درآمد فروشگاه اینترنتی

درآمد فروشگاه اینترنتی

درآمد یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

ایجاد فروشگاه اینترنتی یک دهم هزینه فروشگاه فیزیکی ندارد. اما درآمد آن می تواند ۱۰ برابر بیشتر باشد. ما مشتریانی داریم که بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیون در ماه می فروشند. 
در این مطلب از پویان توسعه خواهید خواند:
درآمدهای فروشگاه اینترنتی چقدر است؟
درآمدهای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چقدر است؟
درآمد فروشگاه اینترنتی هدایای تبلیغاتی چقدر است؟
چند نکته مهم در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی
آیا درآمد فروشگاه شما در دوره کرونا کاهش یافته است؟

سه استراتژی اصلی برای افزایش درآمد وب سایت فروشگاهی

  1. ۱. بهینه سازی سایت و سئو
  2. ۲. بازاریابی طاقچه ای
  3. ۳. محتوای هدفمند و با کیفیت

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از وردپرس

 

خوب، آیا در نهایت ارزشش را دارد یا خیر؟!

همیشه قبل از شروع یک کسب و کار، یکی از اولین سوالاتی که از خود می‌پرسید این است: چقدر درآمد دارید؟ تا زمانی که یک، دو، دو یا چهار را انجام ندهیم، راضی نخواهیم شد، پس بیایید شروع کنیم. ما نیز حق داریم که چنین کنیم. چون حتی اگر نخواهیم پول خرج کنیم، وقت خود را صرف می کنیم. در فیلم زیر درآمد سایت های فروشگاهی را توضیح دادیم که توصیه می کنم حتما ببینید.

بسیاری از افرادی که می خواهند یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنند این سوال را از خود می پرسند. با وجود اینکه نیاز به سرمایه زیادی ندارد، آنها می‌ترسند که این کار را انجام دهند.

در این مقاله می خواهم در مورد میزان درآمد فروشگاه اینترنتی صحبت کنم. همچنین نکات کاربردی و مهمی را برجسته می کنم که به افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی نسبت به آنچه که هست کمک می کند. در ضمن، اگر می خواهید از اینترنت درآمد کسب کنید.

 

همچنین بخوانید : سایت یا اینستاگرام؟ کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

 

درآمد حاصل از فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

ببینید درآمد فروشگاه اینترنتی یک موضوع کاملا متغیر است و به سرمایه و زمان بستگی دارد. این بدان معناست که اکنون می توانم برای شما مثالی از درآمد یک فروشگاه اینترنتی بزرگ که درآمد ماهانه چند میلیاردی دارد را برای شما بیان کنم. اما از سوی دیگر هزینه و زمان زیادی برای آن صرف شد.

البته آنچه در اینجا مهم است این است که امروزه مانند چند سال پیش دیگر نیازی به قرارداد با شرکت های بزرگ و صرف مبالغ هنگفت برای ایجاد وب سایت فروشگاهی ندارید. برعکس، شما می توانید در کمتر از یک روز، به ساده ترین شکل ممکن و با سرمایه بسیار کم، فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید.

در ادامه روش های کم هزینه فروشگاه اینترنتی را توضیح خواهم داد اما بهتر است به موضوع اصلی مقاله برگردیم و به درآمد چند فروشگاه اینترنتی نگاهی بیندازیم. بیایید با بزرگترین شروع کنیم:

درآمدهای فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چقدر است؟

ما به خوبی می دانیم که شرکت های ایرانی نمی خواهند اطلاعات مالی خود را در اختیار مردم قرار دهند. این در حالی است که دیجی کالا بر اساس تحقیقاتی که حدود ۵ سال پیش توسط واشنگتن پست انجام شده است روزانه ۳۰۰۰ سفارش به مشتریان تحویل می دهد که میانگین این سفارش ها حدود ۶۰۰۰۰۰ تومان است.

با انگشت ضرب و تقسیم متوجه می شویم که دیجی کالا در سال ۱۳۹۴ حداقل یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان فروش روزانه داشته است! (سال قبل آمار دقیق تری از فروش روزانه ۱.۲ میلیارد تومانی این سایت منتشر شد.) البته توجه داشته باشید که از ۵ سال گذشته تا به امروز دیجی کالا تغییرات عمده ای در خط مشی خود ایجاد کرده است. مثلا:

دیجی کالا از یک فروشگاه آنلاین مستقیم به یک “بازار” تبدیل شده است. این بدان معناست که به جای خرید محصولات از عمده فروشان و فروش آنها به خریداران، به عنوان واسطه بین فروشندگان و خریداران عمل می کند. این امر باعث شد تا فروشندگان زیادی به این فروشگاه بزرگ سرازیر شوند و شروع به فروش محصولات ریز و درشت خود کنند. علاوه بر این، افزایش تنوع محصولات قطعا باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان و افزایش فروش این فروشگاه اینترنتی شده است.

به هر حال همانطور که گفتم نمی توان در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نظر دقیقی داد، اما طبق نظر شخصی من پیش بینی می شود این سایت با این تنوع محصولات بیش از ۵ میلیارد تومان به فروش برسد. روز حتی اگر سود حاصل از این فروش را حدود ۵ درصد (!) در نظر بگیریم، سود نهایی رقم خیره کننده ای است.

یک بار دیگر باید به یک نکته اشاره کنم: دیجی کالا زمان زیادی را صرف کرده و سپس پول زیادی را صرف این سود کرده است! پس فکر نکنید که این فروشگاه به این راحتی رشد می کند. خوب، بیایید به یک مثال دقیق تر و ملموس تر از درآمد از یک وب سایت و یک فروشگاه آنلاین برویم:

 

همچنین بخوانید : کسب درآمد از دیجی کالا

 

درآمد فروشگاه اینترنتی هدایای تبلیغاتی چقدر است؟

یکی از دوستان من حدود دو سال پیش یک فروشگاه اینترنتی هدایای تبلیغاتی کوچک راه اندازی کرد. امروز که خواستم این مطلب را بنویسم با او تماس گرفتم و از او خواستم در مورد درآمد سایتش کمی برایم توضیح دهد.

خوشبختانه تمامی آمار واقعی فروش و سود خود را در اختیار من قرار داد اما متاسفانه اجازه انتشار نام فروشگاه و نوع محصول خود را به من نداد. به هر حال تا اینجا آمارهای جالب زیادی دارم که باید با شما به اشتراک بگذارم: به قول دوستم که از این به بعد آقای ایکس را صدا می کنم:

او در اواسط سال ۲۰۱۷ فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرد. در شروع کار به دلیل سرمایه اندکی که داشت به جای صرف هزینه برای تولید محتوای سایت به صورت روزانه و گاهی هفتگی کار سایت را خودش انجام می داد.

 اولین فروش سایت بعد از این ۶ ماه انجام شد که فروش ناچیزی بود اما همین فروش ناچیز ما را بسیار خوشحال کرد زیرا نشانه اتفاقات خوبی بود که در راه است.

 بالاخره بعد از گذشت حدود یک سال و نیم، درآمد فروشگاه اینترنتی من حدود ۲ تا ۳ و نیم میلیون تومان است که کمتر از ۲ ساعت در هفته (فقط برای پاسخگویی به مشتریان و بعضاً به روز رسانی محصولات) هزینه می کنم. البته در مورد این سطح درآمد باید چند نکته بسیار مهم را به شما بگویم:

 

چند نکته مهم در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی

اولین نکته این است که آقای ایکس فروشگاه اینترنتی خودش را به عنوان شغل دوم راه اندازی کرد! به همین دلیل زمان زیادی را برای آن صرف نمی کند. اگر بیشتر روی توسعه تمرکز کند، مطمئناً درآمدش بسیار بیشتر خواهد شد.

نکته دوم این است که محصولی که دوستمان برای فروش انتخاب کرده، یک هدیه تبلیغاتی کوچک است. از طرفی نقش واسطه را بازی می کند. با توجه به اطلاعاتی که از نوع محصول دارم، فکر می کنم اگر علاوه بر فروش محصول، کار تولیدی هم انجام می داد، درآمدش دو برابر می شد.

و نکته سوم مزیت درآمد فروشگاه اینترنتی است که مدام در حال رشد است. یعنی مثل فروشگاهی نیست که در فلان نقطه از بازار واقع شده باشد که نتواند برای افزایش فروش از جایی به جای دیگر حرکت کند.

برعکس، یک فروشگاه اینترنتی همیشه قابل گسترش است، محدودیتی برای افزایش تعداد مشتریان وجود ندارد و حتی در کمتر از یک هفته می توانید به اندازه یک انبار بزرگ کالا اضافه کنید. اما به عنوان آخرین سوال از این دوست عزیز (که احتمالا قبل از شما این مقاله را خوانده بود) پرسیدم:

آیا درآمد فروشگاه او در دوره کرونا کاهش یافته است؟

چیزی که او از همه خوشحال بود این بود که در این مدت حالش بدتر نشده بود. در زمانی که بسیاری از شرکت ها گردش مالی نداشتند، او موفق به فروش شد. این برگه برنده کسب و کارهای اینترنتی است که نه تنها درهای خود را نبستند، بلکه وضعیت خود را بهبود بخشیدند.

تا جایی که یکی از مدرسان برتر اینترنت کشور در لایو خود گفت که فروش محصولات وب سایت ما در این مدت بیشتر از فروش سال های اخیر بوده است! اگر مقاله «پس انداز یک کسب و کار در Corona Times» را خوانده باشید، به شما نشان داده شده است که داشتن یک منبع درآمد آنلاین چقدر مهم است.

 

همچنین بخوانید : چگونه با سایت کسب درآمد کنیم؟

 

خوب، برای جمع بندی این قسمت از مقاله، باید بگویم:

اگر به دنبال دانستن درآمد تقریبی یک فروشگاه اینترنتی هستید، ابتدا به ۲ مورد توجه کنید:

زمان بندی
بودجه

با استفاده از این دو، درآمد فروشگاه آنلاین شما افزایش می یابد. در نهایت به نظر من به عنوان یک درآمد معقول برای یک فروشگاه اینترنتی با سرمایه زمانی و مالی متوسط ​​می توان روی درآمدی بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان در ماه حساب کرد که البته مدام در حال رشد است. اگرچه برخی از مشتریان ما (پرتال) بیش از ۵۰ میلیون در ماه درآمد دارند.

خبر خوب این است که برای کسب درآمد مناسب از فروشگاه اینترنتی لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. بلکه از اواسط کار کم کم فروش شروع می شود و درآمد شما کفاف هزینه های جاری می شود.

خوب، تا اینجا سعی کردم به این سوال پاسخ دهم: درآمد حاصل از فروشگاه اینترنتی چقدر است، به کاربردی ترین شکل ممکن؟ علاوه بر این، می خواهم نکاتی را برای افزایش درآمد سایت ذکر کنم.

سه استراتژی اصلی برای افزایش درآمد سایت فروشگاهی

اگر نگاهی به وبلاگ پورتال بیندازید، می بینید که اکثر مقالات ما برای آموزش کاربران نوشته شده اند تا بتوانند فروش آنلاین خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، نمونه ای از این مقاله “۱۰ نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی” است که حاوی نکات کاربردی و مفیدی است.

در ادامه می خواهم چند نکته مهم و البته برگزیده از این دوره های آموزشی را به شما آموزش دهم. نکاتی که همه فروشگاه های پرفروش رعایت می کنند.

۱. بهینه سازی سایت 

 سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به عبارت ساده سئو چیزی است که باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجوی کاربران در گوگل ظاهر شود و بازدیدکنندگان را جذب کند.

برای اینکه محصولات شما قابل مشاهده باشند، سایت شما باید سئو پسند باشد. پیشنهاد می کنم مدتی را به مطالعه سئو اختصاص دهید و به تدریج آن را در کنار کسب و کار تولید محتوای محصول وب سایت خود در وب سایت خود پیاده سازی کنید.

همچنین بخوانید: روش ‌های کسب درآمد از سئو در سال ۲۰۲۳

۲. Niche Marketing بازاریابی طاقچه

بازاریابی طاقچه یا گوشه بازار نه تنها راه حلی برای افزایش درآمد فروشگاه آنلاین است، بلکه تکنیکی برای کوتاه کردن مسیر دستیابی به هدف است. اما به چه معنا است؟ یعنی به جای ورود به یک بازار شلوغ و رقابتی، سهمی از بازار را به خود اختصاص دهید و به تدریج گسترش پیدا کنید.

به عنوان مثال، به جای ورود به بازار هدایای تبلیغاتی که حدود ۵۰ نوع محصول را شامل می شود، فقط وارد بازار ماشین های فروش تبلیغاتی شوید! این دقیقا شبیه چیزی است که دوست من (آقای. اما چرا؟

وقتی در گوشه ای از بازار فعالیت می کنید، بدون نیاز به سرمایه زیاد، به سرعت به یک برند قدرتمند تبدیل می شوید و درآمدی به دست می آورید که می تواند به شما در ادامه مسیر کمک کند. از آنجا می توانید با درآمد و اعتبار به گوشه های دیگر بازار دسترسی پیدا کنید.

ما آن را به همه کسانی که با وجود کالاهای دیجیتالی از ورود به بازار می ترسند توصیه می کنیم. نیازی نیست فروشگاه خود را با محصولات پر کنید. یک محصول خاص را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید.

۳. محتوای هدفمند و با کیفیت

آیا تا به حال متوجه شده اید که هنگام خرید از سایت فروشگاهی چقدر زمان صرف خواندن مشخصات محصول و نظرات کاربران می کنید؟ قیمت مهم است؛ اما پس از تماشای آن، به سرعت به خواندن ادامه می دهید.

مشتری شما محصول را از نزدیک نمی بیند. بنابراین هرچه اطلاعات بیشتری به او بدهید، بیشتر تشویق می شود. وقتی اطلاعات زیادی به مشتری می دهید، او واکنش بیشتری نشان می دهد و در مورد محصول شما نظر می دهد. اهمیت نظرات کاربران را بهتر می دانید.

محتوای هدفمند حتی به مشتری امکان می دهد از محصولات دیگر شما مطلع شود. بگذارید برای شما مثالی بزنم. به عنوان مثال در یک صفحه از سایت مقاله ای با عنوان مقایسه گوشی های ال جی و سامسونگ دارید. هنگامی که کاربر این موضوع را جستجو می کند و این مقاله را می خواند، تشویق می شود که نگاهی به محصولات شما بیندازد.

خب آیا در نهایت ارزشش را دارد یا نه؟! 

تعدادی از افرادی که این مقاله را می خوانند صفحه را می بندند و تعدادی تصمیم می گیرند که فروشگاه خود را هم اکنون راه اندازی کنند. امیدوارم دیگر به خود شک نکنید و به زودی فروشگاه خود را با اطمینان راه اندازی کنید.

مهم نیست که فروشگاه اینترنتی شما چقدر درآمد داشته باشد، ارزش پولی را دارد که برای آن خرج می کنید. به جای اینکه خود را به جای فروشگاه های شکست خورده قرار دهید، کمی به جایگاه فروشگاه های اینترنتی موفق و پردرآمد فکر کنید. وقتی آنها می توانند، شما هم می توانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۴

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۴ یا به زبان لاتین الگوریتم اینستاگرام برای رشد محتوای ارزشمند و با کیفیت برای مخاطبان و دنبال

المنتور چیست؟

حتما درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس شنیده اید. دنیایی پر از صفحات و قالب های آماده وب سایت که به

درباره بازی همستر کامبت

نقشه راه Hamster Combat برای airdrop شامل چندین مرحله است: مذاکره با صرافی ها، مذاکره با سازندگان بازار، شراکت های

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.