نقشه راه یادگیری طراحی سایت

نقشه راه یادگیری طراحی سایت

برای بسیاری از افراد، دانستن نقشه راه یادگیری طراحی سایت یکی از مهم ترین نکات برای شروع است. برای یادگیری و آموزش طراحی سایت باید قدم به قدم پیش بروید و اگر شرایط اولیه را یاد نگیرید مطمئناً در مراحل بعدی با مشکل مواجه خواهید شد.

بنابراین، کارشناسان طراحی سایت پیشنهاد می کنند که از ابزارهای ضروری مانند HTML و CSS که اساسی ترین نیازهای یک طراح وب سایت حرفه ای هستند، شروع کنید. به طور کلی چهار مرحله مهم برای یادگیری طراحی وب وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از وردپرس

 

تخصص‌های لازم در نقشه راه یادگیری طراحی سایت

اگر دقت کنیم شاید بیش از ده تخصص برای یک وب سایت لازم باشد. مهارت های لازم در طراحی سایت شامل برنامه نویسی سمت کاربر، بهینه سازی سئو، طراحی رابط کاربری (آموزش ui و ux)، برنامه نویسی سمت سرور و تولید محتوا می باشد. که همگی برای رسیدن به یک وب سایت بهینه و قابل اعتماد ضروری هستند.

  • طراح گرافیک سایت: این تخصص یکی از تخصص های اجباری و اساسی است. که وظیفه آن طراحی یک UX خوب و جذاب برای آن است. طراحان گرافیک البته مسئولیت طراحی سایر قسمت ها و ویرایش تصاویر را نیز بر عهده دارند.

 

  • برنامه نویس سمت کلاینت: در سمت کاربر که به آن front end نیز می گویند، یک برنامه نویس باید رابط کاربری طراحی شده را به زبانی تبدیل کن.د که برای مرورگر قابل درک باشد و با استفاده از کدها قابل درک باشد. برنامه نویسان فرانت اند یکی از مهمترین وظایف در طراحی وب هستند.

 

  • برنامه نویس سمت سرور: برای دستیابی به یک ارتباط بهینه و روان با سرور به سمت سرور نیاز است. و متخصصان شاغل در Back End به دانش کافی برای تولید کدهای بهینه و روان برای صفحات وب نیاز دارند.

 

نقشه راه یادگیری طراحی سایت در ۴ مرحله

 

گام اول؛ یادگیری زبان HTML

یادگیری HTML یکی از مراحلی است که افراد تازه وارد ممکن است توجه زیادی به آن نداشته باشند. در واقع، ممکن است یک فرد زمان زیادی را برای اولین قدم یادگیری زبان HTML برای یادگیری طراحی وب صرف نکند. اما این کاملا اشتباه است و در ابتدای مسیر باید به مفاهیم این ابزار برای طراحی سمت کاربر دقت کافی داشته باشید و با قوانین آشنا شوید.

 

همچنین بخوانید : زبان html چیست؟ چطور html یاد بگیریم؟

 

گام دوم؛ یادگیری زبان CSS

در مرحله دوم آموزش طراحی وب سایت پیشنهاد می شود با یادگیری زبان CSS کار خود را پیش ببرید که برای طراحی وب سایت با رابط کاربری زیبا مرحله کار جذابی محسوب می شود.

آموزش CSS برای طراحی وب سایت از طریق وب سایت دانشجویی در این آدرس امکان پذیر است. و مطمئناً در این مرحله تجربه بی نظیری از طراحی صفحات وب خواهید داشت. CSS برای زیباسازی صفحات و افزایش جذابیت آنها ارائه شده است و می توانید از آن برای طراحی صفحات ریسپانسیو و منحصر به فرد استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید : css چیست ؟ و چگونه css یاد بگیریم؟

 

گام سوم؛ یادگیری زبان جاوا اسکریپت

هم توسعه دهندگان فرانت اند و هم توسعه دهندگان بک اند باید یادگیری زبان جاوا اسکریپت را جدی بگیرند زیرا این زبان به عنوان محبوب ترین زبان در توسعه برنامه ها و وب سایت ها شناخته می شود.

با استفاده از جاوا اسکریپت می توانید برای سمت کاربر و سمت سرور برنامه نویسی کنید و نکته مهم یادگیری اصول اولیه و نحوه برنامه نویسی با جاوا اسکریپت است. شما می توانید در وب سایت دانشجویی به دوره های آموزشی کامل جاوا اسکریپت دسترسی داشته باشید. و پس از یادگیری اصول اولیه، آموزش طراحی سایت حرفه ای را با کتابخانه های محبوب این زبان مانند React و Node.js آغاز کنید.

گام چهارم؛ یادگیری یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مثل PHP

یادگیری یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند PHP یکی از مراحل بعد از یادگیری جاوا اسکریپت است و کسانی که قصد یادگیری طراحی سایت حرفه ای را دارند می توانند یک یا چند زبان سمت سرور را نیز یاد بگیرند.

البته، پس از یادگیری زبان جاوا اسکریپت، باید مسیر خود را جدا کرده و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در قسمت جلویی وب سایت کار کنید. یا می خواهید به عنوان یک توسعه دهنده سمت سرور شناخته شوید. اگر علاقه مند به تخصص در سمت سرور هستید، می توانید زبان هایی مانند کتابخانه های سمت سرور PHP یا جاوا اسکریپت را یاد بگیرید.

ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری طراحی سایت

در دوره آموزش طراحی وب باید از ابزارها استفاده کرده و به صورت حرفه ای از آنها استفاده کنید. مهمترین ابزار در این مسیر زبان های برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور هستند که باید به همه آنها مسلط باشید.

در واقع تسلط شما بر این ابزارها و زبان ها نشان می دهد که چقدر می توانید درآمد کسب کنید. و سطح حرفه ای بودن نیز با تسلط شما بر ابزارها و زبان ها مشخص می شود.

در قسمت های کلی طراحی وب سایت باید از ابزارهای زیر استفاده کنید. البته با توجه به شرایط باید از این المان ها استفاده کرد. و شاید برای یادگیری طراحی سایت در گام های اول فقط به چند عنصر نیاز داشته باشید.

ویرایشگرهای کد نویسی برای یادگیری طراحی سایت

ویرایشگر کد بخش مهمی از یادگیری طراحی وب سایت است. و شما به ابزارهای قدرتمند در این زمینه دسترسی دارید.
بسیاری از این ویرایشگرها به صورت رایگان در دسترس هستند. که بهترین و قدرتمندترین آنها VScode و Notepad++ هستند. سایر ویرایشگرهای مهم شامل موارد زیر است.

  • UltraEdit
  • Sublime Text
  • Atom Editor
  • NetBeans
  • Why

خلاصه نقشه راه یادگیری طراحی سایت

نقشه راه یادگیری طراحی وب سایت با یادگیری HTML و CSS شروع می شود. و در حین یادگیری این دو ابزار مهم باید به فکر یادگیری اصول اولیه اینترنت و وب نیز باشید. پس از آشنایی با اصول اولیه، نوبت به یادگیری جاوا اسکریپت می رسد که یکی از محبوب ترین زبان هاست.

با تسلط بر زبان جاوا اسکریپت می توانید کتابخانه های توسعه سمت کلاینت یا سمت سرور این زبان را بر اساس اهداف خود بیاموزید.
اگر سوال یا مشکلی در رابطه با نقشه راه یادگیری طراحی وب سایت دارید، خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.