راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این ویدیوها تبلیغ کنید، قطعا نتیجه خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. بر این اساس تصمیم گرفتیم در وبلاگ پویان توسعه در این باره مطلبی بنویسیم.

 

همچنین بخوانید : ویدئو مارکتینگ

ویدیوی وایرال یا ویدیوی ویروسی چیست؟

 

به طور کلی به ویدیوهایی که بازدید بالایی دارند و به سرعت معروف می شوند، ویدیوهای ویروسی می گویند. برای ایجاد این نوع ویدیوها، باید نکاتی را رعایت کنید تا ویدیوی شما به بهترین شکل ویروسی شود.

نام دیگر ویدیوهای وایرال ویدیوهای ویروسی است. یعنی در بین مردم مثل یک ویروس به سرعت پخش می شود. اما واقعا چه چیزی باعث این اتفاق می شود.

 

 

معیارهای ساخت ویدیو وایرال

 

بازدید کنید

اگر یک سال پیش این سوال را می پرسیدیم، شاید پاسخ بسیار ساده تر بود. به عنوان مثال، می گفتیم که اگر یک ویدیو ۱ میلیون بازدید داشته باشد، ویروسی است. اما در حال حاضر به گفته یکی از برترین کاربران یوتیوب، ویدیویی که در مدت ۳ تا ۷ روز حداقل ۵ میلیون بازدید داشته باشد، ویروسی نامیده می شود.

به عنوان مثال، ویدیوهای ویروسی زیادی در پلتفرم یوتیوب وجود دارد که بهترین آنها داستان رقص بچه کوسه است که در سال ۲۰۱۶ آپلود شده و تا کنون ۷.۲ میلیارد بار دیده شده است!

البته در مواردی اگر تعداد بازدیدهای یک ویدیو به ۵۰۰۰۰۰ یا حتی ۱ میلیون برسد، می توان آن ویدیو را ویروسی نامید. این موضوع عمدتاً به محتوای ویدیو، مخاطب و محل انتشار بستگی دارد. اما در پلتفرم‌های بزرگی مانند اینستاگرام یا یوتیوب، ۱ میلیون بازدید واقعاً عدد زیادی نیست.

 

همچنین بخوانید : تبلیغات کلیکی چیست؟

 

حاشیه ها

البته، بازدیدها تنها معیار ویروسی بودن یک ویدیو نیستند. باید در جاهای مختلف در مورد آن صحبت شود. توییت‌ها، هشتگ‌های اینستاگرام و پرگویی‌های واقعی نیز نشان می‌دهند که یک ویدیو در حال پخش شدن است. اگر کمی به معیارهایی که ذکر کردیم فکر کنید، مطمئناً ویدیوهای زیادی به ذهنتان می رسد.

بسیاری از ویدیوهای ویروسی با یک توییت ساده ایجاد می شوند. یک نفر این ویدیو را دید و در مورد آن در توییتر نوشت. این به دیگران امکان می‌دهد ویدیو را ببینند و نظر بدهند.

 

طول عمر

تقلید بهترین شکل چاپلوسی است. در واقع، این عبارت در مورد ویدیوها نیز صدق می کند: وقتی افراد ویدیوهای شما را ویرایش می کنند، صدا اضافه می کنند، قسمت هایی از آنها را برش می دهند و غیره، ویدیوی شما به سرعت ویروسی می شود.

برخی از ویدیوها ممکن است برای مدت طولانی به یاد بیاورند. اما برخی ویدیوهای دیگر به همان سرعتی که ویروسی می شوند فراموش می شوند. یکی دیگر از مشکلات ویروسی شدن یک ویدیو، طول عمر آن است. ویدئو باید به گونه ای باشد که عمر طولانی نداشته باشد و با گذشت زمان همچنان مانند ابتدا برای مخاطب جذاب بماند.ف

اگر یک ویدیو حاوی این موارد باشد، می‌توانیم آن را ویدیوی ویروسی بنامیم. در مرحله بعد، دلیل ویروسی شدن برخی ویدیوها را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا برخی ویدیوها ویروسی می شوند؟

یک شرکت بازاریابی ۴۳۰ میلیارد بازدید ویدیو را تجزیه و تحلیل کرد و به دو نتیجه بسیار مهم رسید: احساس (ویدئو باید احساسات را در مخاطب برانگیزد)، انگیزه اجتماعی (چرا مردم ویدیو را به اشتراک می‌گذارند)

هرچه احساسات بیشتری را برانگیزید، احتمال اینکه افراد ویدیوی شما را به اشتراک بگذارند، بیشتر می شود و دهان به دهان بهترین راه برای انجام این کار است. به عنوان مثال، مخاطبی ویدیوی شما را دیده است و در حال حاضر به دوستان خود گفته است. این باعث می شود که دوستانشان ویدیوی شما را تماشا کنند.

همچنین بخوانید : انواع بازاریابی در دنیای کسب و کار

 

انگیزه اجتماعی

هر فردی انگیزه ای برای به اشتراک گذاشتن محتوا با شخص دیگری دارد. آن محتوا می تواند خنده دار، آموزشی یا چیز دیگری باشد. هیچ کس محتوای شما را به اشتراک نخواهد گذاشت مگر اینکه دلیلی برای این کار وجود داشته باشد.

 

احساسات

 

ویدیوهای خنده دار بیشتر از سایر ویدیوها مشاهده می شوند. اگر ویدیوی خنده دار ندارید نگران نباشید. زیرا اگر تمام قوانین را رعایت کنید، بسته به دسته بندی ویدیوی شما به اندازه کافی پخش می شود. اما بهتر است در ویدیوی خود از طنز استفاده کنید تا فرصت بیشتری پیدا کند.

البته می توانید احساسات مخاطب را به شیوه ای متفاوت درگیر کنید، حتی اگر با یک ویدیو مخاطب خود را بسیار عصبانی کنید. هنوز احتمال ویروسی شدن ویدیوی شما وجود دارد، اما ویدیویی که حس خوبی در بینندگان ایجاد کند معمولاً بهتر عمل می کند.

 

اهمیت زمان سنجی در ساخت ویدیو وایرال زمان سنجی

 

اگر ویدیوی شما در دو روز اول انتشار زیاد به اشتراک گذاشته شود، احتمالاً ویروسی خواهد شد، زیرا اکثر ویدیوهای ویروسی در دو روز اول به میزان زیادی به اشتراک گذاشته می شوند. اگر ویدیوی خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، برای شانس بیشتر بهتر است این کار را در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه انجام دهید.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از یوتیوب

فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال

پنج اصل وجود دارد که می توانید برای ایجاد ویدیوهای محبوب دنبال کنید.

اگر فکر می‌کنید ویدیوها به طور تصادفی ویروسی می‌شوند، ادامه مقاله را بخوانید. ما یک فرمول پنج مرحله ای را به شما می گوییم که بسیاری از افراد و گروه ها از آن استفاده کرده اند.

 

 

۱- برای ساخت ویدیو وایرال مانند یک شعبده باز فکر کنید

دیوید کاپرفیلد در حضور هزاران نفر حرکات هیجان انگیزی انجام داد. هر یک از ترفندهای او شامل شاهکارهای شگفت انگیزی بود که همه مخاطبان را قبل از اعلام نتایج در مورد آنها به وجد می آوردند.

انجام ترفندهای جادویی می تواند بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول بکشد. کاپرفیلد، مانند همه جادوگران دیگر، بیشتر یک بازیگر بود تا یک شعبده باز.

اما در دنیای آنلاین، حواس پرتی بسیاری وجود دارد که می تواند حواس مخاطبان را پرت کند. شما نمی توانید مخاطبان خود را در یک اتاق جمع کنید و ویدیوی خود را پخش کنید. در دنیای مجازی تنها چند لحظه فرصت دارید تا توجه بازدیدکنندگان آنلاین را به خود جلب کنید.

همچنین بخوانید : کسب درآمد از آپارات

 

۲- برای ساخت ویدیو وایرال عجیب و غریب باشید

وقتی از کنار یک گاو قهوه ای رد می شوید چه احساسی دارید؟ احتمالا هیچی؛ اما اگر با یک گاو بنفش مواجه شدید چه؟ احتمالاً بسیار متعجب به نظر می رسید یا شاید حتی کمی بخندید و برای مدت طولانی به دوستان خود بگویید که یک گاو بنفش دیده اید.

چه ایده هایی برای تبلیغ مخلوط کن دارید؟ کافی نیست مقداری میوه در دستگاه قرار دهید و یک ویدیو بسازید تا نشان دهید که حتی سخت ترین میوه ها را هم خرد می کند. چرا کسی باید چنین چیزی را به اشتراک بگذارد؟ آیا مخاطب شما هرگز مخلوط کن ندیده است؟

ایده بهتر استفاده از ابزارهای سخت تر است. یک شرکت آمریکایی از گوشی های قدیمی نوکیا که به قوی و محکم بودن شهرت دارند برای تبلیغ دستگاه مخلوط کن خود استفاده کرد و آن را در مخلوط کن انداخت و از آن فیلم گرفت. فیلمبرداری به گونه ای انجام شده است که برند دستگاه در چند صحنه مشخص باشد.

مردم در واقع با به اشتراک گذاشتن ویدئویی از خرد شدن یک گوشی نوکیا توسط تیغه های دستگاه، این برند را به بازار عرضه کردند.

 

همچنین بخوانید :درآمد بلاگرها چقدر است؟

 

۳- بر کیفیت تمرکز کنید

طبق آمار منتشر شده، ۹ مورد از ۱۰ ویدیوی ویروسی برتر یوتیوب در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. در همین رابطه مدیر یوتیوب مصاحبه ای انجام داد و گفت بسیاری از این ویدئوها در خانه با امکانات بسیار سطحی ساخته می شوند اما به گونه ای طراحی شده اند که برای مخاطب جذابیت خاصی دارند.

 

بنابراین، اگر به تازگی کار خود را شروع کرده اید و بودجه زیادی ندارید، بهتر است از ساده ترین ابزارها استفاده کنید. برای مثال می توانید از گوشی خود برای ضبط ویدیو استفاده کنید. در عوض، بیشتر به محتوای ویدیو فکر کنید.

 

۴- کمتر صحبت کنید

یکی دیگر از عوامل ویروسی شدن فیلم، صحبت کمتر و اکشن بیشتر است. مردم توصیه های شما را با دوستانشان در میان نمی گذارند مگر اینکه چیزی بحث برانگیز بگویید. شاید باور نکنید، اما حتی ساده ترین چیزها هم اگر کاربردی باشند، بازخورد خوبی دریافت می کنند. یک ویدیوی یوتیوب که ۲۵ روش برای پوشیدن روسری را نشان می دهد، بیش از ۱۹ میلیون بار دیده شده است. و نحوه بستن کراوات به روشی آسان که تاکنون بیش از ۶۰ میلیون بار بازدید شده است.

 

همچنین بخوانید : الگوریتم افزایش فالوور در اینستاگرام

 

۵- از کانال های مناسب استفاده کنید

چه کسی ویدیوی شما را تماشا خواهد کرد؟ این افراد معمولا کجا هستند؟

خود را به جای مخاطبان قرار دهید و چند وب سایت یا اپلیکیشن را پیدا کنید که به احتمال زیاد مخاطبان شما در آنها حضور دارند. پس از تکمیل لیست شما، قبل از انتشار ویدیو با آنها تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را برای انتشار ویدیو انجام دهید. اگر این وب سایت ها یا اپلیکیشن ها برای انتشار محتوا طراحی شده اند، نیازی به انجام این کار ندارید، فقط باید برای آن آماده شوید (ثبت نام کنید، با پنل آنها آشنا شوید و غیره).

 

و در نهایت برای ساخت ویدیو وایرال

در این مقاله فرمول جادویی برای ساخت ویدیو وایرال را به شما نشان داده ایم. شرکت های زیادی هستند که می توانند از این ویدیو وایرال برای کمپین های مختلف یا برای برندسازی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.