هوش مصنوعی چهره

هوش مصنوعی چهره یا تغییر چهره با هوش مصنوعی چگونه امکان پذیر است ؟
همه ما شاهد چالش های تغییر چهره شبکه های اجتماعی هستیم. حتما ویدیوهایی را دیده اید که در آن چهره یک فرد تغییر می کند و با عطسه شبیه یک فرد مشهور یا یک سلبریتی می شود.

یا در ظاهر جنس مخالف چهره معروفی دیدیم. این تغییر چهره با استفاده از برنامه های Deep Fake مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می شود. از این برنامه ها جدای از سرگرمی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی نیز استفاده می شود. در این مقاله نحوه تغییر چهره با هوش مصنوعی را توضیح خواهیم داد.

با Deepfake صورت خود را به چهره شخصی که دوست دارید تبدیل کنید!
نحوه تغییر چهره با هوش مصنوعی مربوط به برنامه ای به نام Deepfake است. Deep Fake تکنیکی برای تغییر تصویر یا صدای یک انسان با استفاده از هوش مصنوعی است.

با این تکنیک می توان تصاویر و ویدیوهای جعلی اما واقعی از افراد مشهور، سیاستمداران یا هر شخص دیگری ایجاد کرد. برای مثال، می‌توان چهره یا صدای یک فرد مشهور را بر روی بدن یک بازیگر قرار داد، یا کلمات یا حرکات گوینده را می‌توان طوری تغییر داد که به نظر برسد که فرد چیز دیگری گفته است.

این فناوری از چندین روش هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما رایج‌ترین آن‌ها شبکه Generative Adversarial است.

با دیپ فیک چهره خود را به هر کس که دوست دارید تبدیل کنید!

در این روش دو شبکه عصبی با هم رقابت می کنند: یک شبکه مولد که سعی در تولید تصاویر جعلی دارد و یک شبکه متمایز که سعی می کند تصاویر جعلی را از واقعی تشخیص دهد.

به این ترتیب شبکه مولد به مرور زمان بهتر و قابل اعتمادتر می شود و شبکه افتراقی قادر به کشف حقیقت نیست. این فناوری در سال های اخیر پیدا شده است و همچنان در حال به روز رسانی و بهبود است.

یکی از چالش های این فناوری حفظ حقوق فردی، حفظ کپی رایت، جلوگیری از تقلب و مبارزه با اخبار جعلی است. برخی از شرکت ها و محققان در حال توسعه روش های جدید برای شناسایی و حذف تقلبی های عمیق هستند.

 

۵ راه ساده و سرگرم‌کننده برای تغییر چهره با هوش مصنوعی

خوب، اکنون زمان آن رسیده است که بدانید چه برنامه ای و چگونه با هوش مصنوعی چهره خود را تغییر دهید. هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند از برنامه های دیپ فیک استفاده کند که به صورت عمومی در دسترس هستند و می توانند تصویر را در چند ثانیه تغییر دهند.

برای این منظور می توان از برخی اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که برای دیپ فیک طراحی شده اند استفاده کرد. در این بخش بهترین و محبوب ترین نرم افزارها را معرفی می کنیم.

۱- اپلیکیشن فیس اپ (FaceApp)

یک تغییر چهره رایگان برای موبایل است. با این برنامه علاوه بر تغییر چهره، می توانید چهره خود را پیرتر یا جوان تر نشان دهید. یعنی با بازسازی چهره سالمندان، جوانی آنها را ایجاد می کند یا چهره سالمندی جوانان را ایجاد می کند.

فیس بوک ویژگی های زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها تغییر چهره به شکل جنس مخالف است. این تغییر آنقدر واقع بینانه است که نمی توان گفت که آیا با هوش مصنوعی به دست آمده است یا خیر.

همچنین با تشخیص وضعیت لبخند شما دو وضعیت لبخند را در اختیار شما قرار می دهد که برای عکس های ساده بدون لبخند گزینه جالبی است و می توانید لبخندی جذاب و عمیق به لبان خود بیافزایید.

اپلیکیشن فیسبوک

۲- برنامه زائو (ZAO)

با Zao می توانید چهره خود را با شخصیت های معروف فیلم ها و سریال ها تغییر دهید، می توانید خود را به جای بازیگران مشهور ببینید و لذت ببرید. یکی از ویژگی های این برنامه پیشنهاد ژست های حرکتی به کاربر است.

مثلاً می گوید به دوربین خیره شوید، لبخند بزنید، چشمان خود را ببندید و غیره. هدف از این پیشنهادها در واقع شبیه سازی چهره شما به شخصیت بازیگر مورد نظر است. انجام این تغییرات فقط هشت ثانیه طول می کشد. این برنامه یک برنامه چینی است که برای فعال سازی به شماره چینی نیاز دارد.

برنامه ZAO

اما مشکلی که در این برنامه وجود دارد متاسفانه به دلیل حفظ حق حریم خصوصی است و توسعه دهندگان ZAO با چالش های زیادی مواجه شدند. به عنوان مثال، اگر شما تصویر خود را در این برنامه ایجاد کنید، سازندگان ZAO هیچ تعهدی در قبال حفظ حریم خصوصی محتوای شما ندارند و می توانند هر طور که می خواهند از آن استفاده کنند. با این حال، سازنده ZAO سیاست های خود را تغییر داد، اما فروشگاه هایی مانند Google Play به طور کامل متوجه این تغییرات نشدند و صفحه برنامه را حذف کردند. هم اکنون می توانید این برنامه را مستقیماً از وب سایت رسمی ZAO دانلود کنید.

مطالعه پیشنهادی: مطالعه در زمینه هوش مصنوعی

۳- برنامه فیس سواپ (Face Swap)

برای گوشی ها قابل استفاده است. این یک برنامه سرگرم کننده است که می تواند چهره دو نفر را در یک عکس تجزیه و تحلیل کند و آنها را به شکلی کاملا طبیعی به هم منتقل کند.

با استفاده از این برنامه می توانید چهره خود را با افراد مشهور از جمله افراد مشهور و فوتبالیست ها تغییر دهید و لحظات شادی را برای خود رقم بزنید. کار با این برنامه بسیار ساده و آسان است، کافیست عکس یا فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این برنامه به طور خودکار چهره ها را با شما عوض می کند و نتیجه را به شما نشان می دهد. مزایای منحصر به فرد این برنامه به شرح زیر است:

رایگان و کاربردی
قابل نصب برای اندروید و iOS
امکان تغییر چهره در عکس و فیلم
امکان ویرایش چهره در سطح دلخواه
تشخیص خودکار چهره
با کاربری آسان و بدون نیاز به دانش قبلی
امکان ذخیره عکس ایجاد شده

۴- برنامه jiggy

این برنامه در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است و Jiggy توانایی تولید محتوای جذاب و سرگرم کننده به خصوص در زمینه انیمیشن سازی تصاویر و ساخت فیلم های رقص را دارد. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است.

به سادگی عکس، موسیقی و رقص مورد نظر خود را انتخاب کنید و بقیه را به جیگی بسپارید. در نهایت شما قادر خواهید بود خروجی عکس، فیلم و گیف را دریافت کنید. این برنامه بیش از ۱۰۰ الگوی رقص مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

۵- ریفیس (Reface)

Reface به عنوان یک اپلیکیشن سرگرم کننده با ویژگی های دوربین پیشرفته، ویرایشگر عکس و ایموجی ساز شناخته می شود. با Reface می توانید عکس ها را متحرک کنید. به علاوه، ویدیوها را تنها در چند مرحله ساده ویرایش کنید و GIFهای واقع گرایانه و خنده دار ایجاد کنید.

خود را به چهره یک فرد مشهور تبدیل کنید. به عنوان مثال، می توانید چهره خود را شبیه چهره فوتبالیست مشهوری مانند رونالدو یا مسی یا مانند چهره مشهوری مانند سلنا گومز کنید یا جنسیت خود را تغییر دهید.

 

نگاهی به سایت‌های‌ هوش مصنوعی برای تغییر چهره

با استفاده از کدام سایت ها و چگونه با هوش مصنوعی چهره خود را تغییر دهیم؟! با استفاده از سایت های مجهز به هوش مصنوعی، می توانید چهره خود را با چهره مورد علاقه خود یا دیگران ترکیب کنید و نتایج عجیبی ببینید. برای این کار فقط باید تصویر خود را آپلود کنید و چهره مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با استفاده از الگوریتم های پیچیده، سایت هوش مصنوعی چهره شما را به صورت دلخواه تغییر می دهد و نتیجه را به شما نشان می دهد.

 

سایت هوش مصنوعی تغییر چهره FaceSwapOnline

با این سایت ویرایش عکس با هوش مصنوعی، می توانید ویرایش ها را به صورت دستی انجام دهید. این سرویس ممکن است برای شما پیچیده به نظر برسد، اما در صفحه آهنگساز مرحله به مرحله نحوه جایگزینی چهره در تصویر دیگر به شما نشان داده می شود. علاوه بر این، می توانید از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید تا مطمئن شوید که تصاویر به خوبی با یکدیگر ترکیب می شوند. همچنین برچسب های اضافی را ارائه می دهد که می توانند به ویرایش چهره اضافه شوند.

اما قبل از استفاده از این سایت، باید نکاتی را به خاطر بسپارید:

شما فقط مجاز به «انتشار، اصلاح یا توزیع» محتوایی هستید که حق چاپ آن متعلق به شماست.
هنگامی که تصویر خود را در FaceSwapOnline آپلود می کنید، به سایت اجازه می دهید تا از تصاویر شما بدون حق چاپ و در هر کجای دنیا طبق شرایط خدمات استفاده کند. به عبارت دیگر، زمانی که عکس را در سایت آپلود می کنید، سایت می تواند هر کاری را با آن انجام دهد. پس مراقب نوع عکس هایی که آپلود می کنید باشید.

سایت Deep Art Effects -AI Photo Filter

برای پاسخ به این سوال که چگونه با هوش مصنوعی چهره را تغییر دهیم؟ این ابزار قابل معرفی است. Deep Art Effects یک ابزار ویرایش عکس است که از هوش مصنوعی برای تبدیل عکس های شما به آثار هنری استفاده می کند. این ابزار دارای طیف گسترده ای از سبک های هنری برای انتخاب است. به عنوان مثال، نقاشی های معروف، عکس های انتزاعی و حتی تصاویر سه بعدی. روش استفاده از این سایت این است که یک عکس آپلود کنید و سبک هنری مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس ابزار هوش مصنوعی عکس شما را پردازش می کند و آن را به یک اثر هنری تبدیل می کند. می توانید نتیجه را ویرایش و ذخیره کنید یا آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت با هوش مصنوعی

سایت Fotor

می توان گفت این سایت تغییر چهره یکی از بهترین سایت ها برای ساخت عکس های هوش مصنوعی است. این ابزار ویرایش آنلاین عکس توانایی تبدیل متن به عکس را در چند ثانیه با استفاده از یک ژنراتور هوش مصنوعی ارائه می دهد. با Fotor می‌توانید عکس‌های بسیار طبیعی از چهره‌ها، شخصیت‌های سه‌بعدی، هنرهای انیمیشن، نقاشی‌ها و سایر هنرهای دیجیتال ایجاد کنید. علاوه بر این، بسیاری از هواداران فوتبال به دنبال امکان جایگزینی چهره خود با چهره مورد علاقه خود مانند لیونل مسی هستند.

در اینجا می توانید با انتخاب چهره فوتبالیست مورد علاقه خود به راحتی این آرزو را محقق کنید. ویژگی بسیار خوب Fotor رایگان بودن آن و همچنین قابلیت نمایش تصاویر با وضوح کامل است. این ویژگی برای همه کاربران اعم از حرفه ای و مبتدی بسیار مفید است. این سایت قابلیت تولید عکس از روی متن را دارد.

نکته مطالعه: ۶ تا از بهترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی در جهان

کلمه آخر پویان توسعه

در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه با هوش مصنوعی چهره خود را تغییر دهید. در اینجا چند اپلیکیشن هوش مصنوعی و سایت های تغییر چهره را معرفی می کنیم که برای تغییر چهره بسیار حرفه ای هستند.

این برنامه ها فناوری های جدیدی برای تغییر چهره و جایگزینی چهره شما با شخصیت های مورد علاقه شما هستند. با استفاده از این برنامه ها می توانید علاوه بر تغییر چهره، ملیت، لباس، رنگ پوست و موهای خود را تغییر دهید. با وجود تمام مزایا و امکاناتی که هوش مصنوعی در تغییر چهره ارائه می دهد، باید به مسائل اخلاقی و حقوقی نیز توجه کرد. استفاده نادرست از این فناوری می تواند منجر به سوء استفاده و نتایج ناخواسته شود.

همچنین بخوانید : ۱۰ ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو

آموزش هوش مصنوعی

گسترش سریع هوش مصنوعی (AI) تأثیر غیرقابل انکاری بر چشم انداز توسعه نرم افزار گذاشته است. با پیشرفت سریع هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و فناوری های مرتبط، تاثیر آنها بر جوامع جهانی در زمینه های مختلف خود را نشان می دهد.

تسلط بر مفاهیم هوش مصنوعی، تکنیک های یادگیری ماشین و پیچیدگی های یادگیری عمیق نه تنها بسیار سودمند است، بلکه یک مهارت ضروری برای مهندسان نرم افزار مدرن است.

اگر به فکر یادگیری هوش مصنوعی هستید و می خواهید آن را به طور کامل و جامع یاد بگیرید، می توانید اولین و مهمترین قدم خود را در این زمینه همین الان از طریق دوره های آموزش هوش مصنوعی مدرسه خانگی بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.