چگونه سئو کار شویم؟

چگونه سئو کار شویم

در این مطلب از پویان توسعه ما قصد داریم مسیر شغلی یک سئو کار را برسی کنیم. و به این سوال چگونه سئو کار شویم ؟ پاسخ بدهیم.

صنعت بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال رشد است و مشاغل معرفی شده در این بخش از جمله مشاغلی هستند که به آنها نیاز دارند. در آینده افزایش یابد.

همه ما می دانیم که هم خرید آنلاین و هم خدمات آنلاین به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و وب سایت ها به دنبال افراد حرفه ای هستند تا وب سایت های خود را از رقبا متمایز کنند تا از رقبا جلوتر بمانند.

 

همچنین بخوانید : انواع بازاریابی در دنیای کسب و کار

در حال حاضر، بیش از ۱ میلیارد وب سایت وجود دارد و هر یک از آنها نیاز به فعالیت ها و وظایف خاصی دارند تا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوند. این امر یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو را به یک مجموعه مهارت جذاب و راهی عالی برای دستیابی به جایگاهی در بازار کار تبدیل می کند.

این مقاله یک نمای کلی از کار یک متخصص سئو، مزایای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، مسیر شغلی برای تبدیل شدن به یک متخصص ارائه می دهد. متخصص سئو و چرا آموزش و آموزش عملی به شما کمک می کند تا از رقبا در این صنعت رو به رشد متمایز شوید.

 

سئو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) علمی است که ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ و با کمک افزایش می دهد. این علم پشت هدایت کاربران بیشتر به وب سایت شما است.

به زبان ساده سئو به معنای بهبود دید سایت در پرس و جوهای مربوط به درخواست کاربر در موتورهای جستجو است. زمانی که وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کند، می توانید مشتریان بیشتری را به خود معرفی کنید و در نهایت از آنها درآمد بیشتری کسب کنید.

هدف بسیاری از کسب و کارها و مدیران وب سایت این است که در صفحه اول نتایج جستجو برای کلماتی که جستجو می کنند ظاهر شوند.

در اصل، این هدف تضمین می کند که یک وب سایت نتایج جستجو را برای مهم ترین و مهم ترین کلمه کلیدی (به عنوان مثال mbti test) در صفحه اول دریافت می کند و این در نهایت باعث افزایش کلیک های ارگانیک و جذب کاربران بیشتر می شود.

جستجوی کاربر، رسیدن به وب سایت شما بر روی کلمه ای که جستجو کرده و در نهایت کلیک بر روی وب سایت شما دقیقاً هدفی است که همه کارفرمایان و شرکت ها به دنبال آن هستند و اینجاست که نام متخصص سئو و سئو (یا به اصطلاح سئو) است. ) بیش از هر چیز شنیده می شود.

 

 

سئو چه کار می‌کند؟

برای بهینه سازی وب سایت و صفحات آن، ابتدا باید بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب سایت شما را بررسی می کنند و آن را به مخاطبان مناسب نشان می دهند.

چندین عامل وجود دارد که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط وب سایت با عبارت جستجوی کاربر استفاده می کنند. گوگل اغلب این عوامل را عمومی نمی کند، اما متخصصان این حوزه به دنبال این عوامل هستند و از آن ها برای بهینه سازی وب سایت ها استفاده می کنند.

یک متخصص سئو باید از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات وب مطلع باشد و در زیر به برخی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی وب سایت ها اشاره شده است:

  • سن دامنه، URL و اعتبار آن
  • پیوندها
  • بهینه سازی وب سایت در نسخه موبایل
  • محتوای بهینه و با کیفیت
  • سرعت بارگذاری صفحه (از جمله سرعت صفحه وب سایت در نسخه موبایل)
  • در دسترس بودن و امنیت سایت
  • تعامل کاربر در شبکه های اجتماعی هر وب سایت
  • سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری

همچنین بخوانید : چک لیست سئو ۲۰۲۴

 

رتبه وب سایت به این معنی است که وقتی کاربر کلمه ای را جستجو می کند وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گیرد و می توانید در همان صفحه اول و در بالای صفحه به آن دسترسی داشته باشید.

در واقع اگر فاکتورهای فوق در نظر گرفته شود و همچنین سئو سایت از به روزترین روش ها برای بهینه سازی سایت استفاده کند، می تواند این رتبه را کسب کند. موتورهای جستجو به طور کلی هنگام رتبه بندی یک وب سایت سه مرحله را دنبال می کنند:

 

۱- کرال کردن

همه موتورهای جستجو دارای ربات هایی هستند که وب سایت ها و صفحات را می خزند یا اسکن می کنند. خزیدن صفحات وب سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می دهد.

۲- ایندکس کردن

در این مرحله وب سایت و صفحات مرتبط با آن به نتایج جستجو اضافه می شوند. اگر وب سایت شما و صفحات مورد نظر شما در لیست نتایج موتور جستجو نباشد، شانس دیده شدن توسط کاربر را از دست می دهید.

۳- رتبه بندی

وقتی چیزی را در گوگل تایپ می کنید، مرتبط ترین وب سایت ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و غیره است.

 

متخصص سئو یا سئوکار کیست؟

 

کارشناس سئو فردی با دانش بالا در زمینه بهینه سازی وب سایت است که می تواند وب سایت را از نظر فنی، کاربری، محتوایی و … به درستی بررسی کند تا آن را بهبود بخشد.اگر می خواهید در رتبه های بالاتر گوگل قرار بگیرید. ، به یک متخصص سئو نیاز دارید.

دریافت ترافیک ارگانیک علاوه بر پیاده سازی تکنیک های سئو، اجرای برخی کمپین های بازاریابی، حل مشکلات فنی، داشتن روحیه تحقیق برای به دست آوردن بهترین و مرتبط ترین کلمات، نیازمند است. و همچنین مهارت بهینه سازی محتوای وب سایت بر اساس سئو.

 

کار یک متخصص سئو چیست؟

کارشناسان سئو به کسب و کارها و کارفرمایان کمک می کنند تا صفحات محصولات و خدمات وب سایت خود را در بهترین نتایج جستجو رتبه بندی کنند. بنابراین، یک متخصص سئو بهترین راه‌ها برای دستیابی به این هدف را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به استراتژی‌ای دست یابد که به شما کمک کند وب‌سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجو قرار دهید.

به طور کلی. هدف یک متخصص سئو افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای هر صنعت، بهبود تجربه کاربری و در نهایت تطبیق وب سایت با آخرین الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو است. با این حال، موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید با این تغییرات همراه باشند.

متخصصان سئو مانند هر فرد دیگری در بازار کار باید مهارت و تخصص داشته باشند. البته این شغل رشته آکادمیک ندارد و علاقه مندان به سئو می توانند با شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری و مطالعه مستمر و کمک گرفتن از بهترین و بهترین افراد در این زمینه خود را در سئو تقویت کنند. در این زمینه مشغول باشید. پس از یادگیری،

کارهایی که هر سئو کار باید انجام دهد عبارتند از:

  • ترسیم استراتژی برای بهینه سازی وب سایت
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استفاده از آنها در بازاریابی و رتبه بندی وب سایت شرکت ها و سازمان ها.
  • اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید که به تیم بازاریابی امکان می دهد رشد فعالیت سئو را دنبال کند.
  • برای پیشبرد اهداف تیم با دیگر متخصصان تیم بازاریابی ارتباط برقرار کنید.
  • برای مدیریت استراتژی سئو با افراد دیگری از بخش بازاریابی کار کنید.
  • با همکاری نزدیک با تیم محتوا، برنامه ای برای تولید محتوای جذاب و با کیفیت در وب سایت تهیه می کنید.
  • همکاری نزدیک با تیم فنی و برنامه نویسی سایت برای پیاده سازی موارد فنی در سایت.
  • یک استراتژی برای ساخت لینک و بک لینک سازی داشته باشید تا نتایج بهتری در نتایج جستجو بگیرید.

 

همچنین بخوانید : مشاوره سئو

چگونه سئو کار شویم؟

 

برخی از کارشناسان سئو کار خود را با هدف تبدیل شدن به یک متخصص سئو شروع نکردند. عده ای کاملا تصادفی شروع به کار در این زمینه کردند و بعدها روز به روز بر دانش خود در این زمینه افزودند. همانطور که گفتیم هیچ رشته ای وجود ندارد که بتوان سئو را در دانشگاه مطالعه کرد و یادگیری آن کاملا به شما و علاقه شما به این رشته بستگی دارد.

با این حال، بیایید نگاهی به مسیر شغلی یک متخصص سئو بیندازیم و ببینیم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو چه مراحلی را باید طی کنید.

گام اول چطور سئو کار شویم ؟: آیا سئو کار شدن برای من مناسب است؟

اولین قدم در انتخاب شغل این است که مطمئن شوید واقعاً به این سئو کار شدن علاقه دارید. مطمئناً نمی خواهید وقت خود را برای کاری که هیچ علاقه یا استعدادی در آن ندارید تلف کنید.

اگر در این شغل به دقت تحقیق کنید، می توانید متوجه شوید که آیا برای این کار مناسب هستید و حتی آیا ذهن شما با این مدل کاری سازگار است یا خیر. ممکن است برای شغل دیگری در بازاریابی و مسیر شغلی که سئو را با استخدام اشتباه می‌کنید مناسب باشید. انتخاب کرده اند!

 

گام دوم چطور سئو کار شویم ؟ : اصول سئو و کار با موتورهای جستجو را درک کنید

به عنوان یک سئوکار، باید بدانید که سرنوشت شغل شما کاملاً به نحوه کار موتورهای جستجو بستگی دارد. بنابراین، شما باید در مورد خزنده های موتورهای جستجو بیشتر بدانید. این ربات ها کیفیت و ارتباط محتوای شما را تعیین می کنند و چندین عامل کلیدی تصمیم آنها را تعیین می کنند.

موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند و معمولا اطلاعات و اسرار خود را فاش نمی کنند. اما می توانید از عوامل شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود و متمایز کردن آن از سایر رقبا استفاده کنید.

برای متخصص شدن، از اصول اولیه شروع کنید. ابتدا باید بدانید که کاربران و موتورهای جستجو چگونه با هم تعامل دارند و برای بهینه سازی محتوای خود چه کاری می توانید انجام دهید.

 

همچنین بخوانید : CTR چیست؟

 

یادگیری اصول سئو در سه بخش خلاصه می شود:

  • انواع محتوایی که کاربران می خواهند، انتظار دارند یا نیاز دارند. همه چیز در مورد تولید محتوا و سئو به هدف کاربر بستگی دارد.
  • درک کامل از نحوه کار موتورهای جستجو.
  • آموزش کار با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز برای بهینه سازی وب سایت ها.

وقتی اصول سئو و همه بایدها و نبایدها را بدانید، می توانید تمام تکنیک ها را در وب سایت ها اعمال کنید.

 

گام سوم چطور سئو کار شویم ؟ : وب‌سایت خود را بسازید

هنگامی که اصول سئو را درک کردید، زمان اعمال آنها فرا می رسد. اکثر متخصصان به شما توصیه می کنند که سئو سایت خود را بسازید و آزمایش کنید. این بدان معناست که شما باید آزمایش و خطا را در وب سایت خود تجربه کنید.

HTML را یاد بگیرید. همه برچسب ها را یاد بگیرید و آنها را تست کنید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. این کار تولید محتوا را برای شما آسان تر می کند.

 

گام چهارم: وردپرس را یاد بگیرید

یک سوم وب سایت ها با وردپرس ساخته شده اند. بنابراین اگر می خواهید یک متخصص سئو شوید، باید آن را به خوبی بشناسید.

این واقعیت که همه از وردپرس استفاده می کنند تنها دلیل انتخاب برای یادگیری نیست، اما این سایت ساز یکی از بهترین CMS های موجود برای سئو است.

وردپرس بسیار مهم است و یادگیری آن به دلیل تأثیر مستقیم و غیرمستقیم آن بر عملکرد سئو شما باید در دستور کار شما باشد.

 

گام پنجم: کار با Google Analytics و Google Search Console را بیاموزید

علاقه مندان به سئو از ابزارهای مختلفی برای بهینه سازی محتوا و تجزیه و تحلیل عملکرد خود استفاده می کنند. اساس سئو همیشه یادگیری کار با Google Analytics و Google Search Console

 

گام ششم: درباره سئو هر روز مطالعه داشته باشید

 

موتورهای جستجو هر روز تغییر می کنند و هر روز به روز رسانی های زیادی وجود دارد. بنابراین باید هر روز تغییرات را مطالعه کنید تا فاکتورهای رتبه بندی وب سایت را متوجه شوید.

شرکت هایی که در این هفته استخدام می کنند
۲۳ شرکت بزرگ و مشهور در این هفته استخدام می کنند. برای مشاهده ظرفیت های خالی و ارسال رزومه کلیک کنید.
نمایش دادن

دانستن آخرین الگوریتم‌های موتور جستجوی Google به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم‌ها را برای وب‌سایت‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها بگیرید و همچنین درباره رقبای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

گام هفتم: به نتایج جستجو نگاه کنید

این دقیقا همان مرحله ای است که باید بیشترین دقت را داشته باشید. نتایج جستجو را با دقت بررسی کنید.

  • ساختار آنها چیست؟
  • آنها معمولاً چه محتوایی را به کاربر نشان می دهند؟
  • کدام وب سایت در ارائه محتوا بهتر عمل کرده است؟

توجه داشته باشید که وقتی کلمات مختلف را جستجو می کنید، نتایج چگونه تغییر می کنند.

گوگل همیشه می خواهد بهترین ها را به کاربرانش نشان دهد. بنابراین مراقب نتایج جستجو باشید و به زودی برگردید.

 

گام هشتم چطور سئو کار شویم ؟ : درباره سئو تکنیکال اطلاعات کسب کنید

سئوی فنی تنها کاری است که شما باید با همکاری تیم فنی انجام دهید تا خزیدن و ایندکس کردن سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو آسان تر شود.

سئوی فنی شامل بهینه سازی سایت برای نمایش نسخه موبایل، سرعت سایت، داده های ساختاریافته، جاوا اسکریپت و همه مکانیسم هایی است که بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارد.

این عوامل در چگونگی رتبه سایت در نتایج جستجو نقش دارند. شما می توانید محتوای عالی داشته باشید، اما سایت کند است یا دارای اشکالات زیادی است که در نهایت بر عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجو تأثیر منفی می گذارد.

 

گام نهم چطور سئو کار شویم ؟ :درباره استراتژی، تولید، بهینه سازی و ارتقا محتوا اطلاعات کسب کنید

در حالی که سئوی فنی به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کند وب‌سایت شما را بهتر و سریع‌تر بخزند و ایندکس کنند، دانستن تمام اطلاعات در مورد نوشتن و بهینه‌سازی محتوا نیز به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید و سطح حضور کاربر در بزرگ‌نمایی سایت را افزایش دهید.

این محتوا باید توسط یک استراتژی تبلیغاتی نیز پشتیبانی شود. سئو به تنهایی کافی نیست. سایر کانال های بازاریابی (مانند رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی) به موفقیت یا شکست محتوای شما کمک می کنند.

 

گام دهم چطور سئو کار شویم ؟ : سراغ یادگیری تکنیک های لینک سازی بروید

لینک بیلدینگ یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. همچنین یکی از موضوعاتی است که برخی افراد می توانند راه تاریک و اشتباه را به شما آموزش دهند.

برای استفاده حداکثری از لینک بیلدینگ، به لینک های با کیفیت نیاز دارید.

 

گام یازدهم: در کنفرانس‌ها و همایش‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید

یکی دیگر از راه‌های بهبود مهارت‌های سئو و بازاریابی، شرکت در رویدادها است. کنفرانس ها و وبینارها منابع خوبی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه های خاص بازاریابی محتوا و سئو هستند.

برخی از این رویدادها و کنفرانس‌ها نکاتی را ذکر می‌کنند که می‌توانند شما را در این زمینه قوی‌تر از قبل کنند و بتوانید در پیشبرد فعالیت‌های سئوی خود از آن‌ها استفاده کنید. حضور در رویدادها این فرصت را به شما می دهد که مستقیماً از کارشناسان صنعت بشنوید، فرصتی که ممکن است در آینده به آن دست ندهید.

 

گام دوازدهم: صبور باشید

همانطور که می دانید، تبدیل شدن به یک متخصص سئو زمان می برد و نیاز به سال ها تجربه و تلاش دارد. از تغییرات الگوریتم های سئو آگاه باشید و خود را در جریان بگذارید.

هیچ یک از این کارها را نمی توان با عجله انجام داد. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک متخصص سئو هستید، می توانید صبر و حوصله را در کار خود به کار ببرید و در این زمینه حرفه ای شوید.

 

مهارت های لازم برای یک متخصص سئو

 

سئو کار در این زمینه نیازمند توانایی های تحلیلی قوی و درک تکنولوژی است. اگر فکر می کنید برای این شغل مناسب هستید، مهارت ها و توانایی های زیر را نیز دارید:

  • صبور باش!
  • از کار در فناوری و با ابزارهای تحلیلی لذت ببرید.
  • در زمینه طراحی سایت و مدیریت وب از دانش بالایی برخوردار باشد.
  • مهارت تحلیلی بالایی داشته باشد.
  • در بررسی داده ها و نتیجه گیری از آنها ماهر باشید.
  • برای موفقیت در کسب و کارها اشتیاق داشته باشید تا بتوانید از تلاش های خود نتیجه بگیرید.

شما می توانید مدرک بازاریابی برای کار در سئو داشته باشید، اما مهمترین عامل برای موفقیت در سئو و استخدام به عنوان سئوکار این است که شما تجربه کاری CV موفق و درخشان.

 

منابع و ابزارهای معتبر برای یادگیری سئو

آیا می خواهید سئو را به صورت حرفه ای و اصولی یاد بگیرید و خود را به عنوان یک مدعی در این زمینه معرفی کنید؟ منابع ذکر شده در زیر بهترین منابع یادگیری سئو هستند که برای یادگیری استراتژی ها، تاکتیک ها، نکات، بایدها و نبایدها سئو باید به آنها مراجعه کنید.

  • وبلاگ مرکزی وب مستر گوگل
  • مجله موتور جستجو
  • کشور موتور جستجو
  • میزگرد با موتورهای جستجو
  • وبلاگ Moz
  • SEMrush-blog
  • Yoast SEO-blog
  • بک لینککو
  • گزارش سئو نیل پاتل
  • پست های سئو HubSpot
  • اهرفس

 

چشم انداز شغلی سئو

متخصص سئو شغل نسبتا جدیدی است، زیرا تقاضا برای بهینه سازی و رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو در دهه گذشته افزایش یافته است. سئو را می توان جزو مشاغل پرتقاضا به حساب آورد زیرا حضور آنلاین برای موفقیت و رشد کسب و کارهای امروزی بسیار مهم است.

از آنجایی که این رشته شغلی برای شرکت های امروزی بسیار مهم است، می توان انتظار داشت که دستمزد این افراد نیز نسبتاً خوب باشد. اگر به فناوری علاقه دارید و مهارت های تحلیلی بالایی دارید، این رشته شغلی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 

چطور سئو کار شویم ؟

بازاریابی آنلاین و انتقال همه شرکت ها به دنیای آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده است که در این زمینه شروع به کار کنید و خود را در این زمینه متخصص کنید. اگر به بهینه سازی وب سایت و کار با ابزارهای سئو علاقه مند هستید و خود را در این زمینه مستعد می بینید راه درستی را انتخاب کرده اید. شما می توانید از امروز شروع به یادگیری و ارائه کار خود در بازار کنید.

اگر شما یک متخصص سئو هستید و احساس می کنید چیزی را در این مقاله از دست داده ام، خوشحال می شوم آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.