ریستریکت اینستاگرام چیست؟

ریستریکت اینستاگرام چیست

ریستریکت اینستاگرام یا به انگلیسی restricted account یکی از امکاناتی است که صاحبین پیج های بزرگ و بلاگر ها را از کامنت های منفی و بی ربط به موضوع پست خود خلاص میکند. تصور کنید شما صاحب یک پیج با ۱۰۰ هزار فالوور هستید، بلافاصله بعد از هر پستی که منتشر میکنید تعداد افراد زیادی در آن واحد، برای اظهار نظر در مورد محتوای شما، در بخش کامنت پست، شروع به فعالیت میکنند.

ممکن است بعضی از کاربران از الفاظ رکیک و یا نظراتی با بار منفی استفاده کنند که شما با استفاده از امکان ریستریکت اکانت میتوانید کامنت مد نظر خودتون رو بدون بلاک کردن کاربر، از دید دیگر افراد مخفی کنید. در ادامه با پویان توسعه همراه باشید تا بیشتر در مورد restricted account بدانیم و نحوه کار و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ریستریکت اینستاگرام

ریستریکت اینستاگرام

restrict اینستاگرام چیست؟

یکی از قابلیت هایی که در سال ۲۰۲۰ میلادی از سمت اینستاگرام به کاربران ارائه شد. با استفاده از این سرویس، کاربران از آسیب همه ی کامنت های منفی و توهین آمیز راحت خواهند شد. تا قبل از معرفی این ویژگی در اینستاگرام، کاربران مجبور به مسدود کردن (Block) کاربران متخلف بودند. ولی گاهی اوقات تنها با مخفی کردن محتوای پیج و کامنت افراد، میتوانیم بدون بلاک کردن کاربران، نظرات توهین آمیز را از دید کاربران و پیج های دیگر پنهان کنیم.

بعد از ریستریکت کردن اکانت مورد نظر، کامنت حاوی الفاظ بی ربط در حالت بی صدا یا Mute قرار میگیرد یعنی برای دیگر کاربران مخفی میشود. ولی توسط صاحب پیج قابل مشاهده و مدیریت میباشد و با لمس کامنت می توان آن را تایید یا رد کند.

محدود کردن نظرات منفی در اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین ابزار ها برای بلاگر ها و صاحبین پیج های با فالوور بالا میباشد. با استفاده از این ابزار دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید تنها با محدود کردن افراد بدون اینکه آن ها را بلاک کنید، از مزاحمت های آن ها خلاص شوید.

 

همچنین بخوانید : الگوریتم افزایش فالوور در اینستاگرام

 

restrict account به چه معناست؟

در فارسی به restrict account، اصطلاحا محدود کردن اکانت میگویند. به عبارت دیگر قابلیتی که توسط اینستاگرام معرفی شد تا ما بتوانیم نظرات افراد متخلف را از زیر پست های خود پنهان کنیم بدون اینکه آن اکانت ها را بلاک کنیم.

مزایای ریستریکت اینستاگرام

  • جلوگیری از فعالیت های مشکوک و مخرب زیر پست های شما
  • محدود کردن اکانت هایی که از الفاظ توهین آمیز در قسمت کامنت ها استفاده می کنند.
  • مدیریت کامنت های مخفی شده از کاربران و تایید یا رد کردن کامنت
  • محدود کردن کاربران بدون مسدود یا بلاک کردن آن ها
  • در صورتی که میخواهید وضعیت آنلاین شدن شما از دید کاربران مد نظرتان مخفی باشد می توانید از ریستریکت اینستاگرام استفاده کنید.
  • در زمانی که می خواهید بدون به اصطاح سین کردن یا Seen پیام ارسالی، متن پیام را بخوانید می توانید از این ویژگی استفاده کنید.
  • حفظ حریم خصوصی کاربر از افرادی که قصد ایجاد اختلال و حواشی در پیج مورد نظر هستند.
  • هیچ محدودیتی برای محدود کردن کاربران و restrict اینستاگرام وجود ندارد.

روش های محدود کردن کاربران

در این بخش از مطلب به توضیح انواع روش های restrict اینستاگرام میپردازیم و نحوه انجام هر کدام را بررسی می کنیم.

 

همچنین بخوانید : بلاک شدم تو اینستا چیکار کنم

 

۱. restrict اینستاگرام از پنل تنظیمات:

یکی از روش هایی که می توان کاربران مد نظر را به صورت دسته ای ریستریکت یا محدود کنیم، استفاده از تنظیمات اصلی اکانت می باشد. از طریق این مسیر میتوانیم به گزینه مد نظر خود دسترسی پیدا کنیم. ” Setting -> Privacy -> Restricted Accounts ” از این قسمت که در تصویر هم مشاهده میکنید، شما می توانید اکانت های مد نظر خود را جستجو کنید و آن ها را به لیست اکانت های محدود شده اضافه کنید تا حریم خصوصی شما از این اکانت ها محافظت شود.

ریستریکت اینستاگرام از تنظیمات

ریستریکت اینستاگرام از تنظیمات

 

۲. restrict اکانت از طریق بخش کامنت

روش دیگر محدود کردن و پنهان کردن کاربران از طریق بخش کامنت های پست مورد نظر شما می باشد. یعنی اینکه شما می توانید با توجه به نظر توهین آمیز کاربر آن را از دید دیگران پنهان کنید. برای این کار بایستی با لمس کردن و نگه داشتن روی کامنت مد نظر و انتخاب آن و زدن علامت تعجب بالای صفحه و لمس گزینه Restrict اکانت مد نظر خودتون رو محدود کنید تا پیام آن ها در بخش کامنت های پست شما از دید دیگران پنهان شود.

restrict اینستاگرام از کامنت

restrict اینستاگرام از کامنت

۳. محدود کردن اکانت از طریق پروفایل

زمانی که میخواهید یک کاربر را از از طریق پروفایل اینستاگرام ریستریکت کنید. کافیست به پروفایل کاربر رفته و سپس با زدن سه نقطه بالای پروفایل آن کاربر، و انتخاب گزینه Restrict به راحتی کاربر را از هر گونه فعالیت در پروفایل خودتان محدود کنید. و از این طریق از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

ریستریکت اینستاگرام از پروفایل

ریستریکت اینستاگرام از پروفایل

 

آیا امکان رفع محدودیت یا Unrestrict وجود دارد؟

با توجه به سه روشی که در بخش قبلی مقاله معرفی کردیم شما می توانید همین مسیر را رفته و اگر از قبل محدودیت را برای کاربر در نظر گرفته بودید، برای رفع محدودیت می توانید گزینه Unrestrict را لمس کنید. تا همه چیز برای کاربر مورد نظرتان به حالت عادی برگردد. و تمامی محدودیت های در نظر گرفته شده برای او برداشته شود.

 

نتیجه گیری

اینستاگرام به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی در دنیا با امکانات فوق العاده ای که به تمامی کاربران به صورت کاملا رایگان قرار داده، توانسته است تا حد زیادی نیاز های کسب و کار ها و افراد در سرتاسر دنیا را به خوبی پاسخ دهد. یکی از قابلیت های قابل توجه اینستاگرام امکان محدود کردن اکانت ها و فیلتر کردن کامنت ها و پنهان کردن کامنت های نژاد پرستانه و یا حاوی الفاظ رکیک می باشد.

در این مقاله سعی بر این بود تا تمامی ویژگی ها و نکات در مورد ریستریک اینستاگرام پوشش داده شود. ما امیدوار هستیم تا شما پاسخ سوالات خود را در این مقاله پیدا کرده باشید. در غیر این صورت لطفا از طریق بخش نظرات همین صفحه و یا از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. تا تیم فنی پویان توسعه در اسرع وقت پاسخگو شما باشند.

 

بیشتر بخوانید: تیک آبی اینستاگرام چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.