن آدرس و شماره تلفن روی کاغذ و دادن آن به افراد مهم نمی تواند کار جذاب و منطقی باشد، بهتر است افراد برای متفاوت و خاص جلوه دادن کسب و کار خود کارت ویزیت طراحی کنند. تجربه کاری و اعتبار شغلی آماده هستند تا فرمت رزومه خود را داشته باشند.

۴- بنر مکان های تجاری: به طور کلی شامل طراحی پوستر و بنر برای مجتمع های تجاری، مراکز خرید و فروشگاه ها می باشد که معمولا با استفاده از فتوشاپ ساخته می شوند.
استندهای تبلیغاتی که در فروشگاه های مجلل تر وجود دارد نیز توسط فتوشاپ طراحی و ساخته شده است. در واقع طراحی بنر یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد با فتوشاپ است.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از ایلوستریتور

 

۳-فتوشاپ در حوزه مطبوعات

۱- صفحه آرایی و طراحی صفحه اول روزنامه و مطبوعات: افراد برای چیدمان در این قسمت دو دسته هستند، افرادی که با استفاده از ایندیزاین چیدمان انجام می دهند که می توان گفت از خانواده فتوشاپ هستند و افرادی که این کار را انجام دهید کار توسط فتوشاپ انجام می شود که تعداد نسبتاً زیادی را شامل می شود اما طراحی صفحه اول روزنامه ها و به خصوص مجلات کار بسیار مهمی است که معمولاً با فتوشاپ انجام می شود.

 زیرا طراحی ضعیف فروش این نشریه را بسیار ناامید کننده می کند. . به همین دلیل است که بسیاری از مؤسسات انتشاراتی هزینه های زیادی را برای طراحی این بخش صرف می کنند.

طراحی صفحه اول مطبوعات هنری است که عمدتاً با تأمل با سردبیران و ناشر برای انتخاب عنوان شروع می شود و با استفاده از فتوشاپ به طرح ختم می شود.

۲- طراحی جلد کتاب: یکی دیگر از فعالیت هایی که در صنعت فتوشاپ می توان به آن اشاره کرد طراحی جلد کتاب است. طراحی جلد از دیگر مشاغل مرتبط با فتوشاپ است که باعث رونق بیشتر بازار کار فتوشاپ می شود.

بنابراین به عنوان یک طراح گرافیک با ذوق و خلاقیت می توانید به راحتی جلد کتاب های جذابی را با فتوشاپ طراحی کنید و با ناشران زیادی در این زمینه همکاری کنید. در واقع پوشش مناسب، جالب و مرتبط می تواند در جذب مشتری بسیار موثر باشد.

 

۴-فتوشاپ در زمینه بازی، سرگرمی و انیمیشن:

فتوشاپ در زمینه و صنعت مربوط به ساخت بازی، سرگرمی و انیمیشن های انیمیشن در حال رشد است و با استفاده از فتوشاپ درآمد کسب کرده است. همانطور که می دانید هر کدام از این زمینه ها نیاز به تخصص جداگانه ای در زمینه خود دارند، اما در هر یک از این زمینه ها که در آن فعالیت می کنید، یادگیری فتوشاپ کار شما را آسان کرده و کیفیت آن را افزایش می دهد.

۱- فتوشاپ در صنعت بازی: محبوبیت زیاد بازی های موبایل و درآمدزایی بالای برخی از آنها باعث افزایش تعداد استودیوهای بازی شده است.هر استودیویی به یک طراح مسلط به فتوشاپ نیاز دارد. فتوشاپ تقریباً در همه جا در صنعت بازی های ویدیویی در مورد پیکسل یا رنگ آمیزی استفاده می شود. برای مثال طراحی کاراکترها و پس زمینه تا آیکون ها توسط فتوشاپ قابل پیاده سازی است.

۲- فتوشاپ در صنعت سرگرمی: زمینه سرگرمی بسیار وسیع است، از فلش کارت های آموزشی کودکان گرفته تا بازی های رومیزی که همگی با فتوشاپ طراحی شده اند. حتی اگر گسترده تر فکر کنیم، ساخت پوستر و جلد فیلم های سینمایی و فیلم های پخش خانگی با فتوشاپ انجام می شود. و در نهایت کار در این زمینه از طریق فتوشاپ نیز کسب درآمد خواهد کرد.

۵- کسب درآمد از فتوشاپ در عکاسی:

به طور کلی صنعت عکاسی را می توان به سه قسمت اصلی عکاسی استودیویی، عکاسی خیابانی و عکاسی صنعتی تقسیم کرد.

۱- عکاسی استودیویی: فتوشاپ در صنعت عکاسی بسیار پرکاربرد است و بیشترین کاربرد را دارد. اصولا از عکاسی استودیویی برای عکس های شخصی، عکاسی از کودکان و عکاسی عروسی استفاده می شود و همانطور که می دانید نرم افزار فتوشاپ یک برنامه قدرتمند ویرایش عکس است. و تصاویری وجود دارد که می توانید با استفاده از این قابلیت نرم افزار فتوشاپ که یکی از پرطرفدارترین مشاغل در بین کاربران این نرم افزار در بازار کار فتوشاپ است، برای کار در آتلیه های عکاسی استفاده کنید.

۲- عکاسی خیابانی: اگر در اینستاگرام فعال باشید، همیشه عکس‌ها و تصاویری را مشاهده می‌کنید که عمدتاً جوانان را به تصویر می‌کشند و محیط عکاسی آن‌ها بیرون از آتلیه است. به این نوع عکاسی، عکاسی خیابانی می گویند و مدتی است که بسیار محبوب بوده است. این نوع عکس ها به ویرایش پیچیده تری نسبت به عکس های استودیویی نیاز دارند و برای ویرایش آنها به فتوشاپ نیاز دارید.

۳- عکاسی صنعتی: عکاسی صنعتی عمدتاً برای ثبت تصاویر محصولات یا دستگاه های تجاری استفاده می شود. چون گاهی اوقات عکاسی در کارخانه انجام می شود، شرایط نور و رنگ مناسب نیست و نیاز به روتوش با فتوشاپ به شدت احساس می شود.

۴- صنعت انیمیشن و موشن گرافیک: در واقع این دو حوزه تخصص خاصی می خواهند، اما اگر انیماتور باشید یا موشن گرافیک کار کنید اما فتوشاپ را بلد نباشید، همیشه با مشکل مواجه خواهید شد!

همچنین بخوانید : کسب درآمد از موشن گرافیک

۶- حوزه آموزشی فتوشاپ:

آموزش یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد بدون توجه به مهارت است. اگر فکر می کنید دانش و مهارت شما در زمینه فتوشاپ به حدی است که می توانید آن را به دیگران منتقل کنید، پس این فرصت را از دست ندهید و دست به کار شوید.

و با آموزش فتوشاپ کسب درآمد کنید. با آموزش آنچه می دانید، همیشه دانش خود را به روز می کنید و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می گذارید و در عین حال برای خود درآمد کسب می کنید.

یکی از پلتفرم های آموزشی بسیار محبوب در حال حاضر یوتیوب است. کاربران این پلتفرم مهارت های خود را به دیگران آموزش می دهند و در این فرآیند کسب درآمد می کنند. اگر در حرفه خود مهارت کافی دارید، می توانید از این آموزش در شبکه های اجتماعی و یوتیوب برای ارائه اپلیکیشن در این حرفه استفاده کنید و یا آموزش فتوشاپ را سازماندهی کنید، با مهارت خود کسب درآمد کنید.

کلمه پایانی

همانطور که می دانید فتوشاپ نرم افزاری بسیار پرکاربرد است که توانسته در محیط افراد و کسب و کارها جایگاهی پیدا کند و نقش مهم و موثری در درآمدزایی افراد داشته باشد.

و قطعا نمی توان همه این کاربردها را یکجا ذکر کرد. مقاله. بازار کار فتوشاپ بسیار گسترده است و قابلیت ها و قابلیت های متفاوت این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که پس از یادگیری اصول اولیه بدون صرف هزینه های زیاد و حتی داشتن یک کامپیوتر شخصی، با فتوشاپ کسب درآمد کنید.

پس اگر فکر می کنید که کارها و فعالیت های گرافیکی مورد علاقه شماست و فرصت یادگیری این نرم افزار برای شما فراهم شده است، فرصت را از دست ندهید تا با فعالیت در این زمینه به درآمد دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.