آموزش گام به گام ثبت کسب و کار در گوگل مپ

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

با توجه به گسترش اینترنت و تاثیر آن در تمامی ابعاد زندگی ما و فعالیت اکثر شرکت ها در دنیای آنلاین، ثبت لوکیشن در گوگل مپ یک نیاز اساسی و ضروری است. اگر شما هم می خواهید با ثبت لوکیشن در گوگل مپ، مشتریان خود را افزایش دهید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. گوگل مپ یکی از ابزارهای رایگان و محبوب گوگل است که به کاربران این امکان را می دهد تا با ثبت موقعیت مکانی خود در گوگل مپ به راحتی اطلاعات کسب و کار خود را به مشتریان منتقل کنند و همچنین مسیرها و مکان های مختلف را بیابند.

بسیاری از کاربران و مشتریان ما در مورد نحوه ثبت مکان کسب و کار خود در Google Maps سؤالات اساسی دارند، از جمله موارد زیر. چگونه می توانم مکان شرکت را در نقشه گوگل ثبت کنم؟

چگونه مکان ثبت شده در Google Maps را تغییر دهم؟ آیا ثبت آدرس سایت در سئو موثر است؟ مکان کسب و کار ثبت شده در Google Maps برای همیشه باقی می ماند یا می توان آن را حذف کرد؟ آیا امکان حذف مکان ثبت شده در نقشه گوگل وجود دارد؟ در این مقاله از مجموعه  مقالات پویان توسعه می خواهیم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. اگر به این موضوع علاقه دارید، تیم دانشگاه بازرگانی را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

نگاهی به نقش گوگل در حمایت از کسب و کارها

گوگل برای پشتیبانی و رشد کسب و کارهای مختلف در جهان، خدمات و برنامه های رایگان بسیاری مانند گوگل مپ، موتور جستجو، تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان وب سایت (گوگل آنالیتیکس)، کسب و کار من و غیره را ارائه می دهد. با شناخت و درک خدمات گوگل می توانید   روند پیاده سازی را بهینه کنید.

استراتژی بازاریابی کسب و کار شما به دلیل تحریم های تجاری ایالات متحده، کاربران ایرانی برای استفاده از بسیاری از این خدمات، از جمله Google My Business، مشکل دارند.

از آنجایی که حتی در صورت استفاده از قابلیت تغییر IP، سرویس Google My Business در دسترس نیست، باز هم نمی توانید گزینه ایران را در لیست کشورهایی که ثبت کسب و کار در گوگل مپ به شما نشان می دهد، مشاهده کنید. ما یک روش خلاقانه را به شما ارائه می دهیم که به شما امکان می دهد بدون نیاز به سرویس Google My Business، مکان شرکت و کسب و کار خود را به صورت رایگان در نقشه گوگل ثبت کنید.

 

همچنین بخوانید : ساخت فروشگاه اینترنتی در گوگل

 

تحقیق در مورد اهمیت ثبت کسب و کار در گوگل مپ

به عنوان یک  ابزار دیجیتال مارکتینگ، گوگل از حدود ۲ سال پیش نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی کاربر  نشان می دهد . به عبارت دیگر، به عنوان مثال، اگر شما برای کسب و کار در شهر شیراز جستجو کنید، فروشگاه گل گوگل احتمالاً گل فروشی های شیراز را به نمایش می گذارد.

علاوه بر این، بر اساس اعتبار شرکت در نقشه گوگل، پیشنهاداتی را به شما معرفی می کند که منجر به ایجاد مفهوم Local SEO شده است. این بدان معناست که شما می توانید در گوگل مپ و نتایج جستجوی گوگل حتی بدون سایت ظاهر شوید، که لازم است مکان کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

انجام این کار باعث افزایش اعتبار و ارزش کار آنلاین شما می شود  . به همین ترتیب، اگر یک وب سایت داشته باشید، سئو و اعتبار وب سایت شما را بهبود می بخشد. پیش از این Google Map Maker سرویسی برای کاربران ایرانی بود که به صورت دستی شرکت ها را ثبت می کردند.

اما این سرویس گوگل در ۳۱ مارس ۲۰۱۷ برای همیشه از کار افتاد و برخی از فعالیت ها با نقشه گوگل ادغام شدند. خبر خوب این است که Google Maps به شما اجازه می دهد تا کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید. بسیار آسان است و کمتر از یک ساعت طول می کشد. همچنین می توانید از اپلیکیشن موبایل گوگل مپ استفاده کنید که آموزش آن مانند زیر است.

 

همچنین بخوانید : آموزش ساخت ایمیل در گوشی سامسونگ و شیائومی و آیفون

 

 اطلاعاتی که برای ثبت ثبت لوکیشن در گوگل مپ

قبل از شروع آموزش نحوه ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ، باید بدانید که برای ثبت موقعیت مکانی در نقشه گوگل به چه اطلاعاتی نیاز است. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت مکان در گوگل، موقعیت جغرافیایی دقیق، آدرس کامل، نام مکان به زبان فارسی و انگلیسی، دسته شغلی، شماره تلفن ثابت یا همراه، روزها و ساعات فعالیت، آدرس سایت یا  صفحه اینستاگرام و در نهایت می باشد. عکسی از محل کار است.

  1. گام یک

به Google.com بروید و وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید. اگر حساب جیمیل ندارید، باید یک حساب جدید ایجاد کنید.

نقشه گوگل

  1. گام دوم ثبت کسب و کار در گوگل مپ

برای ثبت آدرس کسب و کار خود ابتدا به Google Maps بروید. مهم است که زبان نقشه گوگل شما فارسی باشد، زیرا در برخی از شهرهای ایران امکان ثبت آدرس به زبان انگلیسی وجود ندارد. پس از باز کردن نقشه، بخش جستجو را در گوشه سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. شهر و خیابان اصلی محل کسب و کارتان را تایپ کنید و جستجو کنید. مثلاً وارد خیابان ولیعصر تهران شوید.

  1. گام سوم ثبت لوکیشن در گوگل مپ

منو را با فشار دادن دکمه منو باز کنید. به پایین منو بروید و روی گزینه Add a missing place کلیک کنید.

این مقاله را نیز بخوانید:   شبکه سازی در کسب و کار، راهی برای پیشرفت سریع و پیشرفت

نقشه گوگل

  1. گام چهارم ثبت کسب و کار در گوگل مپ

این مرحله از ثبت موقعیت مکانی در گوگل سخت ترین قسمت است، شما باید نقشه را به گونه ای بزرگ کنید که مکان شرکت یا کسب و کار شما به وضوح مشخص باشد. و نشانگر قرمز را با ماوس نگه دارید و به جای دیگری منتقل کنید. نشانگر قرمز را به جایی که شرکت یا کسب و کار شما در آن واقع شده است حرکت دهید. گوگل به طور خودکار آدرس را تعیین می کند. مطمئن شوید آدرسی را که Google نشان می‌دهد بر اساس جایی که نشانگر را حرکت می‌دهید تغییر ندهید.

  1. گام پنجم ثبت لوکیشن در گوگل مپ

مشخصات خود را بر اساس تصویر راهنما وارد کنید.

  • نام: نام کسب و کار یا شرکت خود را در این قسمت وارد کنید.
  • دسته های کسب و کار: گروهی را که کسب و کارتان به آن نزدیک است را به زبان انگلیسی پیدا کنید. و یکی را انتخاب کنید (توجه داشته باشید که فقط می توانید یک فیلد را انتخاب کنید). به عنوان مثال اگر محل کار شما Auto Repair است باید در قسمت دسته بندی ها Auto Repair را وارد کنید.
  • شماره تماس: در قسمت شماره تماس فقط یک شماره قابل ثبت است که می تواند تلفن ثابت یا همراه باشد. هنگام ثبت شماره تماس باید کد شهر یا کشور را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال +۹۸۹۱۲۹۵۹۸۴۶۰. با توجه به محدودیت هایی که گوگل برای کاربران ایرانی در نظر گرفته است، حتما شماره تماس خود را به درستی وارد کنید. زیرا اگر بخواهید بعد از ثبت نهایی آدرس شرکت در گوگل مپ شماره تماس را تغییر دهید، به احتمال زیاد گوگل آن را تایید نخواهد کرد.
  • آدرس سایت: در این قسمت فقط می توانید لینک وارد کنید پس اگر وب سایت دارید اینجا بنویسید. اگر وب سایت ندارید، ثبت آدرس اینستاگرام می تواند مفید باشد.
  • روزهای و ساعات کاری: در این قسمت باید روز و ساعت کاری خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، از شنبه تا پنجشنبه / از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعد از ظهر.
  • عکس: در صورت تمایل، می‌توانید سه تا چهار عکس از مکان کسب‌وکار خود اضافه کنید تا به عموم نشان داده شود و در طول جستجو نمایش داده شود.

پس از وارد کردن صحیح مشخصات، برای ثبت نام روی دکمه ارسال کلیک کنید.

ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

 

همچنین بخوانید : گوگل نالج

 

چگونه وضعیت ردیابی موقعیت مکانی را در گوگل بررسی کنم؟

  1. گام اول وضعیت ثبت کسب و کار در گوگل مپ

هنگامی که مکان کسب و کار خود را در گوگل ثبت کردید، به منوی سمت چپ Google Maps مراجعه کنید.

  1. گام دوم ثبت لوکیشن در گوگل مپ

سپس در منوی Google Maps روی Your Contributions ضربه بزنید.

این مقاله را نیز بخوانید:   مروری بر معتبرترین رشته های MBA در ایران و جهان

ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

  1. گام نهایی وضعیت ثبت کسب و کار در نقشه گوگل

وقتی وارد Contributions خود می شوید، چند گزینه مختلف برای انتخاب خواهید داشت. بر روی گزینه Edit کلیک کنید و لیست تغییراتی که به عنوان کاربر در Google Maps ایجاد کرده اید را مشاهده کنید.

در هر قسمت نام شرکت یا امتیاز ثبت شده، آدرس، نوع تغییر و وضعیت تغییر را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت گوگل مپ می تواند سه موقعیت مختلف را برای شما نمایش دهد. وضعیت اول در حال تعلیق یا در حال تعلیق، وضعیت دوم تایید یا تایید شده و در نهایت وضعیت به صورت Not Applied یا Not Applied است.

اطلاعات مهم

اگر فرم ثبت لوکیشن در گوگل مپ را تکمیل کنید، مکان کسب و کار شما تا ۲۴ ساعت بعد بر روی نقشه گوگل ظاهر می شود. اما برای ثبت نهایی مکان در نقشه گوگل باید دو مرحله را طی کنید:

  • در مرحله بررسی: در این مرحله، گوگل موقعیت مکانی شما را برای بررسی یا تایید قرار می دهد و آن را تایید می کند. (Google از طریق ایمیل شما را از این مراحل مطلع خواهد کرد.)
  • مرحله انتشار: اگر موقعیت مکانی شما به این مرحله رسید، به این معنی است که مراحل ثبت موقعیت مکانی در گوگل را تکمیل کرده اید و موقعیت مکانی کسب و کار شما در نقشه گوگل منتشر شده است. به طور معمول ۳۰ تا ۶۰ روز طول می کشد تا تأیید نهایی برای نمایش مکان در Google Map دریافت شود، اما اگر حساب جیمیل شما اعتبار لازم را از Google داشته باشد، این زمان کوتاه تر خواهد بود.

 

نتیجه گیری ثبت کسب و کار در گوگل مپ

از اینکه تا پایان مقاله ثبت لوکیشن در گوگل مپ در کنار پویان توسعه بودید بسیار خوشحالیم. قبل از اینکه بخواهید کسب و کار خود را در Google Maps ثبت کنید، این را در نظر داشته باشید. لطفا به چند نکته و محدودیت توجه کنید.

اولین مورد این است که شما به یک آدرس فیزیکی برای کسب و کار خود نیاز دارید تا آن را در Google Places ثبت کنید. اگر چندین آدرس دارید، می توانید آنها را جداگانه ثبت کنید.

برای کسانی که در  مشاغل املاک و  مستغلات یا سایر مشاغل خانگی هستند، می توانید از آدرس منزل خود استفاده کرده و با انتخاب آن به عنوان منطقه خدماتی، آن را از دید عموم مخفی نگه دارید. همچنان باید یک آدرس فیزیکی وارد کنید، اما نیازی نیست که به صورت عمومی نمایش داده شود. فکر می کنید ثبت کسب و کار در گوگل مپ چه مزایای دیگری برای کسب و کار شما دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.