افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس می تواند از چندین جهت به وب سایت شما کمک کند. کاربران شما خوشحال خواهند شد، موتورهای جستجوی شما خوشحال خواهند شد و در نتیجه کسب و کار شما رشد و رونق خواهد داشت. متأسفانه وردپرس همیشه صفحات سریعی را به بازدیدکنندگان ارائه نمی دهد.

اما خوشبختانه راه های زیادی برای  سرعت بخشیدن به وردپرس و بهبود عملکرد سئو تکنیکال وب سایت وردپرسی شما وجود دارد  که می توانید برخی از آنها را بلافاصله پیاده سازی کنید. در این مقاله از پویان توسعه ۲۵ روش برای افزایش سرعت در وردپرس را به شما معرفی می کنیم.

 

 

همچینین بخوانید : کسب درآمد از وردپرس

 

چرا باید سرعت وردپرس را افزایش دهید؟

وقتی به وب‌سایت‌های جدید نگاه می‌کنیم، هیچ چیز مانند یک صفحه وب کند دکمه «بازگشت» را فشار نمی‌دهد. عملکرد سایت تأثیر عمده ای بر تجربه کاربر دارد و تا حد زیادی تعیین می کند که بازدیدکنندگان چگونه کیفیت یک تجارت آنلاین را قضاوت می کنند.

به گفته گوگل، وب سایت شما   باید در دو ثانیه یا کمتر در سئو وردپرس بارگذاری شود. در غیر این صورت، بازدیدکنندگان علاقه خود را از دست خواهند داد.

عملکرد صفحه نیز یک عامل رتبه بندی است که توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل استفاده می شود. هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، احتمال بیشتری برای دستیابی به جایگاه مطلوب در بالای SERP ها وجود دارد.

اما وردپرس به تنهایی در سرعت تخصص ندارد. این تا حد زیادی به دلیل نحوه کار وردپرس است: وقتی شخصی از صفحه ای در سایت شما بازدید می کند، وردپرس به صورت پویا صفحه را با کشیدن داده ها از منابع مختلف – مانند پایگاه داده وردپرس و فایل های موضوعی – و سپس ترکیب آن در یک صفحه می سازد. فایل در حال ارسال

علاوه بر این، تم ها و افزونه های وردپرس همگی منابع ارزشمند سرور را مصرف می کنند، حتی اگر شما به طور فعال از آنها در سایت خود استفاده نکنید. بسیاری از مواردی که به طور همزمان روی سرور وب شما اجرا می شوند، منابع را تخلیه می کنند، صفحات شما را کاهش می دهند و تبدیل ها را متوقف می کنند.

 

راه هایی برای افزایش سرعت وردپرس

همانطور که بعدا خواهیم دید، هنگام  طراحی سایت با وردپرس،  بسیاری از رویکردها برای افزایش سرعت وردپرس کاملا غیر فنی هستند، در حالی که برخی دیگر شامل نصب یک افزونه یا حتی تغییر کد خودتان هستند (تا زمانی که بدانید چه خبر است).

شما انجام می دهید؟ حتی ممکن است بعد از انجام چند مورد از این مراحل سرعت سایت خود را بهبود ببخشید و این یکی از مزایای  وردپرس است  .  برای آشنایی بیشتر با  وردپرس اینجا کلیک کنید.

 

همچنین بخوانید : سئو داخلی (On Page Seo) چیست؟ ۳۰ ترفند تضمینی سئو داخلی

 

۱. برای افزایش سرعت وردپرس از یک ارائه دهنده هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

میزبانی وب با کیفیت اساس یک سایت وردپرس سریع است.  خرید  هاست وردپرس سریع از یک ارائه دهنده هاست حرفه ای که نیازهای وب سایت شما از جمله پهنای باند، ترافیک کافی و عملکرد خوب را برآورده می کند ، ضروری است.

برای خرید هاست از سایت خارجی اینجا کلیک کنید   .

اکثر هاست های وردپرس انواع مختلفی از میزبانی را ارائه می دهند: میزبانی مشترک، میزبانی اختصاصی، میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) و برنامه های میزبانی مدیریت شده وردپرس.

وب‌سایت‌های تأسیس‌شده با محتوای بیشتر و ترافیک منظم زیاد باید از یک VPS اختصاصی یا برنامه میزبانی مدیریت شده از یک ارائه‌دهنده معتبر با پشتیبانی از سایت‌های وردپرس استفاده کنند.

این برنامه ها منابع کافی سرور را برای مدیریت ترافیک افزایش یافته بدون تأثیر بر زمان بارگذاری اختصاص می دهند.  اینجا را کلیک کنید  تا بدانید  هاست وردپرس چیست.

 

همچنین بخوانید : رابط کاربری UI چیست؟

 

۲. انجام تست عملکرد

وقتی نوبت به درک رتبه سایت شما از نظر عملکرد می رسد، هیچ معیار جهانی وجود ندارد که این را خلاصه کند، زیرا عملکرد به منطقه جغرافیایی هر بازدیدکننده، قدرت اتصال به اینترنت آنها و اینکه آیا سایت شما در آن قرار دارد یا نه بستگی دارد. کش مرورگر آنها . متفاوت است.

سرعت صفحه نیز در صفحات سایت شما بسته به میزان و نوع محتوای هر صفحه متفاوت خواهد بود. صفحات اصلی وب سایت معمولاً برای تخمین سرعت بارگذاری استفاده می شوند، اگرچه باید سایر صفحات پربازدید را نیز آزمایش کنید.

برای به دست آوردن بهترین تخمین، سایت خود را با یک ابزار سنجش عملکرد رایگان مانند Website Grader آزمایش کنید. فقط URL صفحه اصلی خود را کپی کنید و ببینید سایت شما چگونه کار می کند. این ابزار و بسیاری دیگر حتی پیشنهادهایی برای سرعت ارائه می دهند که می توانید آنها را اعمال کنید و سپس دوباره امتحان کنید.

 

همچنین بخوانید : سئو خارجی (Off Page SEO) چیست؟ ۱۰ روش بهبود لینکسازی خارجی

۳. هسته، قالب و افزونه های وردپرس را به روز کنید.

اگر مدیر وردپرس هستید، به روز رسانی بخشی از زندگی است. هسته وردپرس، تم ها و افزونه ها همگی باید به روز شوند تا از جمله موارد دیگر، سایت شما کارآمدتر اجرا شود.

همیشه آخرین نسخه ها را اجرا کنید تا عملکرد را بهینه کنید، سایت خود را ایمن نگه دارید، اشکالات را برطرف کنید و اطمینان حاصل کنید که هر ویژگی و ابزار به درستی کار می کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  قالب وردپرس اینجا را کلیک کنید.

 

۴. صفحه بندی نظرات

ممکن است نظرات را فقط محتوای سایت تصور نکنید، اما وردپرس باید بخش نظرات شما را طوری بارگذاری کند که انگار محتوای اصلی شما در صفحه است. اگر بخش نظرات شما به ویژه فعال است، می توانید با صفحه بندی نظرات خود در زمان بارگذاری صرفه جویی کنید.

با ارسال نظرات در یک صفحه جداگانه، به صفحه اصلی محتوای کمتری برای بارگذاری می‌دهید و خوانندگان تنها در صورت تمایل می‌توانند نظرات را در یک پست آپلود کنند.

 

۵. از آخرین نسخه PHP استفاده کنید

PHP زبان برنامه نویسی است که تمامی وب سایت های وردپرسی روی آن اجرا می شوند. این یک زبان سمت سرور است، به این معنی که فایل های آن در وب سرور میزبان سایت شما ذخیره و اجرا می شوند.

درست مانند تم ها و پلاگین ها، PHP نیز گاهی اوقات به روز رسانی هایی را منتشر می کند تا کارآمدتر کار کند و باعث می شود صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند.  اینجا را کلیک کنید  تا بدانید  php چیست.

 

۶.برای افزایش سرعت وردپرس از بهینه سازی تصویر

تصاویر بزرگ یکی دیگر از عوامل رایج کاهش سرعت وب سایت های وردپرس است. برای بهبود بیشتر عملکرد سایت و  کاهش زمان پاسخگویی سرور  ، باید حجم فایل های تصویری خود را تا حد امکان بدون کاهش کیفیت کاهش دهید.

هدف صرفه جویی در فضا است. برای این کار می توانید از  پلاگین های مختلف بهینه سازی تصویر استفاده کنید.

 

۷.برای افزایش سرعت وردپرس حجم فایل های CSS و جاوا اسکریپت را کاهش دهید.

CSS و  جاوا اسکریپت برای سایت شما اساسی هستند: آنها صفحات شما را فراتر از دیوارهای HTML ساده می برند. با این حال، هر بار که بازدیدکننده یک صفحه را بارگذاری می کند، این فایل ها باید از وب سرور شما به یک مرورگر وب ارسال شوند.

بنابراین هرچه بتوانید این فایل ها را کوچکتر کنید بدون اینکه بر ظاهر سایت خود تأثیر بگذارد، صفحات شما سریعتر بارگذاری می شوند.

 

همچنین بخوانید : زبان های برنامه نویسی فرانت اند

 

۸. پلاگین های استفاده نشده را حذف کنید

وقتی صحبت از افزونه های وردپرس می شود، کیفیت بهتر از کمیت است. از آنجا که هر افزونه یک نرم افزار کوچک در وب سایت شما است، اجرای بیش از حد در یک زمان می تواند تأثیر منفی بر زمان بارگذاری سایت شما داشته باشد.

حتی اگر از افزونه خاصی استفاده نمی کنید، این احتمال وجود دارد که در پس زمینه کارهای غیر ضروری انجام دهد و منابع را مصرف کند. شاید زمان کاهش تعداد آنها فرا رسیده باشد.

 

۹.برای افزایش سرعت وردپرس فقط از پلاگین های با کیفیت بالا نصب کنید.

اکنون که با حذف افزونه‌ های غیرضروری به بخش کمیت رسیدگی کرده‌اید، مطمئن شوید که افزونه‌هایی که نگه می‌دارید کیفیت خوبی دارند. بهترین افزونه های وردپرس و  بهترین قالب های وردپرس  به گونه ای کدگذاری شده اند که منابع سرور مورد نیاز خود را تنها در زمانی که به آنها نیاز دارند مصرف می کنند.

این افزونه ها همچنین از نظر کد سبک وزن هستند، فضای ذخیره سازی زیادی را در سرور شما اشغال نمی کنند و به طور مرتب به روز می شوند تا از به روز رسانی های مهم وردپرس مطلع شوند.  برای اطلاع از نحوه  نصب قالب وردپرس اینجا را کلیک کنید .

 

همچنین بخوانید : ۲۵ افزونه ضروری وردپرس در سال ۲۰۲۳

 

۱۰. از CDN استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل رایج عملکرد ضعیف از راه دور در دنیای واقعی. صفحات شما معمولا در دستگاه هایی بارگذاری می شوند که از موقعیت فیزیکی سرور وب شما دورتر هستند.

این عمدتا بر کاربران بین المللی و کاربران در مناطق دور افتاده تأثیر می گذارد. خوشبختانه، شما می توانید این تاثیر را با یک شبکه تحویل محتوا یا به اختصار CDN کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه  CDN چیست  ، اینجا را کلیک کنید.

 

۱۱. برای افزایش سرعت وردپرس از تم سبک استفاده کنید.

درست مانند افزونه‌ها، قالب وردپرس فعال شما می‌تواند بار غیرضروری را روی سرور وب شما وارد کند. مضامین مملو از تصاویر و جلوه های باکیفیت ممکن است جذاب به نظر برسند، اما هزینه دارند.

افکت های زیبا می توانند به کد زیادی نیاز داشته باشند و بسیاری از تم ها به طور ناکارآمد برنامه ریزی می شوند که باعث افزایش حجم فایل و کاهش عملکرد صفحه شما می شود.

 

۱۲. سعی کنید محتوای خود را با یک بار تنبل بارگذاری کنید

اگر وردپرس شما تصاویر زیادی دارد، می توانید بارگذاری تنبل را نیز فعال کنید. به جای نمایش کامل همه تصاویر در یک صفحه در اولین بارگیری صفحه، بارگذاری تنبل فقط تصاویری را که در پنجره مرورگر کاربر ظاهر می شود بارگیری می کند و بارگیری بقیه را تا زمانی که کاربر به پایین اسکرول کند به تاخیر می اندازد.

 

۱۳. ویدیوها را روی سرور خود میزبانی نکنید

از بین انواع فایل‌هایی که می‌توانید در سرور میزبانی وب خود ذخیره کنید، ویدیوها یکی از پرکاربردترین منابع هستند. آنها فضا را اشغال می کنند و می توانند به طور قابل توجهی سرعت صفحه شما را هنگام بارگذاری کاهش دهند. ذخیره حتی یک ویدیو در سرویس شما می تواند بر عملکرد شما تأثیر منفی بگذارد.

 

۱۴. فایل ها را با GZIP فشرده کنید

GZIP یک روش فشرده سازی بدون ضرر است که به طور گسترده برای ارسال فایل ها از طریق اینترنت استفاده می شود. GZIP می تواند اندازه فایل را تا ۷۰ درصد کاهش دهد و فایل ها را در زمان بسیار کمتر و با قدرت محاسباتی کمتر نسبت به سایر روش های فشرده سازی فشرده کند.

هنگامی که فشرده سازی GZIP را در وب سایت خود اعمال می کنید، فایل های شما سریعتر به کاربران تحویل داده می شود زیرا از پهنای باند بسیار کمتری نسبت به فایل های فشرده نشده استفاده می کنید.

 

۱۵. اسکریپت های خارجی را محدود کنید

اسکریپت های خارجی فایل های کدی هستند که توسط وب سایت شما استفاده می شوند، اما در سرور وب شما ذخیره نمی شوند. این نوع اسکریپت ها با ابزارها و افزونه های تجزیه و تحلیل شخص ثالث مانند Google Analytics و Crazy Egg، شبکه های تبلیغاتی مانند Google AdSense و جاسازی های رسانه های اجتماعی مانند Click to Tweet رایج هستند.

بسیاری از تم های وردپرس نیز برای بارگیری فایل های جاوا اسکریپت، فایل های CSS و سایر رسانه ها به اسکریپت های خارجی متکی هستند.

 

۱۶.برای افزایش سرعت وردپرس از افزونه کش وردپرس را نصب کنید.

اغلب اوقات، مشکلات عملکرد وردپرس را می توان به روشی که وردپرس صفحات وب را در سمت سرور جمع می کند، ردیابی کرد.

هر بار که یک بازدیدکننده از سایتی درخواست صفحه وب می کند که کش نیست، PHP روی سرور وردپرس شما باید تمام محتوای مرتبط را از پایگاه داده وردپرس شما بازیابی کند، آن را در یک فایل HTML ادغام کند و آن فایل را برای ارسال مشتری ارسال کند.

این روش مزایای خود را دارد که از آن جمله می توان به صرفه جویی در فضای سرور و امکان پویایی محتوای وب سایت اشاره کرد. اما زمان و انرژی بیشتری نسبت به ارسال یک صفحه وب از پیش نوشته شده می طلبد.

یک پلاگین کش کل این فرآیند را ساده می کند. هر صفحه HTML در سایت شما را با PHP می سازد و سپس کل این صفحات HTML را ذخیره می کند تا در صورت درخواست به بازدیدکنندگان بعدی ارائه شوند. با پرش از فرآیند ایجاد، محتوای شما سریعتر به بازدیدکنندگان می رسد.

 

۱۷. طراحی و محتوای صفحه خود را ساده کنید

در اینجا نکته ای وجود دارد که برای هر وب سایتی اعمال می شود: اگر می خواهید زمان بارگذاری را افزایش دهید، مقدار محتوایی که مرورگر شما می تواند بارگذاری کند را کاهش دهید. به عبارت دیگر، طرح های خود را ساده کنید.

در طول دهه گذشته، طراحی وب به سمت طراحی های مینیمالیستی تر تکامل یافته است. این به دلایل متعددی منطقی است، از جمله این واقعیت که صفحات ساده‌تر به سادگی منابع کمتری مصرف می‌کنند و سریع‌تر در مرورگرها بارگذاری می‌شوند.

 

همچنین بخوانید : طراحی سایت ارزان وردپرس

 

۱۸. پایگاه داده وردپرس خود را سازماندهی کنید

اگر مدتی است که سایت وردپرس خود را داشته اید، به احتمال زیاد فایل های قدیمی و استفاده نشده را در پایگاه داده خود جمع آوری کرده اید.

این فایل‌ها می‌توانند شامل هرزنامه‌های نظر، داده‌های باقی‌مانده از تم‌ها و افزونه‌های استفاده نشده، کاربران قدیمی، محتوای منتشر نشده و رسانه‌های قدیمی باشند که همگی فضای ذخیره‌سازی ارزشمندی را اشغال می‌کنند و فشار غیرضروری به سرور شما وارد می‌کنند.

 

۱۹. بازبینی پست را محدود یا غیرفعال کنید.

هر بار که یک پست وردپرس را ذخیره می کنید، وردپرس به طور خودکار یک کپی از ویرایش شما ایجاد می کند و به جای حذف نسخه قبلی، آن را در پایگاه داده شما ذخیره می کند. این به شما امکان می دهد در صورت لزوم به نسخه قبلی پیام خود برگردید.

در حالی که ویرایش پست یک ویژگی مفید است، می تواند در پایگاه داده شما ایجاد شود و به آرامی بر عملکرد کلی سایت شما تأثیر بگذارد. به طور پیش‌فرض، وردپرس تعداد نامحدودی از ویرایش‌های پست را ذخیره می‌کند، اما با کمی تغییر می‌توانید تعداد ویرایش‌های ذخیره شده در هر پست را محدود کنید یا ویرایش‌های پست را به طور کلی غیرفعال کنید.

 

۲۰.صفحه بندی پست‌ها

از طرف دیگر، اگر احساس نمی کنید که یک قطعه ارزش چند پست وبلاگ را دارد، می توانید پست های طولانی را به چندین صفحه تقسیم کنید. این نه تنها به عملکرد، بلکه خوانایی نیز کمک می کند. برای مثال، می‌توانید یک پیام را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید تا هضم پیام‌ها به تکه‌ها آسان‌تر شود.

 

۲۱.برای افزایش سرعت وردپرس از پینگ بک و ترک بک را خاموش کنید

Pingback و trackback دو فناوری وردپرس هستند که هنگام پیوند به وب سایت های خارجی در محتوای سایت خود به شما هشدار می دهند.

به عنوان مثال، اگر پست وبلاگ شما حاوی پیوندی به hubspot.com باشد، می توانید وردپرس را طوری پیکربندی کنید که به صاحبان hubspot.com اطلاع دهد که به وب سایت آنها پیوند داده اید. آنها همچنین برعکس عمل می کنند: وقتی کسی به سایت شما پیوند می دهد می توانید اعلان دریافت کنید.

 

۲۲.از ریدایرکت خودداری کنید

پست ها حذف و منتقل می شوند، در غیر این صورت باید ساختار سایت خود را تغییر دهید. هنگامی که این اتفاق می افتد، بهترین راه برای جلوگیری از خطاهای ۴۰۴ اجرای تغییر مسیرهای دائمی است.

با این حال، سعی کنید تعداد ویرایش های سایت وردپرس خود را محدود کنید. هر کدام کمی زمان بارگذاری اضافی اضافه می کند. به خصوص اگر چندین ریدایرکت داشته باشید که بازدیدکنندگان را به ریدایرکت های دیگر می فرستد و غیره.

تغییر مسیرها اغلب اجتناب ناپذیر هستند، اما بهینه سازی معماری سایت شما در مراحل اولیه باعث به حداقل رساندن آنها می شود و از زنجیره های تغییر مسیر نامرتب جلوگیری می کند.

 

۲۳. قربانی hotlinking نشوید

بسیاری از این نکات شامل ایجاد تغییراتی در وب سایت شما برای بهینه سازی عملکرد وردپرس است. با این حال، در ارتباطات شما، شخص دیگری مقصر است.

Hotlinking زمانی است که یک وب سایت از یک منبع میزبانی شده در وب سایت دیگری استفاده می کند. هنگامی که سایت دیگری به منبع شما پیوند می دهد، بدون هیچ هزینه مالی یا قابلیت میزبانی محتوا در وب سایت خود ظاهر می شود.

 

همچنین بخوانید : چک لیست سئو ۲۰۲۴

 

۲۴.تسک‌ها را برای دوره‌های زمانی کم‌ترافیک برنامه‌ریزی کنید

زمان‌بندی کارهای پس‌زمینه راهی عالی برای سالم نگه‌داشتن وب‌سایت‌تان بدون صرف بخشی از روزتان است. مواردی مانند پشتیبان گیری، به روز رسانی و اسکن های امنیتی را می توان خودکار و در فواصل زمانی منظم اجرا کرد.

اگر شما فردی هستید که دوست دارید این موارد را برنامه ریزی کنید، سعی کنید کارهای پس زمینه خود را در دوره هایی با ترافیک کمتر اجرا کنید. به این ترتیب فشار اضافی بر سروری که در حال حاضر بازدیدکنندگان بیشتری دریافت می کند، وارد نمی کنید.

با ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک انتخابی خود مشورت کنید تا بهترین روزها و ساعات روز برای برنامه ریزی کارها را ببینید.

 

۲۵. پست‌های طولانی را به چند قسمت تقسیم کنید

اگر مراحل بالا را دنبال کرده اید و هنوز از زمان بارگذاری برخی از صفحات ناراضی هستید، ممکن است مشکل این باشد که محتوای بیش از حد آنها وجود دارد. پردازش پیام‌های طولانی‌تر با تصاویر زیاد و اطلاعات پویا همیشه بیشتر طول می‌کشد.

در عوض، آنها را به چند پیام تقسیم کنید. این معمولاً می تواند با کمی اختلال در تجربه کاربر انجام شود.

 

آخرین کلمه برای افزایش سرعت وردپرس

بهینه سازی و افزایش سرعت سایت وردپرس ، مانند بسیاری از جنبه های سئو یک وب سایت وردپرس، مسئولیت شماست. خوشبختانه، چندین استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای بهینه‌سازی زمان بارگذاری و ارائه رضایت‌بخش‌ترین و سریع‌ترین تجربه کاربری، پیاده‌سازی کنید. ارزش این را دارد که مدتی را برای نجات بازدیدکنندگان خود صرف کنید.

اگر در این مسئله نیاز به مشاوره سئو دارید یا نیاز دارید تیم پویان توسعه برای شما این افزایش سرعت وردپرس را انجام بدهد با ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز به راهنمایی یا مشاوره با کارشناسان مجرب وب تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.