کسب درآمد از وبسایت باسلام

مدت هاست که موضوع اصلی هر جلسه، شرایط بد اقتصادی و درآمد ناکافی یا به اصطلاح «درآمد ما کفاف هزینه های ما را نمی دهد» بوده است. همیشه یک نفر در میان جمعیت است که کسی را می شناسد که توانسته در مدت کوتاهی پول زیادی به دست آورد. آن یک غریبه همیشه همه را وسوسه می کند: چرا من به همین شکل بیشتر درآمد ندارم. اما معمولا پس از مدتی فراموش می شود و افراد کمی این ایده را اجرا می کنند.

یکی از این راه ها برای کسب درآمد بیشتر، فروش اینترنتی و شرکت در نمایشگاه های مختلف پلیس است. “باسلام” را امروزه بیشتر مردم به دلیل تخفیف های خوبی که هنگام خرید به مشتریان می دهد، می شناسند. اما این مجموعه بستری را برای بسیاری از افراد ایجاد کرده است تا با شرایط مطلوب تری نسبت به سایر بازارها وارد کسب و کار شخصی یا خانوادگی خود به صورت آنلاین شوند. اما واقعا چند نفر موفق می شوند؟ با دانستن چه نکاتی، شروع مسیر آسان تر خواهد بود؟ برای دریافت درآمد چقدر باید صبر کنیم؟ و از این جور سوالات

برای آشنایی بیشتر با روند غرفه سازی در باسلام، در این پست به سراغ ۳ غرفه دار از شهرهای مختلف رفتیم و از آنها در مورد نکات مهم غرفه سازی در این مجموعه جویا شدیم.

بیشتر بخوانید : کسب درآمد از دیوار

غرفه‌تان را یک فروشگاه حضوری در نظر بگیرید و نه فرصتی برای فروش بیشتر

این سخنان اصلی آقای عابدینی از اهالی شهرستان بیرجند است که غرفه «زیبا سرا» در «باسلام» را اداره می کند. این غرفه بیش از ۱۰۰ محصول دارد که همگی به نوعی به جاجیم مربوط می شوند مانند کیف، سفره، سبد و … اگر می دانید که عمده تولیدکنندگان این محصولات زنان ساکن روستاهای اطراف بیرجند هستند و مجبور به به دلیل خشکسالی اخیر انجام دهید. اگر مایل به بازدید از غرفه آنها هستید،   روی آدرس زیر کلیک کنید.

آقای عابدینی از سال ۱۳۷۸ در «بسلم» فعالیت می کند. با صحبت با آنها متوجه شدیم که فروش آنلاین، درست مانند فروش حضوری، نیاز به تمرکز کامل غرفه دار دارد. اگر کسی می خواهد در باسلام غرفه راه اندازی کند، نباید آن را فقط فرصتی برای فروش بیشتر یا سرگرمی برای کسب درآمد در کنار شغل اصلی خود بداند. زیرا این کار مستلزم حضور مستمر در غرفه و ارتباط با مشتری است که به دلیل امکان گفتگو با مشتری توسط “باسلام” به راحتی امکان پذیر است.

وقتی از آقای عابدینی پرسیدیم برای مدیریت بهتر یک غرفه علاوه بر حضور در غرفه و ارتباط با مشتری چه نکات دیگری باید رعایت شود، گفت: فروشنده باید وارد بازار سایر رقبا شود و مرتب و حتی یکبار چک کند. در چیدمان محصولات در غرفه باید دقت و سلیقه داشته باشد.» خرج کند و خودش را شخصاً در حال برداشتن نمایشگر فروشگاهش تصور کند. به نظر من یکی از اشتباهاتی که بسیاری از غرفه داران مرتکب می شوند این است که تنوع محصولات آنها دسته های مختلفی را در بر می گیرد. به عنوان مثال، یک غرفه محصولات غذایی مانند زرشک و روغن را جزو دسته بندی مد و لباس قرار داده است و این منجر به عدم اعتماد مشتری می شود. مثل این است که می‌خواهی لباس بخری و وقتی وارد مغازه می‌شوی، فروشنده یک جعبه توت سیاه می‌آورد و از تو می‌خواهد آن را با لباس بخری!»

صحبت با آقای عابدینی باعث شد تا متوجه شوم برای موفقیت در فروش اینترنتی باید از کیفیت محصولات خود مطمئن باشیم. زیرا ممکن است مشتری با توجه به قیمت برای اولین بار محصولی را خریداری کند اما اگر از کیفیت محصولی که به دست می آورد راضی نباشد قطعا مشتری گمشده محسوب می شود. پس نباید حتی برای یک روز منتظر سود بالا در فروش اینترنتی باشیم.

 

بیشتر بخوانید : کسب درآمد از دیجی کالا

قیمت خوب مشتری را برای اولین بار جذب می‌کند، اما کیفیت او را وفادار می‌کند

پس از بازدید از غرفه آقای عابدینی در بیرجند به مشهد سفر کردیم و با خانم داودی نژاد گفت و گو کردیم. خانم داودی نژاد حدود دو سال است که با غرفه معطر چاشنی خاتون در باسلام فعالیت می کند. دکه اش که حال و هوای گوشه ای مرموز از آشپزخانه مادربزرگ را دارد، همان کمد پر از ادویه و هل و چای است…

گیاهان مخلوط او طرفداران زیادی دارد. می دانم که با این توضیحات حتما علاقه مند به بازدید از غرفه او هستید، پس   فقط روی این لینک کلیک کنید.

وقتی با خانم داودی نژاد صحبت کردم متوجه شدم که آنها از طرفداران پر و پا قرص فروش اینترنتی هستند و دلسوزانه نکات زیادی را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بیان کردند، همان ترفندهایی که به بسیاری از اقوام خود گفتند و سایر غرفه داران را به “” باسلام” واداشتند. اضافه شود:

۱. مطمئن شوید عکسی که از محصولات می گیرید همان محصولی است که قرار است برای مشتری ارسال کنید. حتی اگر در ابتدا سرمایه گذاری کوچکی انجام دهید، اگر یک عکس واقعی (حتی با گوشی) از محصول بگیرید و آن را آپلود کنید، صادقانه به نظر می رسد و اعتماد مشتری را جلب می کند.

۲. توضیحات کامل و بدون اغراق برای محصولات خود بنویسید. تصور کنید یک فروشگاه فیزیکی دارید و مشتری روبروی شما می ایستد و محصول را می بیند، بنویسید که محصول واقعا چیست، نه بیشتر و نه کمتر.

۳. قیمت ها را منصفانه تعیین کنید. اگر از ابتدا به دنبال فروش بالا هستید و می خواهید محصولات خود را با سود بالا به فروش برسانید، قطعا متوجه خواهید شد که فروش شما پس از مدت کوتاهی به شدت کاهش می یابد زیرا قیمت عاملی است که بر انتخاب مشتری تأثیر می گذارد. اگر مشتری شما ببیند که غرفه دیگری همان محصول را با قیمت بهتری به شما عرضه می کند، تصمیم می گیرد از غرفه شما خرید نکند.

۴. محصولات خود را با حاشیه سود تعریف شده و مطابق با سیاست های شرکت خود قیمت گذاری کنید. زیرا برای مثال اگر مشتری کالای شما را با تخفیف خوب ببیند و سپس برای خرید بیشتر به غرفه شما مراجعه کند و ببیند سایر محصولات قیمت بالایی دارند، قطعاً از خرید خود منصرف می شود یا دوباره از غرفه شما خرید نمی کند.

تصمیم گرفتیم سری به خراسانیم، قاین، مرکز زعفران ایران بزنیم و با آقای شاخمگر، مدیر غرفه “زعفران شاخمگر” که تولید کننده اکثر محصولات آنها هستند، صحبت کنیم. آقای شاخمگر از ۲ سال پیش در “بسلم” غرفه دارد و با ۲۱ محصول که همگی شامل انواع زعفران، هل و عناب است، تجربه موفقی در فروش اینترنتی دارد. اگر می خواهید با زعفران این غرفه رنگ و عطر غذای خود را بهتر کنید به  این آدرس  مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید : کسب درآمد از پونیشا

عکاسی با کیفیت، اصل اساسی در فروش آنلاین

وقتی از شخم زن پرسیدم:

شما خودتان تهیه کننده هستید، مطمئناً برای شما راحت تر است که یک غرفه راه اندازی کنید. اما به نظر شما مهمترین نکاتی که در ابتدای کار و جلب اعتماد مشتری باید به آنها توجه شود چیست؟

به نظر من عکس باکیفیت مهمترین نیاز برای رضایت مشتری در فروش آنلاین است زیرا در فروش اینترنتی مشتری نمی تواند محصول را از نزدیک ببیند. به همین دلیل در زمینه کاری ما عکس عامل مهمی است که می تواند مشتری را از خرید خود مطمئن کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد تنوع مناسب محصولات است. این تنوع تضمین می کند که مشتری تمام محصولات مورد نظر خود را از یک غرفه دریافت می کند. اما این تنوع محصولات نه تنها پتانسیل افزایش فروش را دارد و غرفه را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می دهد، بلکه با چالش هایی مانند بسته بندی های مختلف برای نمایش محصولات مختلف همراه است.

وی در ادامه گفت: نکته مهمی که غرفه داری مانند ما که محصولاتش دارای سطوح کیفی متفاوتی مانند زرشک و هل است باید رعایت کند این است که سطح کیفی آن در توضیحات محصول ذکر شود تا مشتری با صداقت خرید کند. فروشنده: باید راضی باشد و بداند که قیمتی که حاضر است برای یک محصول بپردازد، متناسب با کیفیت آن است.

با جمع بندی نظرات این سه غرفه دار متوجه شدم مهم ترین نکته در برپایی غرفه در «باسلام» این است که شرایطی فراهم شود تا مشتری تجربه ای نزدیک به خرید شخصی داشته باشد. نکته مشترکی که هر سه نفر گفتند کیفیت عکس محصول و قیمت مناسب بود. زیرا این دو عامل باعث می شود که مشتری به راحتی به غرفه دار اعتماد کند و برای خریدهای بعدی غرفه ای را که از آن خرید کرده فراموش نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.