طراحی سایت با هوش مصنوعی

طراحی سایت با هوش مصنوعی

اینبار بیایید نگاهی به طراحی سایت با هوش مصنوعی بیاندازیم با پویان توسعه همراه باشید.

اگر نگاهی به تاریخچه طراحی سایت در جهان بیندازیم، می بینیم که طراحی و توسعه وب سایت به طور فزاینده ای آسان شده است. فناوری ها و نرم افزارهای مختلفی به بازار آورده شده است.

آنها به طراحان و توسعه دهندگان وب سایت کمک می کنند تا وب سایت های پویا و جذاب تری را برای کاربران در زمینه های مختلف در زمان کمتر و با کدنویسی کمتر ایجاد کنند.

کاربران و بازار به وب سایت ها و برنامه های تحت وب سریع، کارآمد و پویا نیاز دارند. کسب‌وکارها، به‌ویژه وب‌سایت‌های فروشگاهی، برای همگام شدن با رقبای خود، باید با جدیدترین فناوری‌های طراحی وب همگام باشند. هوش مصنوعی یکی از جدیدترین فناوری ها در این زمینه است. هوش مصنوعی طراحی وب را متحول کرده است.

در این مطلب به این سوال مهم پاسخ می دهیم که هوش مصنوعی و زیرشاخه مهم آن یعنی یادگیری ماشینی چه کاربردهایی در طراحی و توسعه وب سایت دارد.

آنچه در این مقاله خواهیم داشت
هوش مصنوعی در طراحی وب سایت
کاربردهای هوش مصنوعی در طراحی وب
۱. هوش مصنوعی توسعه وب سایت را بهینه می کند
۲. هوش مصنوعی تجربه کاربری وب سایت را بهبود می بخشد
۳. هوش مصنوعی به بازاریابی و فروش صفحات فروشگاه کمک می کند

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از وردپرس

 

هوش مصنوعی در طراحی سایت

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تنها در ساخت ربات های انسان نما مورد استفاده قرار نمی گیرند. مدت زیادی است که هوش مصنوعی به صنایع مختلف راه پیدا کرده است. استفاده از هوش مصنوعی نه تنها کارها را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند، محصولات ساخته شده با هوش مصنوعی نیز سودآور هستند.

ارزش بازار نرم افزار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲۶ میلیارد دلار خواهد رسید. در سال های اخیر رقابت شدیدی بین غول های دنیای فناوری برای تولید محصولات هوش مصنوعی قدرتمند و کارآمد وجود داشته است. اپل سیری (دستیار صوتی) را راه اندازی کرد و گوگل الکسا را ​​معرفی کرد. فیس بوک با کمک یادگیری عمیق، کاربران خود را قادر به ایجاد عکس های سه بعدی کرده است.

همچنین بخوانید : ۱۰ ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو

ولی چرا ؟ چه چیزی باعث می شود محصولات ساخته شده با هوش مصنوعی بتوانند کاربران (مشتریان) را جذب کنند؟ شاید مهمترین دلیل این باشد که هوش مصنوعی تعامل انسان و ماشین را بهبود می بخشد. سیری شما را می شناسد و یاد می گیرد که چه آهنگ ها و جوک هایی را دوست دارید. چه کسی بدش نمی آید دستیار هوشمندی داشته باشد که هیچ چیز را فراموش نمی کند؟

هوش مصنوعی در طراحی وب به دلایل بسیار مشابهی استفاده می شود. وب سایت ها، برنامه های کاربردی وب و برنامه های کاربردی نیز محصولات هستند. محصولاتی که تجربه کاربری خوبی ارائه نمی کنند و کاربر نتواند به اهداف خود برسد و در تعامل با آنها کاری را که می خواهد انجام دهد، مشتری و بازار را از دست می دهد.

کاربردهای AI در طراحی وب

هوش مصنوعی نه تنها بر تجربه کاربری وب سایت ها تأثیر مثبت دارد. طراحان و توسعه دهندگان وب سایت به دلایل فنی مهم از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت استفاده می کنند. علاوه بر این، یک برنامه سوم و سودآور وجود دارد: هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال و فروش صفحات فروشگاه کمک زیادی می کند.

 

همچنین بخوانید : تغییر صدای خواننده با هوش مصنوعی

۱. هوش مصنوعی توسعه سایت را بهینه‌تر می‌کند

چه می شود اگر دستگاه برنامه نویسی را انجام دهد و نه توسعه دهنده؟ یا حداقل ابزاری وجود داشت که کدنویسی را خودکار می کرد و به برنامه نویس پیشنهاد می داد؟ در این صورت توسعه وب سایت سریعتر و خطای کمتری خواهد داشت. خوب، با هوش مصنوعی، نرم افزارها و ابزارهایی ساخته شده اند که این کار را انجام می دهند: کدنویسی خودکار. نرم افزاری مانند GitHub Copilet قادر به تکمیل کدهای توسعه دهنده است. هوش مصنوعی حتی می تواند به طراح و توسعه دهنده پیشنهادهایی برای طراحی کلی وب سایت بدهد.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت برای خودکارسازی کدنویسی

هرچه صفحات تعاملی و پویاتر باشند، برای کاربران جذاب تر می شوند. طراحی یک وب سایت پویا دشوارتر و زمان برتر است. طراح و توسعه دهنده وب سایت این امکان را دارد که با استفاده از هوش مصنوعی کارهای خلاقانه زیادی انجام دهد تا وب سایت تعاملی تر شود. وب سایت استاتیک یا پویا؟ مشکل اینجاست! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وب سایت های پویا بخوانید.

۲. هوش مصنوعی تجربه کاربر سایت را بهتر می‌کند

شما وارد یک سایت می شوید. هنگامی که وارد سیستم شوید، شخصی به شما سلام می کند و می گوید که آماده کمک به شما است. ممکن است از او کمک بگیرید و با راهنمایی او بتوانید سریعتر به آنچه می خواهید برسید. این راهنما حتی می تواند به پشتیبانی پس از خرید در وب سایت تبدیل شود. ممکن است فکر کنید که یا یک کارمند یا یک بازاریاب (انسان) هستید که مدام صحبت می کنید. اما شما با یک چت بات صحبت می کردید. یک چت بات ساخته شده با هوش مصنوعی که یاد گرفته شما را راهنمایی کند.

علاوه بر چت‌بات‌ها و پیشنهادهایی که هوش مصنوعی برای طراحی وب‌سایت ارائه می‌کند که بر تجربه کاربر و تعامل کاربر با وب‌سایت تأثیر می‌گذارد، هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران پیشنهاد کند کالاها یا خدماتی را که به دنبال آن هستند در وب‌سایت خریداری کنند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر رفتار و تعامل هر کاربر نظارت می کند، آنها و ترجیحات آنها را می شناسد و می تواند یک تجربه خرید کاملا شخصی برای هر کاربر ایجاد کند.

همچنین بخوانید : کسب درآمد از هوش مصنوعی

۳. هوش مصنوعی به بازاریابی و فروش سایت‌های فروشگاهی کمک می‌کند

شرکت های اینترنتی نباید اجازه دهند مشتری (کاربر) بدون خرید از وب سایت خارج شود. برای رسیدن به این هدف، بازاریاب دیجیتال باید مشتریان، بودجه و ترجیحات آنها (عادات خرید) را بشناسد و بر اساس آن بازاریابی کند. بنابراین به داده ها و اطلاعات نیاز دارید. هوش مصنوعی در وب سایت دقیقا این کار را انجام می دهد و رفتار کاربران را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند و نتیجه را در اختیار بازاریاب قرار می دهد.

علاوه بر این، خود هوش مصنوعی (همانطور که در مورد قبلی ذکر شد) در وب سایت قادر است وب سایت را تا حدی برای هر کاربر شخصی سازی کند و یک تجربه کاربری منحصر به فرد (تجربه کاربری شخصی) برای او ایجاد کند. کاربری را تصور کنید که چند هفته پیش از وب سایت فروشگاهی بازدید کرده و به دنبال شلوار جین در محدوده قیمتی مشخص بوده است، اما خریدی انجام نداده است. امروز دوباره وارد همان وب سایت می شوید و می بینید که تبلیغات صفحه اول یک برند شلوار جین را به شما نشان می دهد که شلوارش را به حراج گذاشته است.

تعجب نکنید، سایت (هوش مصنوعی) شما را می شناسد و می خواهد به شما کمک کند.

همچنین بخوانید : هوش مصنوعی چهره

جمع‌بندی و نتیجه‌

  1. هوش مصنوعی دنیای طراحی و توسعه وب سایت و محصولات دیجیتال را مورد هجوم قرار داده، تغییر داده و خواهد کرد.
  2. طراحی و توسعه وب سایت با هوش مصنوعی سریعتر و خلاقانه تر خواهد بود.
  3. هوش مصنوعی در طراحی وب در نهایت منجر به طراحی و توسعه وب سایت هایی می شود که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند و تعامل کاربر با آنها رضایت بخش تر است.
  4. هوش مصنوعی بر فروش مکان فروشگاه و بهینه سازی فرآیندهای بازاریابی تاثیر مستقیم دارد.
  5. طراح و توسعه دهنده وب سایت نمی تواند وب سایت های فعلی و کاربر پسند را بدون آشنایی و آگاهی از فناوری ها و حوزه های طراحی وب طراحی کند.
  6. به همین دلیل در آموزش طراحی سایت، مهم ترین فناوری ها و مهم ترین حوزه های مرتبط با طراحی سایت مطرح خواهد شد.
  7. زبان برنامه نویسی پایتون زبان هوش مصنوعی است. بنابراین، برای طراحان وب ایده بدی نیست که پایتون را نیز یاد بگیرند زیرا در آینده نزدیک به کارتان خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.