۱۰ مرد ثروتمند ایران + شغل ثروتمندان ایران

۱۰ نفر اول ثروتمندترین افراد ایران

در این مقاله از پویان توسعه به معرفی ۱۰ مرد ثروتمند ایران میپردازیم با ما همراه باشید.

ایران به دلیل داشتن ذخایر نفتی بسیار معروف است. همه می دانند که فروش نفت یکی از منابع اصلی درآمد ایران است. اما یک نکته بسیار جالب و مهم این است که ثروتمندترین افراد ایران (پولدارترین افراد ایران) توانسته اند ثروت های افسانه ای خود را از راه های مختلف و فراتر از فروش طلای سیاه به دست آورند.

ثروتمند ترین افراد ایران

در واقع اکثر ثروتمندان ایران کارآفرینان موفق و شناخته شده ای هستند که برای افراد زیادی در داخل یا خارج از کشور ایجاد اشتغال کرده اند. در این مقاله ۱۰ مرد ثروتمند ایران (ثروتمندترین افراد ایران ۲۰۲۲) و مشاغل میلیاردرهای ایران را به شما معرفی می کنیم در زیر با لیست اسامی ثروتمندان تهران و ایران به ترتیب آشنا می شویم:

 

۱. أسد الله عسگر اولادی

در فهرستی که برای شما از ۱۰ مرد ثروتمند ایران (ثروتمندترین افراد ایرانی) تهیه کرده ایم، آقای اسدالله عسگر اولادی با دارایی خالص ۱۱.۲ میلیارد دلاری برترین ها را به خود اختصاص داده است.

فهرست ثروتمندترین افراد ایران عسگر اولادی، یکی از ثروتمندترین افراد ایران، توانست از طریق شرکت حساح، آجیل، خشکبار و پسته را به ایران صادر کند و او را به پادشاه آجیل جهان تبدیل کند.

این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۹۵۳ آغاز کرد، اما بیشترین افزایش رونق این شرکت مربوط به دهه ۱۹۹۰ است. در واقع عسگر اولادی، ثروتمندترین فرد ایرانی، بخشی از درآمد خود را مدیون خرید مقادیر زیادی دلار آمریکا با نرخ ارز کمتر و فروش آن به قیمت بالاتر است. .

بر اساس گزارش هایی که امروز اعلام شد، عسگر اولادی منابع درآمدی دیگری مانند بانک، املاک، املاک و بهداشت و درمان دارد. متأسفانه این تاجر بزرگ و ثروتمند ایرانی که نامش در فهرست تجار مشهور ایرانی ثبت شده بود، در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ بر اثر جراحات مغزی در بیمارستان گاندی تهران درگذشت.

 

همچنین بخوانید : ۱۰ کارآفرین برتر ایران

 

۲. پیر مراد امیدیار

بعد از آقای اولادی، پیرمراد امیدیار ثروتمندترین فرد ایران (ثروتمندترین فرد ایرانی) است. او یک کارآفرین آمریکایی-فرانسوی موفق و بشردوست است که با کمک استراتژی اقیانوس آبی به موفقیت های بزرگی دست یافته است. اگرچه امیدیار در حال حاضر بومی آمریکا محسوب می شود، اما در واقع از پدر و مادری ایرانی متولد شده است.

در سال ۱۹۹۵، این شرکت eBay را تأسیس کرد و در آن سال سود زیادی به دست آورد. امیدیار در ۳۱ سالگی میلیاردر شد و حالا در ۵۰ سالگی ۱۰.۴ میلیارد دلار دارایی خالص دارد و در رتبه دوم فهرست ثروتمندترین افراد ایران قرار دارد. مردم ایران) واقع شده است.

 

۳. خانواده قرمزیان

خانواده قرمزیان یک خانواده ایرانی-کانادایی و یکی از ثروتمندترین افراد ایران در سال ۲۰۲۲ است که نام آنها در فهرست ثروتمندترین و قدرتمندترین خانواده های ایران قرار گرفته است. خانواده به کانادا نقل مکان کردند و ثروت خود را از طریق صنعت ساخت و ساز به دست آوردند.

خانواده گرمزیان به دلیل ساختن برخی از بزرگترین مراکز خرید جهان، مانند مرکز خرید آمریکا در بلومینگتون، شناخته شده است.

یعقوب گرمزیان پدر این خانواده در سال ۱۳۴۳ به همراه چهار پسرش از ایران به کانادا مهاجرت کرد. اما اکنون چهار پسرش امپراتوری ۴ میلیارد دلاری او را اداره می کنند و او یکی از ثروتمندترین ایرانیان به حساب می آید.

از دیگر املاک این خانواده ثروتمند ایرانی می توان به “زمین های علفزار Xanadu” اشاره کرد. در وست ادمونتون، نیوجرسی، که توسط خانواده “Triple Five Group” خریداری شد.

 

۴. فرهاد مشیری

فرهاد مشیری یکی از سرمایه داران موفق و ثروتمند انگلیسی-ایرانی است که توانسته یک برند شخصی موفق ایجاد کند علاوه بر این، فرهاد مشیری دارای سهام بی شماری در شرکت های فولاد و انرژی روسیه و انگلیس است.

مشیری پس از تولد در ایران در سال ۱۹۵۵، در سال ۱۳۵۸ به همراه خانواده خود ایران را به مقصد انگلستان ترک کرد. مشیری اکنون در موناکو زندگی می کند و دارایی خالص آن ۲.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

در واقع بخش قابل توجهی از ثروت فرهاد مشیری از طریق سهام او در شرکت های فولاد و انرژی روسیه و انگلیس به دست آمده است. در حال حاضر او سهمی از باشگاه فوتبال اورتون را خریداری کرده و یکی از ۱۰ مرد ثروتمند ایران است.

 

همچنین بخوانید : چگونه پولدار شویم؟

 

۵. امید کردستانی

امید کردستانی یکی از ثروتمندترین افراد ایران در سن ۱۴ سالگی از ایران به آمریکا نقل مکان کرد و امروز در سن ۵۳ سالگی دارای یک ثروت است. ۹ میلیارد دلار امید کردستانی از سال ۲۰۱۵ به عنوان رئیس بخش اجرایی توییتر منصوب شده است. او قبلاً به‌عنوان مدیر ارشد کسب‌وکار، معاون ارشد، مشاور ویژه مدیرعامل و مؤسس Google خدمت کرده است.

۶. حسن خسروشاهی

حسن خسروشاهی تاجر ایرانی-کانادایی و از ثروتمندان ایرانی و از تجار معروف ایران است. دارایی خالص او ۱.۸ میلیارد دلار برآورد شده است. اما امروزه او بیشتر به خاطر شرکت Future Shop خود که بیش از صد فروشگاه در سراسر کانادا دارد شناخته شده است

حسن خسروشاهی و خانواده اش در گذشته هلدینگ پرسیس را تأسیس کردند که در زمینه املاک، املاک، خرده فروشی و داروسازی فعالیت می کرد. او یکی از ثروتمندترین افراد ایران است. (ثروتمندترین افراد ایران) به شما مراجعه کنند.

 

۷. خانواده میراژ

خانواده میراژ ثروتمندترین خانواده یهودی ایرانی (ثروتمندترین خانواده های ایرانی) است که نام آنها در فهرست ثروتمندان ایرانی قرار دارد که در حال حاضر در کالیفرنیا ساکن آمریکا هستند.

پس از مهاجرت به آمریکا، دو پسر این خانواده های قدرتمند ایرانی، پل و دیوید مراژ، سرآشپز آمریکا، نیز معروف است.

سپس این شرکت موفق را به مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار به نستله فروختند و برادران از طریق MIG Capital در بازارهای سرمایه گذاری شروع به کار کردند و به لیست ثروتمندترین ایرانیان پیوستند.

پاول مراژ اکنون رئیس MIG Capital است که توسط پسرش توسعه داده شده است و دیوید مراژ اکنون رهبری و کنترل گروه سرمایه گذاری تلفیقی را بر عهده دارد.

 

۸. دیوید آلیانس

دیوید آلیانس در حال حاضر ۸۵ سال سن دارد و ثروتی معادل ۱.۵ میلیارد دلار دارد و یکی از ۱۰ مرد ثروتمند ایران ، (ثروتمندترین فرد ایران) است. او طی سال ها فعالیت در عرصه پوشاک توانست به این درآمد خیره کننده دست یابد. او همچنین مالک ۳۳ درصد از گروه N Brown و ۲۲ درصد از شرکت Coats plc، و همچنین یک مجموعه هنری ارزشمند و چندین شرکت خصوصی است. او در سال ۱۹۸۹ از سوی ملکه انگلیس لقب شوالیه را دریافت کرد و یکی از موفق ترین افراد در کسب دلار محسوب می شود.

 

۹. مانی مشوف

از ۱۰ مرد ثروتمند ایران می توان به مانی مشوف اشاره کرد که یکی از ثروتمندترین افراد ایران به شمار می رود. مانی مشعوف یک تاجر ایرانی تبار آمریکایی است که در نوجوانی به آمریکا آمد و ابتدا در واشنگتن و سپس در سانفرانسیسکو ساکن شد.

او Bebe Stores را تأسیس کرد که در حال حاضر ۲۹۷ فروشگاه در آمریکای شمالی دارد. Money Advisor در حال حاضر ۷۹ سال سن دارد و ۱.۳ میلیارد دلار از طریق فروشگاه های Bebe خود جمع آوری کرده است.

با این حال، طبق این گزارش، این فروشگاه‌های Bebe اعلام کرده‌اند که برای تمرکز بیشتر روی فروشگاه‌های آنلاین، فروشگاه‌های سنتی خود را می‌بندند.

 

همچنین بخوانید : ایده های ناب استارتاپی ۲۰۲۴

 

۱۰. آیزاک لاریان

ایزاک لاریان ۶۳ ساله تقریباً ۱.۱ میلیارد دلار دارایی خالص دارد. او مدیرعامل MGA Entertainment است، که در حال حاضر بزرگترین شرکت خصوصی اسباب‌بازی در جهان است.

۱۱. حاج رضا علاء الدین

پاساژ علاءالدین یکی از معروف ترین مراکز فروش تلفن همراه و خدمات مرتبط می باشد. حاج رضا علاءالدین از ثروتمندان ایران صاحب این پاساژ بزرگ اصالتاً دماوندی است و آخرین تحصیلات ایشان در رشته ریاضی است.

رضا علاءالدین فعالیت خود را از دهه ۱۳۵۰ آغاز کرد، به مرور زمان تجارت خود را گسترش داد و از کل سرمایه حاج رضا علاءالدین اطلاع دقیقی در دست نیست، اما او یکی از ثروتمندترین افراد ایران است.

 

۱۲. محمد صدر هاشمی‌نژاد

محمدصدر هاشمی نژاد یکی از موفق ترین کارآفرینان برتر ایرانی است که در سال ۱۳۲۹ در روستای هنزا کرمان متولد شد. هاشمی نژاد تحصیلات خود را در رشته مهندسی در دانشکده فنی تبریز ادامه داد. او با کمک استراتژی توسعه برند کاربردی توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد.

هاشمی نژاد یکی از اولین بنیانگذاران یک بانک خصوصی در ایران است و همچنین به عنوان رئیس و هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین ایران فعالیت داشته است. حدود ۶۰ شرکت دارد و یکی از پیشتازان ساخت و ساز و مهندسی در ایران به شمار می رود.

 

۱۳. حسین هدایتی

شاید بسیاری از شما حسین هدایتی را از تاسیس باشگاه استیل آذین در تهران بشناسید. حسین هدایتی در سال ۱۳۴۲ در تهران از پدری کارخانه دار به دنیا آمد. پدرش با خرید فروشگاهی که با ماشین لباسشویی و لوله کابینت سروکار داشت، سرمایه اولیه کارش را برای او فراهم کرد.

از دارایی های متعدد حسین هدایتی می توان به هلدینگ استیل آذین، شرکت خاور آذین، شرکت گالوانیزه سپاهان فجر و یکی از بزرگترین شرکت های پرورش میگو در ایران اشاره کرد.

البته حسین هدایتی از سال ۱۳۹۷ به اتهام اختلاس دستگیر و روانه زندان شده است اما به هر حال او یکی از ثروتمندترین افراد ایران (پولدار، ایرانی ترین مردم) است و به سراغ شما خواهد رفت.

 

۱۴. محمد جابریان

محمد جابریان یکی دیگر از ثروتمندان ایرانی است که در صنعت فولاد ایران فعال است. جابریان مدیرعامل مجتمع فولاد آرین سهند و همچنین در حال حاضر کلیه سهام ذوب آهن خرمشهر را در اختیار دارد.

جابریان با کمک شش برادرش صنعت و حرفه پدرش را با موفقیت گسترش داد و توانست ثروت قابل توجهی به دست آورد.

 

۱۵. حسین ثابت بکتاش

یکی دیگر از ثروتمندترین افراد ایران حسین ثابت بکتاش است. حسین بکتاش متولد ۱۳۱۳ و یکی از موفق ترین کارآفرینان ایرانی در زمینه هتلداری است. در حال حاضر حسین بکتاش یکی از بزرگترین هتلداران اسپانیا محسوب می شود و صاحب هتل معروف داریوش کیش است.

پس از اخذ مدرک در ایران، برای تحصیل در رشته مهندسی برق به اروپا سفر کرد

از دیگر سرمایه گذاری های حسین ثابت بکتاش می توان به گروه بازرگانی بین المللی ثابت و ۲۵ درصد سهام هتل لاله، پارک های دلفین ها در کیش و ایجاد شرکت اسب ایران برای ایجاد کردهای سوارکار اشاره کرد.

 

۱۶. حاج رضا ابراهیمی

یکی دیگر از ثروتمندترین افراد و کارآفرینان موفق ایران، حاج رضا ابراهیمی است. حاج رضا ابراهیمی صاحب برند معروف دیتی است. امروزه کمتر کسی در ایران است که برند معروف بستنی دیتی را نشناسد.

حاج رضا ابراهیمی در واقع مالک و موسس شرکت زارین غزال است که از سال ۱۳۸۳ تصمیم به تولید بستنی رژیمی گرفت و در سال ۱۳۸۶ با گسترش فعالیت خود اقدام به تولید لبنیات کرد.

 

۱۷. سید مصطفی طوسی زاده

سید مصطفی طوسی زاده یکی از ثروتمندترین افراد ایران است که در فهرست ما از ثروتمندترین افراد ایران قرار گرفته است که یکی از سرمایه گذاران معروف صنعت فولاد است. سید مصطفی طوسی زاده در واقع مشاغل مختلفی دارد و اطلاعات دقیقی از سرمایه او در دست نیست اما یکی از ۲۰ ثروتمند ایرانی محسوب می شود.

 

۱۸. مالکی

مالکی به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد ایران در زمینه صنعت برق فعالیت می کند و بخش بزرگی از ثروت خود را از این راه به دست آورده است. وی مالک شرکت بین المللی مهتاب گستر است

بر اساس گزارش های ارائه شده توسط وی، وی به عنوان یکی از مشهورترین افراد صنعت برق ایران، تاجر بسیار محترم و یکی از ثروتمندترین افراد ایران طبقه بندی می شود.  (ثروتمندترین فرد ایران). از دیگر املاک می توان به شرکت های مهتابه کهنوج و مهتاب کاسپین اشاره کرد.

 

۱۹. محمدرضا دیانی

از دیگر ثروتمندترین افراد ایران می توان به محمدرضا دیانی اشاره کرد. محمدرضا دیانی در سال ۱۳۵۴ در شهر اصفهان به دنیا آمد. او یکی از ثروتمندترین افراد ایران و همچنین مالک شرکت معروف اسنووا است.

شرکت اسنوا یک شرکت معتبر و ایرانی با سابقه ساخت حداقل ۱۱۰ نوع لوازم خانگی می باشد. محمدرضا دیانی یک کارآفرین موفق ایرانی است که توانسته است تعداد بسیار قابل توجهی از مشاغل را در اصفهان و سایر شهرهای ایران ایجاد کند.

 

۲۰. یونس ژائله

یونس ژائله صاحب کارخانه معروف شیرین عسل است که تقریبا همه ایرانی ها آن را از این برند معروف ایرانی می شناسند. اگر بخواهیم در مورد شغل ثروتمندترین افراد ایران چیزی بگوییم باید بگوییم که این کارآفرین تبریزی با موفقیت های موفق خود در عرصه های مختلف توانسته است برای هموطنان عزیز اشتغال بی شمار ایجاد کند.

وی در سال ۱۳۴۱ در تبریز به دنیا آمد و دوران دبیرستان را در تبریز با موفقیت به پایان رساند، اما با شروع جنگ ایران و عراق به جبهه رفت و پس از بازگشت به تحصیل در رشته هوشبری پرداخت. وی فعالیت حرفه ای و تولیدی خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و در حال حاضر صاحب یکی از موفق ترین تولیدات پیشرو در زمینه تولید بیسکویت و شکلات در ایران می باشد.

همچنین بخوانید : ۱۰ نفر اول ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۳

اسامی + ۱۰ ثروت ایران به ترتیب

البته ایران دارای افراد ثروتمند، کارفرمایان موفق و خانواده های ثروتمند ایرانی است که از جمله آنها می توان به ثروتمندان زیر اشاره کرد:

  1. علی انصاری
  2. احمد ابریشم چی
  3. غلامعلی سلیمانی
  4. خانواده مدلل ها
  5. محمد پارسا
  6. باقران
  7. مصطفی رستمیان
  8. بابک زنجانی
  9. غلامرضا زل اندواری
  10. حسن انصاری
  11. حوریه پراما
  12. ناصر داوود خلیلی
  13. آرش فردوسی
  14. اردوان فرهاد مشیری
  15. اسحاق لاریان
  16. مانی مشعوف
  17. سید حمید حسینی
  18. شاهرخ ظهیری
  19. علینقی خاموشی
  20. احمد امیراحمدی
  21. فاطمه مقیمی
  22. علی شمس اردکانی
  23. عباسعلی قصاعی
  24. شاهرخ ظهیری
  25. محمد مهدی رئیس زاده
  26. احمد امیراحمدی
  27. تقی بهرامی نوشهر
  28. عباسعلی قصاعی
  29. محسن بهرامی ارض اقدس
  30. مهدی پورقاضی

 

همچنین بخوانید : ۵۰ شغل پردرآمد در منزل در سال ۲۰۲۰

 

حرف آخر در مورد ۱۰ مرد ثروتمند ایران

در این مقاله سعی شده است با رتبه بندی ۱۰ مرد ثروتمند ایران ، شما را با ثروتمندترین افراد ایران و تعدادی از ثروتمندان ایران (ثروتمندترین افراد ایران) از جمله ثروتمندترین مرد ایران، نحوه کسب درآمد و شغل آشنا کنیم.

از ثروتمندان ایران به ما اطلاع دهید. اگر سوالی در ذهن خود دارید که چگونه این افراد توانسته اند چنین ثروت خارق العاده ای به دست آورند، باید به شما بگویم که افراد ثروتمند معمولاً متفاوت از سایر افراد اطراف خود فکر می کنند و از عملی کردن ایده های خود دریغ نمی کنند و اکثریت از آنها در این راه از متخصصان مشاوره کارآفرینی و مشاوره کسب و کار بهره مند شده اند.

بسیاری از افرادی که در این لیست نام برده شده اند، جز۱۰ مرد ثروتمند ایران به دنیا نیامده اند اما یاد گرفته اند که چگونه از هیچ در این دنیا پول در بیاورند و به ثروت برسند و با تمرکز و حمایت آنها می توانند به ایده ها و رویاهای خود جامه عمل بپوشانند و از آنها درآمد کسب کنند. در واقع این عزیزان ذکر شده در این مقاله به اصول اولیه ثروت از جمله; انرژی، تمرکز، دانش، تجربه و تلاش توانسته اند امروز به موفقیت های خود دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.