کسب درآمد از برنامه نویسی

کسب درآمد از برنامه نویسی

در این مقاله ی جامع از پویان توسعه میخواهیم نگاهی به یک مطلب جذاب داریم ، کسب درآمد از برنامه نویسی با ما همراه باشید.

محبوبیت آموزش برنامه نویسی بسیاری از افراد را به فکر واداشته است. تبلیغات گسترده در این زمینه و آینده روشن برنامه نویسان علاقه مندان به این حوزه را به خود جلب می کند.

در این میان، افراد تازه وارد یا برنامه نویسان با بیش از دو سال سابقه، همواره به دنبال راه هایی برای کسب درآمد در برنامه نویسی و افزایش درآمد خود هستند. برنامه نویسی حرفه ای عالی و همه کاره است.

اما مانند مشاغل دیگر، مهارت های مختلفی را در بر می گیرد. مهارت های پول سازی که می تواند کانال های درآمد شما را افزایش دهد. درآمد بیشتر می تواند منجر به آزادی مالی و رهایی از مشکلات اقتصادی شود.

خوشبختانه گزینه های زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد. از کار آزاد و آموزش آنلاین گرفته تا کسب درآمد از پروژه های منبع باز. در این مقاله از Quora Blog به سوال “چگونه برنامه نویسی کسب درآمد می کنید؟” پاسخ خواهیم داد. ابتدا ۱۸ روش را معرفی می کنیم که به طور مستقیم درآمدزایی می کنند و سپس ۷ روش غیر مستقیم را معرفی می کنیم.

 

۱۸ روش کسب درآمد از برنامه نویسی به‌صورت مستقیم

در این بخش ما ۱۸ راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی را لیست می کنیم در تضاد با یک شغل تمام وقت و افزایش قدرت مالی شما.

۱. کسب درآمد از برنامه نویسی با فریلنسری

کسب درآمد با برنامه نویسی آزاد برای برنامه نویسان با بیش از یک سال سابقه کار روشی مناسب و اولین پیشنهاد ماست. به این ترتیب می توانید حقوق خود را تعیین کنید و روی پروژه های مورد علاقه خود کار کنید. فریلنسینگ پورتفولیو یا رزومه شما را بهبود می بخشد و فرصت های بهتری را ارائه می دهد.

پلتفرم‌های فریلنسری مانند Fiverr و Upwork و نمونه‌های مشابه ایرانی مانند پونیشا و بیشتر Medem موقعیت‌های کاری از راه دور را برای مهارت‌های مختلف و شرح شغل‌های مختلف ارائه می‌دهند.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد دلاری از فریلنسری

 

۲. مشاوره 

مشاوره حضوری یا از راه دور راه دیگری برای کسب درآمد در برنامه نویسی است. به این ترتیب می توانید نرخ را تنظیم کنید، جلسات را ساعتی برگزار کنید و به مشتریان کمک کنید تا نیازهای خود را برآورده کنند. این گزینه همچنین یک راه عالی برای ارتباط با دیگر متخصصان و شبکه است.

بیشتر بخوانید: چگونه پولدار شویم؟

۳. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

کسب درآمد از برنامه نویسی با فعال بودن در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است. بنابراین می توانید به صورت هدفمند از این فضاها بازدید کنید و از امکانات آنها برای معرفی خود و خدمات خود استفاده کنید. بهترین شبکه اجتماعی برای دریافت پروژه و کسب درآمد لینکدین است که مزایای دیگری مانند شبکه سازی، استفاده از تجربیات دیگر متخصصان و برگزاری رویدادهای زنده را به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ابزار هوش مصنوعی برای تبدیل متن به ویدیو

۴. کسب درآمد از برنامه نویسی با آموزش آنلاین

یکی از راه های کسب درآمد با برنامه نویسی آموزش آنلاین است که می توانید از طریق یک وب سایت شخصی یا یک پلت فرم واسطه انجام دهید. با این روش شما یک آموزش را ضبط کرده و با قیمت مشخصی در وب سایت یا پلتفرم مورد نظر خود قرار می دهید. ضبط دوره یک بار انجام می شود. اما می توانید آن را به هزاران و میلیون ها متقاضی علاقه مند بفروشید.

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین زبان برنامه نویسی کدام است؟

۵. آموزش در کانال یوتیوب

از این طریق می توانید یک کانال YouTube راه اندازی کنید و از آن درآمد کسب کنید. یوتیوب شرایط و قوانین ساده ای برای کسب درآمد از پلتفرم خود دارد که به شما امکان می دهد دلار به دست آورید.

وقتی ویدیوهای شما به تعداد مشخصی بازدید رسید، YouTube حساب شما را اعتبار می‌دهد. این روش مستلزم تلاش و پشتکار است که در ماه های اول به کندی پیش می رود. اما با فعالیت مداوم و بهینه سازی ویدیوهای شما، همه چیز به مرور زمان رو به پایین می رود.

 

همچنین بخوانید :هر ۱۰۰۰ بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟ تعرفه درآمد یوتیوب

 

۶. آموزش برنامه‌نویسی در آموزشگاه‌ها

این سبک آموزشی با ظهور اینترنت تا حدودی محبوبیت خود را از دست داده است. اما همچنان بسیاری از افراد تمایل دارند در دوره های حضوری در مدارس شرکت کنند تا مربی بر عملکرد آنها نظارت داشته باشد، با همکلاسی ها در کلاس شرکت کند و فضایی دوستانه را تجربه کند.

شرکت در دوره های حضوری برای افرادی که کاملاً با برنامه نویسی آشنا نیستند یا شخصیتی برون گرا دارند توصیه می شود.

 

همچنین بخوانید : پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در آمریکا

 

۷. فروش کتاب آموزشی

اگر در استفاده از زبان برنامه نویسی حرفه ای هستید، می دانید که چگونه سرفصل ها را سازماندهی کنید و محتوا را سازماندهی کنید. راه ساده، احتمالا زمان نوشتن کتاب الکترونیکی فرا رسیده است.

بسیاری از برنامه نویسان مبتدی و حتی حرفه ای چنین کتاب هایی را انتخاب می کنند. زیرا آنها آنها را مفیدتر و در دسترس تر از دوره ها می دانند. فروش کتاب در آمازون، eBay یا Bookfinder باعث درآمد دلاری می شود و از طرف دیگر تمایز و تسلط شما را نسبت به برنامه نویسان دیگر نشان می دهد.

 

۸. کسب درآمد از برنامه نویسی با ساخت اپ‌های رایگان و پرداخت درون‌برنامه‌ای

بسیاری از مردم توصیه می کنند از مهارت های برنامه نویسی خود برای ایجاد برنامه های تلفن همراه رایگان و ارسال آنها در پلتفرم هایی مانند Marketplace استفاده کنید. این روش می تواند مفید باشد؛ اما درآمد بسیار کم خواهد بود.

مخاطبان چنین برنامه هایی کم هستند و اغلب نمی توان با این روش درآمد کسب کرد. پیشنهاد ما توسعه یک اپلیکیشن برای یک گروه هدف خاص و اعمال پرداخت درون برنامه ای است. به این ترتیب شما مخاطبان وفاداری دارید که برنامه شما را کارآمد می دانند و حاضرند مبلغی را برای دریافت خدمات و امکانات بیشتر بپردازند.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از ساخت اپلیکیشن اندروید + بیست ایده پول ساز

۹. کسب درآمد از برنامه نویسی با ساخت بازی

اگر برنامه نویس C++، C# یا Objective C هستید، توصیه می کنیم یک بازی توسعه دهید و پرداخت درون برنامه ای را فعال کنید. بازی ایرانی Menchers یک نمونه موفق در این زمینه است که گرافیک و عملکرد ساده ای دارد و به روز رسانی های مداوم را ارائه می دهد.

فروش بازی یا تعداد بیشتری از ویژگی ها و امکانات آن می تواند یک کانال درآمدزایی مستقیم برای شما باشد.

 

۱۰. تست نرم‌افزار

اگر برنامه نویس کامپوننت هستید، تست نرم افزار یک راه عالی برای کسب درآمد از کدنویسی است. در این موقعیت شما مسئول تشخیص اشکالات و خطاها در برنامه ها یا وب سایت ها قبل از انتشار عمومی هستید. این روش علاوه بر افزایش درآمد شما برای شرکت ها نیز مفید است; زیرا به آنها کمک می کند تا محصولات خود را با کیفیت بالا ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

۱۱. نویسندگی

نوشتن و تولید محتوای متنی کارکرد مستقلی است که در حوزه روزنامه نگاری و بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد. اما به‌عنوان یک برنامه‌نویس، می‌توانید برای زبان‌ها و ابزارهایی که به آن‌ها تسلط دارید، کتابچه راهنمای نحوه کار بنویسید و از این طریق درآمد کسب کنید.

بسیاری از وبلاگ ها مایل به پرداخت مبالغ خوبی به متخصصان هستند. کافی است اصول نگارش، قواعد گرامری و گرامر زبان مقصد را بدانید. با ادامه این مسیر، به مرور زمان مهارت های نوشتاری شما بهبود می یابد و متن های اولیه تری خواهید نوشت.

تولید محتوا یکی از مهارت های ارزشمند و پرتقاضا در سال ۲۰۲۳ است که هم در ایران و هم در بازار بین المللی تقاضای بالایی دارد.

 

۱۲. ساخت تم‌ و افزونه‌‌های سفارشی

اگر خلاقیت شما بی حد و حصر است و مایلید پروژه هایی که از این ویژگی بهره کافی را ببرند، اکنون شروع به ساخت پلاگین ها و مضامین سفارشی کنید. شما می توانید تم ها و پلاگین های منحصر به فردی را متناسب با نیازهای هر مشتری طراحی کنید و در این فرآیند کسب درآمد کنید.

این فرصتی را برای به نمایش گذاشتن مهارت های خود و کشف استعداد خود ارائه می دهد.

 

۱۳. ساخت نرم‌افزار سفارشی

برخی از شرکت ها به طور جمعی به دنبال نرم افزاری برای ساده سازی وظایف خود هستند. اگر توسعه چنین برنامه هایی در برنامه روزانه شما قرار می گیرد، زمان را از دست ندهید و از هم اکنون روی آن کار کنید.

کسب درآمد از این راه به چهار روش انجام می شود: پرداخت درون برنامه ای، فروش ویژگی های بیشتر، دریافت پول برای توسعه ماژول ها و فروش نرم افزار.

۱۴. مدیریت پروژه‌ها

اگر تجربه مدیریت پروژه های نرم افزاری یا تیمی را در رزومه خود دارید، اکنون می توانید مدیریت این برنامه ها و تیم ها را به برنامه خود اضافه کنید و با کدنویسی درآمد کسب کنید. ارائه راهنمایی، نظارت بر پیشرفت پروژه، تعیین وظایف بر اساس مهارت های هر فرد و نظارت بر مشتریان از جمله وظایف شما در این زمینه است.

 

۱۵. مربی برنامه‌نویسی

اگر برنامه نویس با تجربه ای هستید و فکر می کنید می توانید چراغ راه علاقه باشید، راهنمایی یکی از پیشنهادات ما برای شماست. مربی به شخصی اطلاق می شود که مسیری را طی کرده، با چالش های آن آشنا است و می داند که چگونه راه حلی بیابد یا ایجاد کند.

اگر در فکر ایجاد تیم یا راه اندازی کسب و کار خود هستید، این روش با ملاقات با افراد مشتاق به سرعت شما را به هدفتان می رساند.

 

۱۶. کسب درآمد از برنامه نویسی با توسعه پلتفرم آموزشی

Khanacademy، Codecademy، W3Schools و … پلتفرم های بسیار معروفی در زمینه آموزش برنامه نویسی هستند. شما نیز می توانید با پوشش نقاط ضعف این وب سایت ها، چنین پلتفرمی را توسعه دهید و مزیت رقابتی ایجاد کنید. تعداد کمی از پلتفرم های آموزش برنامه نویسی در ایران فعال هستند. بنابراین، شانس موفقیت شما افزایش می یابد.

۱۷. توسعه امکانات هوش مصنوعی

اگر توسعه‌دهنده پایتون هستید، می‌توانید در قلب توسعه هوش مصنوعی شیرجه بزنید و به این انجمن بزرگ بپیوندید. رونق بازار هوش مصنوعی از سال ۲۰۲۳ آغاز شد و محبوبیت و تقاضای آن روز به روز در حال افزایش است. پس فرصت خود را غنیمت شمرده و شروع کنید. این زمینه می تواند به شما کمک کند تا دلار کسب کنید و یک برند شخصی قوی برای خود بسازید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از هوش مصنوعی

۱۸.کسب درآمد از برنامه نویسی با تحلیل داده

مهندسین علوم داده که وظیفه استخراج داده های خام از پایگاه های داده عظیم را بر عهده دارند، می توانند پروژه های تجزیه و تحلیل داده ها را در کنار کارمندان یا مترجمان آزاد آغاز کنند. تقاضا برای تجزیه و تحلیل داده ها از سوی شرکت های بزرگی است که به اطلاعاتی در مورد کاربران خود نیاز دارند. هدف از این کار آشنایی با کاربر، نیازها و خواسته های اوست تا شرکت بتواند به سمت جلو حرکت کند و محصولات خود را در راستای آنها بسازد.

۷ روش غیرمستقیم برای کسب درآمد از برنامه نویسی

در این قسمت به هفت روش که منجر به درآمدزایی غیر مستقیم از برنامه نویسی می شود اشاره می کنیم. هر یک از آنها نیاز به انرژی و یادگیری مداوم دارند. اما با گذشت زمان، نتایج درخشانی ایجاد می‌کنند که گاهی سودآورتر از ۱۸ روش ذکر شده در بخش قبل است.

۱. توسعه برند شخصی

در ساده ترین تعریف، برند شخصی به این معنی است که وقتی صحبت از برنامه نویسی می شود، نام شما در ذهن مخاطب تداعی می شود. یکی از بهترین راه ها برای توسعه برند شخصی و ارتباط با سایر متخصصان شبکه اجتماعی لینکدین است.

فعالیت در این پلتفرم به مرور زمان کارفرمایان را به سمت شما جذب می کند و پروژه های سودآوری را به ارمغان می آورد. برخی از کاربران لینکدین فرصت های شغلی کارفرمایان اروپایی و کانادایی را دیده اند و اظهار داشته اند که قبلاً تجربیات، دستاوردها و مهارت های خود را در پروفایل خود فهرست کرده اند.

توسعه یک برند شخصی در طول زمان تصویری ماندگار از شما در ذهن عموم ایجاد می‌کند و همیشه کارفرمایان را به سمت شما جذب می‌کند.

۲. مشاوره رایگان و محدود

بسیاری از مردم می خواهند از کمک متخصصان استفاده کنند. اما اغلب آنها پول کافی برای جلسات مشاوره ندارند. اگر درآمد خوبی دارید و به یک یا چند زبان برنامه نویسی مسلط هستید، یک بار در ماه به یک شرکت بالقوه مشاوره بدهید.

در طول مکالمه، راه حل هایی را ارائه دهید که کارفرما یا تیم بتواند به سرعت آن ها را اجرا کند. در این صورت به سرعت نتیجه می گیرند و نام شما در ذهنشان ثبت می شود. از سوی دیگر، می‌توانید مهارت‌ها، تسلط، مراقبت و استعداد خود را به نمایش بگذارید و در بین برنامه‌نویسان دیگر بدرخشید و این کار داوطلبانه را در رزومه خود درج کنید.

۳. شرکت در ایونت‌های تخصصی

رویدادهای تخصصی در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان برگزار می شود و کارشناسان حوزه های مختلف را دور هم جمع می کند.
مانند دیجیتال مارکتینگ، سئو ،فروش، گرافیک، معماری، مکانیک و … هر رویداد قوانین و روند خاص خود را دارد و شرکت کنندگان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و تخصص خود را به نمایش می گذارند.

به طور معمول در این رویدادها، هر شخصی صفحه لینکدین خود را در اختیار افراد دیگر قرار می دهد و این می تواند شروعی برای شبکه سازی و توسعه برندهای شخصی باشد. با شرکت در رویدادها با مشتریان و کارفرمایان ملاقات می‌کنید و فرصت‌های خالی را باز می‌کنید.

 

همچنین بخوانید : روش ‌های کسب درآمد از سئو در سال ۲۰۲۳

 

۴. شبکه‌سازی

شبکه سازی به معنای برقراری ارتباط و تبادل نظر است. این می تواند در زمینه های رسمی یا غیررسمی و در تعامل با افرادی از مشاغل رایج یا مختلف اتفاق بیفتد. افراد شبکه شما می توانند شما را به کارفرمایان معرفی کنند یا پروژه ای را به شما انتقال دهند.

کسب درآمد از طریق شبکه راهی طولانی با فراز و نشیب های فراوان است. گاهی اوقات در این مسیر شکست می خورید و گاهی شناختن یک تیم به سرعت بینش و خواسته های شما را تغییر می دهد و بهبود می بخشد. تنها راه موفقیت در این زمینه اقدام و تداوم است و بهترین بستر برای این کار لینکدین است.

۵. مشارکت در فروم‌های برنامه‌نویسی

استعداد و پتانسیل بسیاری از ایرانیان در انجمن هایی مانند Stackoverflow کشف شد و در نهایت با پیشنهاد شغلی و درآمد بالا به پایان رسید. بنابراین شما نیز می توانید از این راه بروید.

اما شرکت در انجمن ها نیز مانند راه های دیگری که به طور غیرمستقیم منجر به کسب درآمد می شود نیاز به زمان و پشتکار دارد. وارد بحث های تخصصی مرتبط با رشته خود شوید و پاسخ کامل بدهید.

اگر پاسخ را نمی دانید، کلمات کلیدی را جستجو کنید و پاسخ را بیابید. شما یک برنامه نویس هستید که به راحتی با کد و داده های پیچیده گیج می شوید. خواندن پاسخ های فعلی و توصیف آنها به زبان ساده برای شما آسان است. اما گاهی اوقات برای کاربر جدید و ناشناس واضح نیست.

 

۶.کسب درآمد از برنامه نویسی با راه‌اندازی وب‌سایت شخصی

این روش برای افرادی که توسعه دهندگان فول استک هستند و دستی در نوشتن دارند بسیار مناسب است. زیرا از این طریق می توانند مهارت های خود را به نمایش بگذارند و از طریق وبلاگ خود ترافیک زیادی را به سایت خود جذب کنند.

البته توسعه دهندگان Front-End و Back-End نیز می توانند از این طریق درآمد کسب کنند. آنها فقط باید بخشی را که می توانند تنظیم کنند و بقیه را به همکاران خود بسپارند. داشتن یک وب سایت شخصی به نفع برند شخصی شما خواهد بود و راهی برای ارتباط مستقیم با کارفرمای شما فراهم می کند.

یک وب سایت برای هر برنامه نویسی لازم است. به خصوص اگر شما یک توسعه دهنده Front-End، Back-End یا Full-Stack هستید. زیرا این سایت به عنوان یک کسب و کار کوچک در فضای اینترنت عمل می کند و به تخصص شما جلوه نسبتاً رسمی می دهد.

همچنین بخوانید : چگونه با سایت کسب درآمد کنیم؟

 

۷. کسب درآمد از پروژه‌های منبع باز

به عنوان یک توسعه دهنده، می توانید ابزارها و ماژول های علم داده و یادگیری ماشین را به زبان هایی مانند Python و C++ بسازید و توسعه دهید. هنگامی که این ابزارها ساخته و توزیع شدند، می توانید آنها را به عنوان پلاگین منبع باز برای نرم افزارهای خاص مانند Excel، Tableau یا Microsoft PowerBI معرفی کنید.

این روش بلافاصله درآمد ایجاد نمی کند. اما اگر ایده شما منحصر به فرد باشد و پتانسیل جذب تقاضای زیادی را داشته باشد، امکان کسب درآمد وجود دارد.

آنچه در ۲۵ روش‌ کسب درآمد از برنامه نویسی آموختیم

بیش از ۲۰ روش برای کسب درآمد برنامه نویسی برای افرادی با تجربه کاری زیاد وجود دارد.

هر روشی همراه با افزایش درآمد منجر به توسعه مهارت های برنامه نویس می شود و رزومه او را غنی می کند.

یکی از موثرترین راه های کسب درآمد با برنامه نویسی، توسعه یک برند شخصی است که ایجاد می کند.

تصویری ماندگار در ذهن مردم در درازمدت و پروژه‌های زیادی را به سمت برنامه‌نویس سوق می‌دهد.

فریلنسر روشی کمتر و سریع‌تر برای کسب درآمد بیشتر در برنامه‌نویسی است.

 

مراحل افزایش درآمد برنامه نویسی چیست؟

  • ۱ انتخاب روش
  • ۲ تعیین اهداف به‌طور شفاف
  • ۳ تحقیق در مورد بازار و پتانسیل‌های آن،
  • ۴ توسعه برند شخصی
  • ۵ شروع مسیر.

شیوه کسب درآمد از برنامه نویسی چیست؟

راه‌هایی مانند فریلنسینگ، مربیگری، آموزش YouTube و تست نرم‌افزار راه‌های مستقیمی برای کسب درآمد در برنامه‌نویسی هستند.

چگونه بهترین راه برای کسب درآمد از برنامه نویسی را پیدا می کنید؟

عواملی مانند مهارت های خود، تعداد برنامه های کاربردی موجود و روندهای صنعت را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.