چطور لوکیشن بفرستیم ؟

چطور لوکیشن بفرستیم ؟

چطور لوکیشن بفرستیم ؟ با منسوخ شدن روش های قدیمی و ورود فناوری های جدید، آدرس یافتن دیگر مشکلی نیست! امروزه ساده ترین راه برای ارائه آدرس، ارسال مکان از طریق تلفن همراه است.

این نه تنها دقیق تر است، بلکه به طرف مقابل کمک می کند تا با کمترین تلاش و بدون سردرگمی آدرس مورد نظر را پیدا کند. ارسال موقعیت مکانی یکی از مهمترین چیزهایی است که همه باید بدانند. برای اطلاع از نحوه ارسال موقعیت مکانی از طریق اپلیکیشن های مختلف، تا پایان مطلب با پویان توسعه همراه باشید.

 

چگونه لوکیشن بفرستیم ؟

اگر نگاهی گذرا به دنیای فناوری بیندازیم، متوجه می‌شویم که در سال‌های اخیر راه‌های ارتباط در سراسر جهان بسیار ساده‌تر شده است. یکی از مواردی که نقش مهمی در این زمینه داشته است و در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، ارسال موقعیت یا آدرس و موقعیت جغرافیایی است.

احتمالاً به خاطر دارید که در گذشته های نه چندان دور مردم برای رسیدن به مقصد مجبور بودند نقشه های کاغذی یا حتی کتاب های راهنما را با خود حمل کنند. برخی از روش های رایج تری استفاده می کردند، مانند پرسیدن آدرس از بومیان، که امروزه نیز برخی از افراد این کار را انجام می دهند!

چگونه موقعیت مکانی را ارسال کنیم؟

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی نیز در این زمینه موثر بوده و این امکان را فراهم کرده است که به راحتی از طریق اپلیکیشن های مختلف موقعیت مکانی خود را به مخاطبین مورد نظر ارسال کنیم.

در زیر روش‌های مختلف ارسال مکان را توضیح می‌دهیم. قبل از اینکه به آموزش این روش ها بپردازیم، در نظر داشته باشید که اگر به هر شکلی می خواهید موقعیت مکانی را ارسال کنید، ابتدا باید GPS دستگاه خود را فعال کنید.

 

نحوه فرستادن لوکیشن در واتساپ

چگونه در واتساپ لوکیشن ارسال کنیم؟

 

واتس اپ یکی از بهترین برنامه های ارتباطی است که امکانات متنوع و مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. از طریق این اپلیکیشن می توانیم برای دوستان و آشنایان خود در هر کجای دنیا پیام ارسال کنیم یا از طریق تماس صوتی و تصویری با آنها ارتباط برقرار کنیم.

اما ویژگی های واتس اپ به همین جا ختم نمی شود! یکی از کاربردی ترین قابلیت های این برنامه امکان ارسال موقعیت مکانی است.

فرض کنید می خواهید دوست یا آشنای خود را به جایی دعوت کنید و باید آدرس آن مکان را بفرستید. دیگر لازم نیست نام خیابان، شماره خانه، شماره پلاک و رنگ در را بنویسید و طرف مقابل را با آدرس های گیج کننده گیج کنید، بلکه بهتر است مکان را از طریق واتس اپ فوروارد کنید که باعث می شود هر دو کار شما مانند طرف مقابل راحت تر است.

همچنین بخوانید : بازگردانی پیام های پاک شده ی واتساپ

شما دو راه برای ارسال موقعیت مکانی خود از WhatsApp دارید:
  1. ارسال مکان فعلی ارسال
  2. مکان زنده

در این بخش قصد داریم گام به گام نحوه ارسال موقعیت مکانی در واتس اپ، هر دو روش را به شما نشان دهیم.

چطور در واتساپ لوکیشن بفرستم ؟

ممکن است از خود بپرسید: انتقال موقعیت مکانی من چقدر دقیق است و آیا می توانم روی آن حساب کنم؟ هر کجا که باشید، مکان دقیق به آنجا ارسال می شود و مخاطبی که آن را دریافت می کند، هر زمان که بخواهد به مقصد مورد نظر برسد، می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

برای استفاده از این روش ارسال موقعیت مکانی در واتس اپ، باید مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه WhatsApp خود را باز کنید.
چت شخصی یا گروهی مورد نظر خود را پیدا کنید و آن را باز کنید.
روی نماد پین در پایین صفحه کلیک کنید.
چندین گزینه برای شما باز می شود، روی مکان ضربه بزنید.
مکان فعلی خود را روی نقشه خواهید دید.

برای ارسال روی “ارسال موقعیت فعلی خود” ضربه بزنید. روش ارسال موقعیت مکانی در اکثر پیام رسان ها یکسان است.

همچنین بخوانید : چطور بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم

نحوه ارسال لایو لوکیشن در واتساپ

مکان زنده نحوه انتخاب یک محدوده زمانی است، به عنوان مثال یک ساعت، و با ارسال موقعیت مکانی خود، دسترسی عمومی به مکان هایی که در این مدت می روید را به عموم مردم می دهید. به این ترتیب مکان شما هر لحظه به روز می شود. علاوه بر این، هنگامی که دوره زنده به پایان می رسد، عموم به آدرسی که شما در آن قرار دارید دسترسی نخواهند داشت. برای ارسال یک مکان زنده باید موارد زیر را انجام دهید:

اولین مراحل مانند اعداد ۱ تا ۳ روش “ارسال موقعیت فعلی در واتس اپ” است که در قسمت قبل توضیح دادیم. در بعدی:

پس از انتخاب مکان، روی «اشتراک‌گذاری مکان زنده» ضربه بزنید.
شما می بینید که چند دوره زمانی به شما نشان داده می شود، دوره ای را که می خواهید فرد مورد نظر از موقعیت مکانی شما مطلع شود را انتخاب کنید و آن را ارسال کنید.
البته، اگر لحظه اشتباهی را انتخاب کردید و پس از چند دقیقه پشیمان شدید، می‌توانید به صفحه چت برگردید و با کلیک روی «توقف اشتراک‌گذاری» در پایین پیام، مکان زنده را متوقف کنید.

 

همچنین بخوانید : پروکسی واتساپ

 

چگونه در واتساپ لوکیشن جای دیگر را بفرستیم؟

برای این کار ابتدا باید مکان مکان دیگر را در Google Maps ذخیره کنید و سپس ارسال را ادامه دهید. در این مقاله نحوه ذخیره آدرس در قسمت ارسال موقعیت مکانی در نقشه گوگل را توضیح دادیم.

 

همچنین بخوانید : نصب واتساپ قدیمی خودم – راهنمای کامل نصب

 

ارسال لوکیشن در گوگل مپ

ارسال لوکیشن در گوگل مپ

 

اکنون به این سوال پاسخ خواهیم داد: چگونه می توانم موقعیت مکانی را از Google Map ارسال کنم؟ خیلی چیزها با نقشه در گوگل مپ امکان پذیر است. به عنوان مثال، می توانید یک آدرس را ذخیره کنید، یک مکان را پیدا کنید یا یک مکان ارسال کنید.

در اینجا قصد داریم ارسال مکان از طریق نقشه گوگل را توضیح دهیم. اگر می‌خواهید در صورت نیاز آن را ارسال کنید، می‌توانید آدرس مکانی را که در آن هستید ذخیره کنید، یا کد آدرس را کپی کرده و ارسال کنید یا موقعیت مکانی زنده خود را ارسال کنید. در ادامه مقاله به توضیح مورد دوم می پردازیم.

 

همچنین بخوانید : آموزش گام به گام ثبت کسب و کار در گوگل مپ

 

ذخیره و فرستادن لوکیشن از طریق گوگل مپ

هنگامی که در ابتدا برنامه Google Map را باز می کنید، چندین گزینه را در پایین صفحه خواهید دید:

اگر قبلاً مکانی را ذخیره کرده اید، روی گزینه “ذخیره شده” ضربه بزنید. لیستی از آدرس ها به شما نمایش داده می شود که می توانید از بین آنها انتخاب کرده و به مکان مورد نظر ارسال کنید.

ارسال مکان
برای ذخیره یک مکان جدید، دست خود را روی نقشه بالای مکان مورد نظر نگه دارید، “ذخیره” را انتخاب کنید و آن را در پوشه مورد نظر ذخیره کنید تا بعداً سریعتر به آن دسترسی پیدا کنید.

 

لوکیشن فرستادن در گوگل مپ بدون ذخیره کردن

ارسال موقعیت مکانی در نقشه های گوگل بدون ذخیره
نحوه ارسال موقعیت مکانی در تلفن همراه اگر قصد ذخیره مکان را ندارید به شرح زیر است:

دست خود را روی آدرس مورد نظر نگه دارید.
از میان گزینه ها گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید و موقعیت مکانی خود را از طریق برنامه مورد نظر (اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و …) ارسال کنید.
ارائه موقعیت مکانی من

 

ارسال لوکیشن از طریق کد یا آدرس نقشه در گوگل مپ

هر آدرس دارای کد و آدرس خاص خود است که می توانید آن را کپی کرده و از طریق Google Map برای مخاطب خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که آن را در Google Map وارد کنند تا آدرس آن را دریافت کنند. روال این مرحله به شرح زیر است:

نقشه های گوگل را باز کنید.
دست خود را در محل مورد نظر بگیرید.
برای مشاهده گزینه های بیشتر، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.
یک علامت سوال خاکستری در کنار یکی از گزینه ها وجود دارد، روی آن آدرس ضربه بزنید تا به طور خودکار کپی شود.
به اپلیکیشن مورد نظر رفته و به صورت پیام برای شخص مورد نظر ارسال کنید.
نحوه ارسال موقعیت مکانی
اگر از صحت آدرس مطمئن نیستید، می توانید آدرس کپی شده را در قسمت جستجوی نقشه گوگل وارد کنید و ببینید نقشه کجا را نشان می دهد.

فرستادن لوکیشن در قسمت پیام یا اس ام اس

یکی از راه هایی که می توانید موقعیت مکانی خود را ارسال کنید از طریق پیام رسان تلفنی است. این روش ارسال موقعیت مکانی بسیار راحت است و برای انجام آن باید:

برنامه پیام رسان خود را باز کنید.
مکالمه چت مورد نظر را انتخاب کنید.
روی نماد + در پایین ضربه بزنید.
گزینه مکان را انتخاب کنید.
و در نهایت ارسال کنید.
ارسال موقعیت در موبایل

لوکیشن فرستادن از طریق اینستاگرام

اگر موقعیت مکانی را از طریق خود اینستاگرام ارسال کنید، نمی توانید آدرس دقیق خود را ارسال کنید مگر اینکه ابتدا از برنامه نقشه گوگل استفاده کنید، در این قسمت هر دو روش را توضیح خواهیم داد.

فرستادن لوکیشن در اینستاگرام

برای ارسال تنها مقصد کلی مورد نظر به عنوان موقعیت مکانی در اینستاگرام:

بلافاصله وارد شوید.
روی دوربین کنار چت ضربه بزنید.
درج عکس
یک عکس از مکان اضافه کنید (مانند ارسال یک داستان). در این قسمت می توانید نام کافه، خیابان یا محل ثبت آن را انتخاب کنید.
پیام خود را ارسال کنید.
آموزش ارسال موقعیت مکانی

در اینستاگرام از طریق گوگل مپ چطور لوکیشن بفرستیم؟

اگر می خواهید موقعیت مکانی دقیق خود را ارسال کنید، توصیه می کنیم از نقشه گوگل استفاده کنید. این روش را در قسمت ارسال لوکیشن از طریق نقشه گوگل توضیح داده ایم. سپس اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید.

 

چطور با تلگرام لوکیشن بفرستیم؟

روش ارسال لوکیشن از تلگرام تا حدودی شبیه به واتس اپ است و کاری نمی توانید انجام دهید. کافی است:

اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.
مکالمه یا چت مورد نظر را انتخاب کنید.
روی نماد پین در پایین صفحه کلیک کنید.
یک مکان را انتخاب کنید.
درست مانند ارسال موقعیت مکانی در واتس اپ، دو گزینه برای ارسال مکان زنده و فعلی خواهید دید. بر اساس نیاز خود کدام مورد را می خواهید انتخاب کنید.
نحوه ارسال موقعیت مکانی

چگونه لایو لوکیشن بفرستیم؟

قابلیت جدیدی که برای ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ اضافه شده است، امکان ارسال زنده است (در قسمت های بالا نحوه ارسال موقعیت مکانی از طریق نقشه گوگل را توضیح دادیم). ارسال مکان از این طریق به شخص مورد نظر این امکان را می دهد تا مانند واتس اپ و تلگرام به مکان هایی که می خواهید تا پایان بازه زمانی انتخاب شده دسترسی داشته باشد. برای ارسال مکان زنده از Google Maps کافی است:

نقشه های گوگل را باز کنید.
انگشت خود را در جایی که هستید نگه دارید.
گزینه اشتراک گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید. (معمولاً اولین گزینه)
با دو گزینه روبرو خواهید شد: ۱: “برای ۱ ساعت” و ۲: “تا زمانی که این را خاموش کنید”. گزینه اول به این معنی است که مخاطب می تواند به مدت یک ساعت به این آدرس دسترسی داشته باشد و گزینه دوم به این معنی است که هر زمان که بخواهید می توانید این آدرس را متوقف کنید.
پس از انتخاب زمان، اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کرده و از طریق آن مکان زنده خود را ارسال کنید.
همچنین می توانید با نصب GPS بر روی گوشی خود، در صورت سرقت گوشی خود، آن را ردیابی کرده و از مکان دقیق آن مطلع شوید.

ارسال لوکیشن در واتس اپ

چطور با برنامه های ایرانی لوکیشن بفرستیم؟

امروزه به دلیل تحریم ها و استفاده راحت تر از اپلیکیشن های ایرانی، بسیاری از کاربران یا ناوگان مسافربری از اپلیکیشن های ایرانی مانند بلد یا نیشان استفاده می کنند، بنابراین آموزش انتقال مکان در هر دو یکسان است و به همین دلیل کافی است مکان یابی با یکی از آنها یاد بگیرید به راحتی با هر دو برنامه کار کنید.

من نحوه ارسال لوکیشن را در برنامه می دانم
برنامه های نشان یا بلد تقریباً همان پلتفرم نقشه گوگل هستند و بعید است در ارسال لوکیشن با بلد با مشکلی مواجه شوید. در هر صورت نحوه ارسال لوکیشن با برنامه به صورت زیر است:

  • مطمئن شوید که موقعیت مکانی گوشی شما فعال است و سپس وارد برنامه Beled شوید.
  • مکان مورد نظر را روی نقشه انتخاب کنید و دست خود را چند ثانیه نگه دارید تا مکان ارسال شود.
  • سپس گزینه اشتراک گذاری را بزنید.
  • این بخش لیستی از پیام رسان های نصب شده روی گوشی شما را نمایش می دهد. با تمام این پیام رسان ها امکان ارسال موقعیت مکانی شما وجود دارد.
  • موقعیت مکانی شما به راحتی به گروه هدف شما ارسال می شود. به طور کلی برنامه ارسال لوکیشن چه ایرانی و چه ساخته شده توسط شرکت های مطرحی مانند گوگل همین روش و راه حل را دارد و بعید است با چالش خاصی روبرو شوید.

 

در اپلیکیشن بلد چگونه لوکیشن بفرستیم؟

همانطور که می بینید راه های مختلفی برای ارسال داده های موقعیت مکانی توسط موبایل وجود دارد که سعی کرده ایم همه آنها را مرحله به مرحله توضیح دهیم. رایج ترین راه برای ارسال موقعیت مکانی در اندروید از طریق واتس اپ است که اکثر ما از کاربران این برنامه هستیم.

در این مقاله سعی کرده ایم به سوال شما در مورد اچطور لوکیشن بفرستیم ؟ پاسخ دادیم از چه روشی برای آدرس دهی استفاده می کنید؟ به نظر شما ساده ترین راه برای ارسال مکان چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.