طراحی سایت هنری

طراحی سایت هنری

تمامی هنرمندان و افرادی که در حوزه های مختلف هنری فعالیت می کنند برای گسترش و توسعه زمینه فعالیت خود نیازمند طراحی وب سایت هنری هستند تا بتوانند خود را به صورت موثرتری به هنردوستان معرفی کنند.

امروزه اکثر شرکت ها وب سایت هایی را با هدف دستیابی به مخاطبان بیشتر طراحی می کنند و از این طریق خدمات خود را با سرعت و سهولت بیشتری به مشتریان خود ارائه می دهند.

هنرمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند با ایجاد یک وب سایت هنری، آثار خود را در دسترس کاربران بی شماری قرار دهند.

اما چه کسی یک وب سایت هنری مناسب می سازد و آیا کسب و کار در نتیجه شکوفا می شود؟ طراحی وب سایت هنری برای تمامی هنرمندانی که در زمینه های مختلف هنری مانند عکاسی، نقاشی، صنایع دستی، موسیقی، بازیگری و … فعالیت می کنند، گزینه مناسبی است و به هنر خود رسمیت و رسمیت می بخشد.

بنابراین فرقی نمی کند که در چه شاخه ای از هنر هستید: طراحی یک وب سایت هنری به شما کمک می کند تا به طور موثر و حرفه ای خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید و آنها را با آثار هنری خود آشنا کنید. در ادامه این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد طراحی یک وب سایت هنری بدانید را مرور می کنیم و شما را با مزایای کلیدی ایجاد یک وب سایت هنری آشنا می کنیم. با سه لوله وب به روز باشید.

منظور از طراحی سایت هنری چیست؟

وب سایت هنری به وب سایتی گفته می شود که هدف آن شناساندن آثار یک هنرمند به مخاطب است و منحصراً به یک فرد یا گروهی از هنرمندان تعلق دارد.

هنرمندان می توانند با طراحی یک وب سایت هنری به صورت فردی یا گروهی، هنر خود را به مردم معرفی کنند و از وب سایت کسب درآمد کنند.

ایجاد یک وب سایت هنری در واقع یک پلتفرم آنلاین و چند منظوره در نظر گرفته می شود که مزایای بسیاری را برای هنرمندانی که در زمینه های مختلف هنری فعالیت می کنند به ارمغان می آورد.

فضای وب با هدف آشنایی با افراد مختلف در سراسر جهان و برقراری ارتباط بین آنها ایجاد شده است. امروزه به یک پلتفرم بازاریابی مفید برای رشد و توسعه کسب و کار تبدیل شده است.

هر هنرمند یا گروه هنری یک وب سایت هنری با اهداف متفاوت طراحی می کند. این شامل معرفی خود به مخاطبان گسترده‌تر، ایجاد روابط نزدیکتر با مردم، جذب مشتری یا فروش کارتان است.

بنابراین مهم نیست که هدف شما از ساخت یک سایت هنری چیست. مهم است که وب سایت خود را به طور اساسی طراحی کنید تا بتوانید به اهداف خود برسید

مزایای طراحی سایت هنری

در عصر تکنولوژی و ارتباطات، بسیاری از امور روزانه و حرفه ای ما از طریق پلتفرم های آنلاین انجام می شود. بسیاری از شرکت ها نیز از طریق طراحی وب سایت یا شبکه های اجتماعی مختلف دامنه خدمات خود را گسترش داده اند.

مخاطب در حال حاضر به روش های ارتباط مجازی یا خرید آنلاین بسیار باز است و از کسب و کارهای اینترنتی حمایت می کند. بنابراین طراحی وب سایت هنری بدون شک برای هنرمندان فوق العاده موثر است و در مقایسه با روش های قدیمی معرفی خود و ارتباط با مخاطب، آنها را بسیار سریعتر به اهدافشان می رساند.

به عنوان مثال، تصور کنید یک نقاش هستید و می خواهید نقاشی های خود را به عموم مردم نشان دهید یا بفروشید. در گذشته برای برگزاری نمایشگاهی چند روزه باید تدارک زیادی می دید.

اما امروزه با ایجاد یک گالری و وب سایت عکاسی، می توانید یک نمایشگاه دائمی برای نمایش یا فروش آثار هنری خود ایجاد کنید و آن را در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهید. طراحی وب سایت گالری هنری ایده ای هوشمندانه و سازنده برای معرفی آثار هنرمندان به مخاطبان و نشان دادن آنچه به آنها ارزش و اعتبار خاصی می بخشد و آنها را در دنیای دیجیتال فعلی به روز نگه می دارد. مزایای کلیدی طراحی سایت هنری عبارتند از:

صرفه جویی در زمان و هزینه
دستیابی به مخاطبان گسترده تر
معرفی حرفه ای تر و موثرتر هنر و هنرمندان به مردم
احترام به کپی رایت آثار هنری
امکان برقراری ارتباط آسان با مخاطبان
لذت بردن از مزایای سئو وب سایت
فروش آسان تر آثار هنری (مانند نقاشی یا آلبوم های موسیقی)
بنابراین، طراحی فضای نمایشگاهی هنری مزایای بسیاری را برای یک هنرمند یا یک گروه هنری به همراه دارد و ورود به حوزه فعالیت یا فروش آثار هنری را تسهیل و تسریع می کند. پس اگر اهل هر رشته هنری هستید و می خواهید خود را به صورت حرفه ای و موثر به مخاطب معرفی کنید، طراحی سایت هنری بهترین گزینه برای شماست.

 

مراحل طراحی سایت گالری هنری

برای طراحی سایت گالری هنری ابتدا باید زیرساخت ها را فراهم کرد و سپس به سراغ طراحی بصری و قسمت های مختلف آن رفت. برای طراحی یک وب سایت هنری باید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

انتخاب و ثبت دامنه انتخاب و
ثبت دامنه منحصر به فرد اولین قدم در طراحی یک وب سایت هنری است که در واقع به نام اصلی وب سایت یا هنرمند مربوط می شود و کاربران باید نام دامنه (URL سایت) را در نوار جستجو وارد کنند. برای دسترسی به آن do دامنه یک سایت از دو بخش “نام دامنه” و “برنامه افزودنی” تشکیل شده است.

بهتر است نام دامنه نام شما یا گروه هنری شما باشد تا از این طریق بتوانید نوعی برندسازی انجام دهید و نام خود را در ذهن مخاطبان تثبیت کنید. برای انتخاب پسوند دامنه دو گزینه irو .com دارید که بعد از نام دامنه یا سایت قرار می گیرند. پسوندir متعلق به ایران است و به عنوان یک پسوند ملی شناخته می شود، اما پسوند .com یک پسوند بین المللی است که برای وب سایت های تجاری بزرگتر با اهداف جدی تر استفاده می شود.

خرید هاست

خرید هاست یا سرویس میزبانی  نیز دومین مرحله مهم از طراحی سایت هنری است که فضایی را جهت ذخیره دیتاهای مهم وب سایت در اختیار شما قرار می دهد.

با خرید هاست می توانید تمامی فایل ها، تصاویر و اطلاعات مهم وب سایت خود را در آن ذخیره کرده و در اختیار کاربران قرار دهید.

هنگام خرید هاست وب سایت خود، باید به سه عامل “ذخیره سازی میزبان”، “پهنای باند” و “شرکت ارائه دهنده” توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا سرویس میزبانی وب سایت تاثیر بسزایی در سرعت و تجربه کاربری بازدیدکنندگان خواهد داشت

انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

در مرحله سوم ایجاد یک سایت هنری، برای طراحی قالب و ساختار کلی وب سایت باید از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب (CMS) استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می کند وب سایت هنری خود را به راحتی و کاملا رایگان و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی طراحی کنید. CMS های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که در بین تمامی سیستم های مدیریت محتوای وردپرس بهترین و مناسب ترین CMS برای طراحی سایت هنری محسوب می شود.

وردپرس انواع توابع و افزونه های کاربردی برای طراحی و مدیریت وب سایت در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن ها می توانید سایت هنری خود را کاملا شخصی سازی کرده و مطابق با سلیقه خود آن را طراحی کنید.

طراحی صفحات سایت

پس از اینکه ساختار کلی و زیرساخت فنی سایت هنری (از جمله سئو) آماده شد، نوبت به طراحی بصری و صفحات اصلی وب سایت می رسد.

ساختار ظاهری یک وب سایت هنری باید ساده و مینیمال و در عین حال جذاب باشد تا کاربران پس از ورود به آن به راحتی بتوانند از قسمت های مختلف وب سایت دیدن کنند.

بنابراین سعی کنید رابط وب سایت هنری خود را به گونه ای طراحی کنید که مخاطبان شما در هنگام بازدید از وب سایت تجربه کاربری خوشایندی را داشته باشند. ساختار خارجی وب سایت شامل قرار دادن عناصر در وب سایت و همچنین رنگ و فونت مربوطه است که تأثیر زیادی در توجه کاربران و تعداد بازدید از وب سایت دارد.

ساخت منو سایت

پس از اتمام طراحی ساختار خارجی صفحه هنری، باید منوی اصلی را برای دسترسی به بخش های مختلف در بالای صفحه قرار دهید.

منوی یک وب سایت در واقع مهمترین قسمت آن است. تمامی صفحات و عملکردهای وب سایت در آنجا قرار داده شده است تا کاربران بتوانند از طریق منو به خدمات شما دسترسی داشته باشند.

منوی صفحه هنری شامل مواردی مانند معرفی آثار هنری، بخش فروش، مقالات، نمونه کارها یا گالری، بیوگرافی هنرمند و اطلاعات تماس است. بنابراین از افزودن قسمت ها و موارد اضافی به منوی سایت هنری خود خودداری کنید و فقط موارد ضروری و مفید را در آن قرار دهید.

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت یکی دیگر از مراحل مهم و مهم در طراحی یک وب سایت هنری است که وب سایت را در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کند و باعث بهبود تجربه کاربر در هنگام بازدید از سایت می شود. سایت اینترنتی.

اگر وب سایت هنری خود را بر اساس اصول سئو راه اندازی کنید، پس از مدتی در معرض دید کاربران هدف قرار می گیرید و میزان بازدید شما نیز افزایش می یابد.

اقداماتی مانند سرعت بالا و امنیت وب سایت، واکنش گرایی، ایجاد محتوا بر اساس کلمات کلیدی و بهینه سازی تصاویر از جمله اقدامات مرتبط با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است که ارتباط مستقیمی با کسب رتبه مطلوب سایت هنری در وب سایت دارد. صفحه نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داده و تجربه کاربر را هنگام بازدید از شما بهبود می بخشد.

با انجام این مراحل می توانید به راحتی زیرساخت های سایت خود را طراحی کنید و سپس به سراغ طراحی سایر قسمت ها و قرار دادن امکانات مورد نیاز کاربران در سایت بروید.

امکانات سایت هنری

بسته به نوع فعالیت و رویکرد آن، هر وب سایت هنری باید بخش ها و امکانات اختصاصی داشته باشد. با این حال، برخی از ویژگی ها در سایت های هنری رایج هستند و باید در وب سایت ادغام شوند تا یک تجربه کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند.

مهمترین ویژگی های یک وب سایت هنری عبارتند از:

نمایشگاه آثار

نمایشگاه آثار یکی از مهمترین امکانات سایت هنری است. در این قسمت می توانید تصویر اثر هنری خود را به عنوان نمونه کار خود قرار دهید. گالری بخش مهمی از وب سایت های هنری است و در واقع یکی از اولین مناطقی است که کاربران از آن بازدید می کنند.

بنابراین سعی کنید بهترین نمونه کارها و آثار خود را در قالب تصاویر یا ویدیوهای باکیفیت در گالری قرار دهید تا کاربران با مشاهده آنها بهتر با شما و هنر شما آشنا شوند.

 

بخش فروش آنلاین

بخش فروش آنلاین یکی دیگر از ویژگی های مهم سایت های هنری است که در آن می توانید آثار هنری خود مانند نقاشی، آلبوم موسیقی، صنایع دستی و غیره را به فروش برسانید.

در این قسمت باید تصاویری با کیفیت از آثار خود تهیه کنید و توضیحات مفصلی در مورد ویژگی های آنها بنویسید.

تولید محتوای جذاب برای توزیع از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا مطالعه این بخش باعث تشویق کاربران به خرید می شود.

درباره هنرمند

بخش درباره هنرمند یکی دیگر از ویژگی های مهم یک وب سایت هنری است که در آن می توانید چندین خط در مورد خود بنویسید تا کاربران با مراجعه به این بخش بهتر با شما و هنر شما آشنا شوند.

بخش مقالات مقالات مرتبط با هنر
یکی دیگر از ویژگی های یک وب سایت هنری است که در آن می توانید مقالات مختلفی را در مورد موضوعات مرتبط با رشته هنری خود ارسال کنید.

برای بخش مقالات سایت هنری، باید یک تیم تولید محتوای مجرب داشته باشید که به شما در ایجاد مقالات مورد نیاز از طریق تحقیق کلمات کلیدی کمک کند. زیرا مقالات نقش مهمی در ترافیک وب سایت دارند.

بخش نظرات کاربران

از دیگر ویژگی‌های وب‌سایت‌های هنری می‌توان به بخش نظرات اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد نظرات خود را در مورد آثار هنری یا مقالات شما با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.