چطور بفهمیم سایت با وردپرس ساخته شده

چطور بفهمیم سایت با وردپرس ساخته شده

چگونه بفهمیم یک سایت وردپرس است؟

گاهی اوقات از سر ناچاری یا شاید از روی کنجکاوی می خواهیم بدانیم که آیا سایت با وردپرس ساخته شده است؟ یا خیر؟ روش های مختلفی برای درک نوع سیستم مدیریت محتوای سایت وجود دارد.

در این مقاله روش های شناسایی سایت وردپرسی را نشان می دهیم، اما روش دیگری نیز وجود دارد که با آن می توانید انواع CMS ها را شناسایی کنید. اکنون یاد خواهیم گرفت که بدانیم آیا یک سایت وردپرسی است یا خیر. پویان توسعه را با روش های شناسایی سایت های وردپرس دنبال کنید.

برای شناسایی سایت های وردپرسی، می توانید از ابزارها و افزونه های مرورگر و همچنین روش های دستی که به هیچ ابزاری نیاز ندارند، استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از وردپرس

 

روش اول: استفاده از افزونه Wappalyzer در مرورگر

 

چطور بفهمیم سایت با وردپرس ساخته شده

 

از آنجایی که افزونه Wappalyzer برای وب مسترها بسیار کاربردی و محبوب است، ابتدا به این روش اشاره کردیم. با نصب افزونه Wappalyzer می توانید متوجه شوید که هر سایت از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده می کند.

اما امکانات این افزونه فقط به CMS محدود نمی شود! می توانید بفهمید سایت مورد نظر با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده است، از چه فناوری هایی استفاده می کند، از چه وب سروری استفاده می کند، از چه کتابخانه ها و فریم ورک هایی استفاده می کند، از چه آماری استفاده می شود، نوع پایگاه داده آن چیست و…

همانطور که می بینید، از هر سایتی می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید. اگر یک سایت وردپرسی باشد، علاوه بر نوع سیستم مدیریت محتوا، افزونه های خاصی مانند ووکامرس را نیز به شما می گوید.

به شما پیشنهاد می کنم حتما از این افزونه برای مرورگر خود استفاده کنید. وب مسترهای حرفه ای همیشه این ابزار را در مرورگر خود دارند.

برای نصب فقط از لینک های زیر استفاده کنید.

پس از نصب این افزونه، در کنار نوار آدرس مرورگر خود، هر سایتی را که باز می کنید به طور خودکار نماد CMS یا زبان برنامه نویسی را مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال در تصویر زیر یک سایت وردپرسی را باز کرده ایم و آیکون وردپرس را در نوار آدرس مشاهده می کنیم.

 

همچنین بخوانید : ۲۵ افزونه ضروری وردپرس در سال ۲۰۲۳

 

روش دوم شناسایی سایت وردپرس: بررسی سورس کد صفحه

همانطور که احتمالا می دانید وردپرس از فایل ها و پوشه های مختلفی تشکیل شده است و از آنجایی که همه از این فایل ها و پوشه ها اطلاع دارند، می توانید با بررسی منبع صفحه نشانه های فایل ها و پوشه های وردپرس را پیدا کنید. کافی است صفحه ای را از سایت مورد نظر وارد کنید، کلیک راست کرده و View Page Source را انتخاب کنید.

در کدهای منبعی که می بینید، به دنبال عباراتی مانند wp-content باشید. اگر آن را پیدا کردید به این معنی است که این سایت از وردپرس استفاده می کند. به عنوان نمونه تصویر زیر را ببینید. در سورس یک سایت نمونه، می بینیم که یک پوشه wp-content وجود دارد. جدا از آن، نام مدل این سایت نیز کاملا مشخص است.

بنابراین این یک راه ساده برای این است که بفهمیم آیا سایت با وردپرس ساخته شده است یا خیر ؟.

روش سوم شناسایی سایت وردپرس: استفاده از سایت هایاستفاده از سایت ها تشخیص وردپرس تشخیص وردپرس

 

 

سایت هایی هستند که با وارد کردن آدرس سایت مورد نظر به شما می گویند که آیا سایت وردپرسی است یا خیر. علاوه بر این، لیست برخی از افزونه ها و ماژول های نصب شده در سایت را به شما نشان می دهد. برخی از آنها همچنین فرمت استفاده شده در این سایت را به شما می گویند. برای مثال isitwp.com یکی از این سایت هاست. به سادگی وارد سایت شده، لینک سایت مورد نظر را وارد کرده و روی آنالیز وب سایت کلیک کنید.

نتیجه isitwp

همانطور که می بینید، به شما می گوید که آیا یک سایت وردپرسی است یا نه. سایت های مشابه دیگری مانند buildingwith.com وجود دارند که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال، لیست پلاگین ها، قالب، زبان سایت، فناوری ها و ماژول های استفاده شده و غیره را به شما می گوید. می توان گفت که تقریباً مانند افزونه Wappalyzer کار می کند، اما دیگر نیازی به نصب افزونه در مرورگر ندارید.

 

همچنین بخوانید : افزونه وردپرس چیست؟ معرفی بهترین پلاگین های وردپرس

 

روش چهارم: افزودن License.txt به انتهای آدرس اصلی سایت

فایل لایسنس در فایل های وردپرس پیش فرض است. اگر ادمین سایت آن را حذف نکرد، با افزودن License.txt در انتهای آدرس سایت، صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که در اصل مجوز وردپرس است.

مجوز وردپرس

البته برخی از مدیران سایت به دلایل امنیتی این فایل را حذف می کنند. بنابراین اگر فایل وجود ندارد، روش های دیگر را امتحان کنید.

 

همچنین بخوانید : راهنمای دریافت اینماد برای وبسایت

 

روش پنجم: بررسی لینک ورود به پنل ادمین وردپرس

اگر مدیر سایت به دلایل امنیتی آدرس کنترل پنل را تغییر نداده است، می توانید با افزودن کلمه wp-amdin در انتهای آدرس سایت اصلی، به صفحه ورود به صفحه کنترل دسترسی پیدا کنید. اگر صفحه ورود به وردپرس را می بینید، این سایت از وردپرس استفاده می کند. البته اگر این صفحه وجود نداشت ممکن است مدیر سایت آن را اصلاح کرده باشد. سپس روش های دیگر را بررسی کنید.

در اینجا ۵ راه برای شناسایی سایت های وردپرسی که می توانید از آنها استفاده کنید آورده شده است. خب من از افزونه Wappalyzer در مرورگر گوگل کروم استفاده می کنم چون جدا از نوع CMS اطلاعات بیشتری از سایت می توان دریافت کرد.

به همین دلیل مفیدتر است. توصیه می کنم این افزونه را در مرورگر خود داشته باشید و از آن استفاده کنید.

اگر در دنیای وردپرس بسیار باتجربه هستید، گاهی اوقات می توانید در نگاه اول متوجه شوید که سایت وردپرسی است یا خیر. یا اگر با قالب های مختلف کار کرده اید بلافاصله می توانید سایت را ببینید، علاوه بر وردپرس بودن، فقط با دیدن سایت می توانید نام قالب را بفهمید! بستگی به تجربه شما با وردپرس دارد.

امیدوارم این مقاله از پویان توسعه برای شما مفید باشد. و بدانید که آیا این سایت با وردپرس ساخته شده یا خیر. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید. اگر از روش دیگری برای شناسایی سایت های وردپرسی استفاده می کنید، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.