کسب درآمد از تلگرام

در حال حاضر راه های زیادی برای کسب درآمد بدون سرمایه وجود دارد که آشنایی با هر یک از آنها می تواند رویکردهای جدیدی را برای کسب درآمد از تلگرام برای افراد ایجاد کند. سرویس پیام رسان تلگرام نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی فرصت های درآمدزایی قابل توجهی را ایجاد کرده است.

اگر به فکر کسب درآمد بدون سرمایه اولیه هستید و این نوع درآمدزایی برای شما جذاب است، این مقاله را دنبال کنید تا با گزینه های مختلف کسب درآمد بیشتر آشنا شوید. 

مزایای کسب درآمد از تلگرام

از آنجایی که محدودیت های مربوط به استفاده از اپلیکیشن تلگرام در کشور ما استفاده از آن را تا حدودی سخت کرده است، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از این شبکه اجتماعی به عنوان منبع درآمد استفاده کنیم؟

اگر بتوانیم همین درآمد را از اینستاگرام کسب کنیم، چرا باید مشکلات این پیام رسان را تحمل کنیم؟

حضور کاربران در تلگرام

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با وجود تمام این محدودیت ها، کاربران ایرانی همچنان به استفاده از این شبکه اجتماعی ادامه می دهند و با ایجاد کانال ها و گروه های تلگرامی در آن حضور فعال دارند.

آیا در استفاده از فضای اینترنت به عنوان منبع درآمد باید به این نکته توجه کرد که کاربران در کجا حضور بیشتری دارند؟ چه بخواهیم محصولی بفروشیم، چه تبلیغ کنیم و چه به عنوان ادمین شبکه اجتماعی کار کنیم، کانال های تلگرام راه جذاب و مناسبی برای درآمدزایی است.

یکی دیگر از مزایایی که شبکه اجتماعی تلگرام را به یک راه خوب برای کسب درآمد تبدیل می کند، به روز رسانی مداوم آن است. همه ما دوست داریم در یک محیط کاری مناسب و بدون دردسر کار کنیم، بنابراین سرویس پیام رسان تلگرام به طور مداوم در حال به روز رسانی عملکردهای خود است.

این مزیت باعث رضایت کاربران و مخاطبان تجاری از تلگرام و در نتیجه حضور فعال تری در این شبکه اجتماعی می شود.

امکانات و ابزار مختلف

به روز رسانی مداوم تلگرام باعث بهبود ویژگی ها و ابزارهای آن می شود. اگر به فکر کسب درآمد از کانال تلگرام هستید، این امکانات و ابزارها به شما کمک زیادی می کند. امکان طراحی و ساخت ربات، ایجاد گروه و راه اندازی کانال از جمله ویژگی های جذابی است که به شما امکان می دهد بدون سرمایه در تلگرام کسب درآمد کنید.

یکی از امکانات ویژه ی تلگرام که به تازگی معرفی شده و پتانسیل های درامد زایی شما را از طریق ارائه خدمات بی نظیر دو برابر از قبل می کند، اشترام پرمیوم تلگرام است. شما می توانید از طریق خرید اکانت پرمیوم تلگرام مشتریان خود را بهتر از قبل مدیریت و همچنین با داشتن پروفایل متمایز با دیگران اعتماد افراد را جلب کنید.

بدون نیاز به سرمایه

یکی از مزیت های بزرگ تلگرام این است که برای راه اندازی کسب و کار نیازی به سرمایه ندارید. یعنی کافی است با راه اندازی کانال تلگرام، ایجاد گروه یا حتی ساخت ربات به فکر افزایش مخاطب و کسب درآمد از آن باشید.

بدون محدودیت زمان و مکان

یکی از جنبه های مثبت کسب درآمد با تلگرام بی حد و حصر بودن آن است. در این شبکه اجتماعی هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید روش کسب درآمد خود را برای همه کاربران خود صرف نظر از هر کجای دنیا که هستند اعمال کنید.

از طرفی نیازی به حضور فیزیکی و بدون هزینه خرید یا اجاره مکان ندارید و می توانید بدون هیچ هزینه خاصی به فعالیت خود به صورت آنلاین ادامه دهید.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از روبیکا

 

امکانات پولساز تلگرام

تلگرام امکانات متنوع و ویژه ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و آن را هم برای کاربران عادی و هم برای کاربرانی که قصد کسب درآمد دارند جذاب می کند.

از ویژگی های بارز این شبکه اجتماعی ربات است.ربات تلگرام گزینه های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. می توانید خودتان یک ربات ایجاد کنید یا شرکت های دیگری را برای انجام کار استخدام کنید.

در هر صورت با ربات تلگرام می توانید درآمد کسب کنید. این ربات ها فعالیت هایی مانند عضوگیری در کانال، ساخت بازی، معرفی شرکت ها، ارتباط با سایر پیام رسان ها و همچنین ارتباط با وب سایت ها را انجام می دهند. به عنوان مثال، یک ربات تلگرام می تواند محتوای وب سایت را برای کاربران تلگرام ارسال کند که به تبلیغ و فروش وب سایت کمک می کند.

امکان ساخت ربات

با ساخت کانال تلگرام و تولید محتوای باکیفیت و جذاب در آن به تدریج می توانید به کاربران زیادی دست پیدا کنید. امکان انتشار مطالب در کانال فقط برای ادمین امکان پذیر است. اگر بتوانید از این قابلیت تلگرام استفاده کنید و کانالی پرطرفدار داشته باشید، می توانید از روش های مختلف فروش و تبلیغات کسب درآمد کنید.

امکان ایجاد گروه

در این شبکه اجتماعی همانطور که کانال ایجاد می کنید امکان ایجاد گروه نیز وجود دارد با این تفاوت که تمامی کاربران می توانند در پست های گروه شرکت کنند. این گروه ها که می توانند بیش از چند هزار کاربر را در خود جای دهند، محیطی مناسب برای تعامل برای اعضا فراهم می کنند.

مکالمه محرمانه

یکی از ویژگی های قابل توجه تلگرام امنیت بالای آن است. تا کاربران بتوانند از چت های محرمانه برای ارتباطات حساس خود استفاده کنند. به این ترتیب پیام ها به صورت دو جهته رمزگذاری شده و کاملا محرمانه هستند.

تماس صوتی

یکی دیگر از ویژگی های تلگرام که آن را به یک شبکه اجتماعی محبوب تبدیل کرده است، امکان تماس صوتی است. این به شما این امکان را می‌دهد که تماس صوتی را به‌طور مقرون به صرفه و با محرمانه بودن کامل برقرار کنید.

آیا کسب درآمد از تلگرام هزینه هم دارد؟

یکی از مزیت های اصلی تلگرام کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه است. پس اگر به فکر کسب درآمد از طریق کانال تلگرام، ربات تلگرام و سایر امکانات این اپلیکیشن هستید، این مژده را به شما می دهیم که هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

البته اگر می‌خواهید کاربران واقعی و وفادار را جذب کنید، باید محتوای باکیفیت در اختیار آنها قرار دهید. از این نظر ممکن است هزینه های کمی برای تولید محتوا متحمل شوید، اما به طور کلی فعالیت در تلگرام به عنوان وسیله ای برای کسب درآمد هزینه ای ندارد.

بیشتر بخوانید: پروکسی تلگرام از محدودیت تا دسترسی آزاد

انواع روش‌های کسب درآمد از تلگرام

وقتی صحبت از کسب درآمد در تلگرام می شود، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است که مانند بسیاری از خانواده ها باید یک محصول خاص را در کانال یا گروه تلگرام بفروشیم. گروه های تلگرامی که ما عضو آن هستیم و برخی از اعضای خانواده محصولات خود را به فروش می رسانند و در تلگرام کسب درآمد رایگان می کنند. اما نحوه کسب درآمد در تلگرام به این روش های ساده محدود نمی شود.

فرقی نمی کند که نماینده فروش آمازون باشید یا علی بابا یا برند خود را داشته باشید. تلگرام همیشه می تواند گزینه مناسبی برای فروش محصولات شما باشد. از آنجایی که تلگرام یک پلتفرم محتوا محور است، هر چه بتوانید محتوای بیشتری را با مخاطبان خود تولید کنید، نرخ تعامل بالاتر خواهد بود.

هر چه میزان تعامل با مخاطبان شما در کانال تلگرام بیشتر باشد، به مرور زمان فروش محصول یا خدماتی که ارائه می دهید افزایش می یابد. حتی فروش در تلگرام را می توان از گروه های خانوادگی شروع کرد. فرض کنید شما در زمینه فروش پوشاک بچه گانه فعالیت می کنید. با ایجاد گروه تلگرامی می توانید محصولات خود را به بسیاری از دوستان، آشنایان و خانواده خود معرفی کنید.

ادمین کانال یا گروه تلگرامی

یکی از حرفه های جذاب، ارزان و پردرآمدی که به لطف گسترش شبکه های اجتماعی پیشرفت کرده است، حرفه ادمین است. می توانید همزمان ادمین چند کانال تلگرام باشید و درآمد کسب کنید.

تعهدات مدیر طبق قراردادی که توسط او امضا می شود تعیین می شود. برخی تنها وظیفه ارتباط با مخاطب، پاسخگویی به پیام های مستقیم و انتشار محتوا را بر عهده دارند، برخی دیگر نیز وظیفه تولید محتوا را بر عهده می گیرند که البته دستمزد آنها را افزایش می دهد.

فرض کنید مسئولیت نگهداری یک کانال تلگرام بر عهده شماست و وظیفه شما انتشار پست و تعامل با مخاطبان است. حداقل دستمزدی که برای این کار دریافت خواهید کرد حدود ۲ میلیون تومان است. در این صورت اگر بتوانید ادمین ۳ کانال تلگرامی شوید، بدون صرف هزینه زیاد در ماه حداقل ۶ میلیون تومان درآمد خواهید داشت.

ساختن کانال و ربات برای دیگران

حتی اگر محصولی ندارید که بخواهید در تلگرام تبلیغ کنید یا بفروشید، ناامید نشوید. کافی است با کارکردهای این شبکه اجتماعی آشنا شوید و آموزش های لازم را مشاهده کنید. سپس می توانید با ایجاد ربات ها و حتی کانال های تلگرام درآمد کسب کنید.

البته این ساخت و ساز باید همراه با حمایت باشد. یعنی پس از راه اندازی کانال یا ربات تلگرام، وظیفه نگهداری و به روز رسانی آن را بر عهده می گیرد و درآمد ثابتی از کارفرما دریافت می کند.

به طور کلی هزینه ساخت و نگهداری یک ربات یا کانال تلگرام بسته به قابلیت های آن ربات متفاوت است، اما می تواند بین ۳ تا ۷ میلیون در ماه به ارمغان بیاورد.

تولید محتوادر تلگرام

یکی دیگر از راه های کسب درآمد در تلگرام، تولید محتوا است. امروزه که پیام رسان تلگرام مملو از انواع کانال ها و گروه های تجاری شده است، تولید محتوا برای بسیاری از آنها مسلماً نیاز است. بنابراین اگر در تولید محتوای متنی، تصویری یا ویدیویی مهارت دارید، می توانید همزمان برای چندین کانال تلگرام محتوا تولید کنید و درآمد قابل توجهی کسب کنید.

ایجاد محتوا می تواند یکی از وظایف ادمین باشد یا به صورت جداگانه انجام شود. در هر صورت میزان درآمد حاصل از این فعالیت بسته به تعداد و نوع محتوای ایجاد شده متفاوت است اما در کمترین حالت دستمزد طراحی و تولید محتوای متنی و تصویری یک کانال حدود ۲ میلیون تومان خواهد بود.

همکاری در فروش

 این به شما امکان می دهد محصولات و خدمات برندهای دیگر را در کانال یا گروه خود قرار دهید و هنگام فروش مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت کنید.

بدیهی است که برای اینکه بتوانید با یک کانال در تلگرام کسب درآمد کنید باید یک کانال یا گروه شناخته شده داشته باشید.

 

همچنین بخوانید : روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

 

حق عضویت

 در این صورت باید محتوای ارزشمندی تولید کنید تا کاربران حاضر به پرداخت هزینه اشتراک باشند. به طور کلی، کانال های فعال در بخش آموزش می توانند این گزینه را در نظر بگیرند.

شاید حق عضویت این کانال ها آنقدرها هم زیاد نباشد اما اگر تعداد اعضای آن زیاد باشد مبلغ قابل توجهی می شود.

تبلیغات

علاوه بر سیستم همکاری در فروش، فرآیند تبلیغات می تواند روشی جذاب برای کسب درآمد در تلگرام باشد. به سادگی محصولات و خدمات دیگران را در کانال تلگرام خود تبلیغ کنید و برای آن پول دریافت کنید.

البته برای کسب درآمد در تلگرام از طریق تبلیغات، باید کمی حوصله داشته باشید، یعنی با تولید محتوای با کیفیت، تعداد کاربران کانال خود را افزایش دهید تا توجه تبلیغ کنندگان را به خود جلب کنید.

فرض کنید یک کانال تلگرامی با ۵۰۰۰۰ عضو در زمینه روانشناسی دارید. در این صورت می توانید با تبلیغ بسیاری از محصولات مرتبط با روانشناسی مانند: ب- کتاب ها، خود روانشناسان، کلینیک های درمانی و غیره.

میزان درآمد از کانال تلگرام به تعداد اعضای این کانال و میزان تعامل آنها بستگی دارد. برای هر پست تلگرام حداقل ۲۰۰ هزار تومان دریافت می شود که در کانال های پربیننده این مبلغ به ۵-۷ میلیون تومان می رسد.

نتیجه‌گیری

اپلیکیشن تلگرام مانند سایر شبکه های اجتماعی به روشی مناسب برای کسب درآمد تبدیل شده است، به طوری که از مرزهای یک رسانه ارتباطی فراتر رفته و بسیاری از شرکت ها از آن به عنوان یک خط تبلیغاتی و تجاری استفاده می کنند.

با توجه به اینکه کسب درآمد در تلگرام نیاز به سرمایه خاصی ندارد، می توان آن را گزینه ای مناسب و جذاب برای درآمدزایی دانست. در این مقاله سعی کردیم با ارائه ویژگی ها و امکانات این پیام رسان راه های اصلی درآمدزایی را ارائه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.