پردرآمدترین زبان برنامه نویسی چیست؟

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی چیست؟

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی چیست؟ بین پایتون یا جاوا اسکریپت در سال ۲۰۲۳ چه چیزی را انتخاب کنیم؟ کدام زبان آینده تضمین شده تری دارد؟
این نوع سوالات ذهن همه توسعه دهندگان نرم افزار را به خود مشغول می کند. با پویان توسعه همراه باشید تا به برسی این موضوع بپردازیم.

و معمولاً پاسخ دقیقی به آنها داده نمی شود. اما خبر خوب این است که با کمک تعدادی از ابزارها و لیست هایی که توسط موسسات معتبر تهیه شده است، می توانید ببینید که کدام زبان ها محبوبیت بیشتری دارند و در نتیجه هنگام استخدام یک برنامه نویس، مطالبه و سود بیشتری در نظر گرفته می شوند.
به خواندن Quora Blog ادامه دهید تا در مورد ۱۲ زبان برنامه نویسی پردرآمد بیشتر بدانید.

معیارهای شناسایی پرتقاضاترین و پردرآمدترین زبان برنامه نویسی چیست؟

با تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف، متوجه می‌شویم که کدام زبان موفق‌تر عمل می‌کند و افراد برنامه‌نویسی را به چه زبان‌هایی می‌آموزند. . چنین داده هایی ممکن است بیان شود، برای مثال:

  1. موقعیت‌ها در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی
  2. تعداد تبلیغاتی که هر زبان در آن ذکر شده است
  3. تعداد پروژه‌های منبع باز نوشته شده به هر زبان
  4. تعداد فیلم های آموزشی برای هر زبانتعداد دانش آموزان شرکت کننده در آموزش هر زبانپردرآمدترین زبان
  5. برنامه نویسیاز سوی دیگر، معیارهای استانداردی نیز برای سنجش عملکرد هر زبان وجود دارد:

 

  • فهرست PYPL: “محبوبیت زبان برنامه نویسی” از اطلاعات Google Trends و الگوهای جستجوی کاربر بازتابنده هنگام یادگیری دیدن زبان های مختلف به دست می آید. چهار زبان پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت و سی شارپ در بالای این لیست قرار دارند.
  • فهرست TIOBE: لیست TIOBE برای طبقه بندی بهترین زبان های برنامه نویسی بر اساس جستجوهای انجام شده در جستجو. موتورهای مختلفی مانند گوگل، یوتیوب، بینگ، ویکی پدیا و آمازون پرداخت می کنند. چهار زبان برتر در این فهرست عبارتند از Python، C، C++، و جاوا.
  • طیف IEEE: در طیف IEEE، یازده معیار عملکرد متفاوت با اطلاعات جمع‌آوری شده از ۸ منبع – مانند Google ، GitHub، Twitter، StackOverflow و Reddit – یکپارچه شده اند. تحقیقات در مورد گرایش‌ها، آگهی‌های شغلی و رتبه‌بندی نشان می‌دهد که پایتون، جاوا، C++ و C در صدر قرار دارند.
  • نظرسنجی‌های StackOverflow: وب‌سایت StackOverflow برای پرسش‌ها و پاسخ‌های توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود. پرتقاضاترین زبان های این سایت در سال ۲۰۲۳ جاوا اسکریپت، HTML/CSS، پایتون و SQL بودند.

 

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در سال ۲۰۲۴

اکنون با توجه به اینکه درک کلی از نحوه شناسایی سودآورترین زبان ها داریم، بهترین زبان های سال ۲۰۲۳ و بعد از آن را بررسی خواهیم کرد.

 

۱. یکی از پردرآمدترین زبان برنامه نویسی : پایتون (Python)

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای سال ها بوده است. این زبان زمانی که شرکت های فناوری بزرگ مانند نتفلیکس، فیس بوک و آکادمی خان آن را به عنوان زبان اصلی تجاری خود انتخاب کردند و تقریباً نیمی از توسعه دهندگان جهان آموزش پایتون را برای خود ضروری دانستند، واقعاً شروع به کار کرد.

پایتون را می توان برای کارهای مختلفی استفاده کرد، از اسکریپت نویسی ساده گرفته تا ساخت برنامه های کاربردی وب و هوش مصنوعی پیچیده.
به عنوان مثال، Google TensorFlow یک پلت فرم یادگیری ماشین منبع باز است که به طور کامل با پایتون سازگار است.

پایتون بهترین ابزار ممکن برای علم داده در نظر گرفته می شود و تضمین می کند که فرآیندهای یادگیری ماشین به شیوه ای ساده، موثر و بهینه اجرا شوند. اگر بزرگ‌ترین تابلوهای شغلی جهان را مرور کنید، با ده‌ها هزار آگهی برای مشاغل توسعه‌دهنده پایتون مواجه خواهید شد که محبوبیت بسیار زیاد آن را نشان می‌دهد.

 

۲. از پردرآمدترین زبان برنامه نویسی : جاوا (Java)

جاوا یکی از قدیمی ترین و در عین حال رایج ترین زبان های برنامه نویسی جهان است که دارای برنامه های کاربردی ویژه در DevOps، واقعیت مجازی، داده های بزرگ، ادغام مداوم و چت ربات های تلفن همراه کاربردی. اگر می خواهید محبوبیت جاوا را بدانید باید بگوییم که اندروید ۸۵ درصد از بازار موبایل را در اختیار دارد. شرکت‌هایی مانند Airbnb، Google، Netflix، Instagram، Uber، Amazon و Spotify از جاوا در پشته‌های فناوری خود استفاده می‌کنند.

جاوا هر سال یک میلیارد بار دانلود می شود و زبان منتخب ۹۷ درصد سازمان ها در سراسر جهان است که بیشتر از هر زبان برنامه نویسی دیگری است. با تمام این تفاسیر جاوا به راحتی در لیست سودآورترین زبان های برنامه نویسی سال ۲۰۲۳ قرار می گیرد و اکثر شرکت ها برای پیشبرد پروژه های توسعه نرم افزار خود به دنبال برنامه نویسان جاوا هستند.

 

۳. جاوا اسکریپت (JavaScript)

ما بیش از ۱.۸ میلیارد وب سایت در سرتاسر جهان داریم و جاوا اسکریپت در توسعه بیش از ۹۵ درصد آنها مشارکت داشته است. جاوا اسکریپت به مرورگر جان می بخشد و صفحات تعاملی را در اینترنت ایجاد می کند. این زبان به شما امکان می دهد محتوای پویا و تعاملی، عناصر انیمیشن و عملکردهای پیچیده را به وب سایت خود بیاورید.

همه مرورگرهای اصلی، از گوگل کروم گرفته تا سافاری اپل، از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنند و بسیاری از برنامه های وب و موبایل با استفاده از چارچوب های جاوا اسکریپت نوشته شده اند. گاهی اوقات شرکت‌ها می‌خواهند یک توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت را برای توسعه زیرساخت‌های Backend با استفاده از Node.js استخدام کنند.

همچنین بخوانید : جاوا اسکریپت چیست؟ چگونه جاوا اسکریپت یادبگیریم؟

همچنین بخوانید :زبان های برنامه نویسی فرانت اند

 

۴. تایپ‌ اسکریپت (TypeScript)

مایکروسافت TypeScript را در سال ۲۰۱۲ به صورت “typed” نسخه جاوا اسکریپت TypeScript در واقع ابر مجموعه ای از کتابخانه ها و برنامه هایی است که جاوا اسکریپت را پشتیبانی می کند. در این زبان می‌توانید انتظار ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند Type-Check را داشته باشید که همه چیز را تأیید می‌کند و تضمین می‌کند که کد بدون خطا می‌نویسید. TypeScript همچنین قوانین نحوی جاوا اسکریپت را گسترش داده و با ویرایشگرها بهتر ادغام می شود.

 

۵. پی اچ پی (PHP)

PHP یک زبان برنامه نویسی و کدنویسی سمت سرور است که برای توسعه و طراحی سایت های پویا و تعاملی استفاده می شود. PHP را می توان در HTML جاسازی کرد و از ویژگی های پیشرفته آن برای نوشتن اسکریپت های ساده استفاده کرد. برای یادگیری PHP نیازی به دانش یا تخصص توسعه وب ندارید. یکی دیگر از ویژگی های مهم این زبان، سازگاری آن با تمامی پلتفرم های اصلی مانند macOS، Windows و Linux است.

آمار نشان می دهد که ۷۸ درصد از تمام سایت ها از PHP برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می کنند. به عبارت دیگر از هر ۱۰ وب سایت، ۸ وب سایت به نوعی از PHP استفاده می کنند. بنابراین بازار استخدام برنامه نویسان PHP بسیار محبوب است.

۶. سی پلاس پلاس (++C)

C++ نسخه استاندارد زبان برنامه نویسی C است و توسعه دهندگان اغلب از آن برای طراحی برنامه های کاربردی ساده برای انواع مختلف استفاده می کنند. سیستم های عامل. علاوه بر این، C++ در توسعه اپلیکیشن های پیچیده موبایل مفید است. حوزه‌های دیگری که از C++ بسیار سود می‌برند عبارتند از توسعه بازی، توسعه وب، یادگیری ماشین و داده‌کاوی.

ناگفته نماند که برنامه های نوشته شده به این زبان سریعتر از هر زبان دیگری اجرا می شوند و شرکت ها هرگز از استخدام برنامه نویسان ++C دست نمی کشند. آنها تسلیم نمی شوند. همچنین یادگیری برنامه نویسی در ++C برای شرکت در مسابقات الگوریتمی و المپیادهای برنامه نویسی بسیار مهم است.

 

۷. سوئیفت (Swift)

Swift که توسط اپل توسعه یافته است، زبانی سریع، امن، تعاملی و مدرن است. در حالی که اندروید اکثریت بازار بین المللی را در اختیار دارد، در کشورهایی مانند ایالات متحده این iOS است که بیشترین سهم را از بازار سیستم عامل موبایل دارد. این موضوع باعث شده است که سوئیفت به پرتقاضاترین و پردرآمدترین زبان برنامه نویسی برای محصولات اپل تبدیل شود. اگرچه استفاده از زبان اپل برای توسعه چنین برنامه‌هایی ضروری نیست، اما بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند با استخدام یک توسعه‌دهنده سوئیفت، کار خود را به راحتی و کارآمد انجام دهند.

 

۸. کاتلین (Kotlin)

علاوه بر iOS، Kotlin یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در بین توسعه دهندگان اندروید است، عمدتاً به این دلیل که ساختار ساده تری دارد. جاوا. علاوه بر این، به لطف تعامل با جاوا، توسعه دهندگان می توانند پروژه Kotlin خود را حتی در اواسط کار با این زبان ادامه دهند و نیازی به بازنویسی کد نیست.

تحقیقات نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۲، کاتلین جزو سه زبان برتری خواهد بود که اکثر شرکت ها تصمیم به مهاجرت به آن ها داشته اند. شرکت هایی مانند گوگل، ترلو، نتفلیکس و آمازون از Kotlin استفاده می کنند و برنامه های Uber و Pinterest از جمله شناخته شده ترین موارد مهاجرت از جاوا به Kotlin هستند. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، موقعیت ها و آگهی های استخدام برنامه نویس کاتلین با گذشت زمان افزایش می یابد.

 

۹. پرل (Perl)

Perl زبانی ۳۰ ساله است که با گذشت زمان به خانواده ای متشکل از چندین زبان از جمله راکو تبدیل شده است. این زبان برنامه نویسی قدرتمند بر روی طیف گسترده ای از سیستم ها، از لپ تاپ های کوچک گرفته تا ابر رایانه ها اجرا می شود.

نمونه سازی، دستکاری متن، توسعه وب و برنامه نویسی شبکه از جمله کارهایی هستند که می توان با پرل انجام داد.انعطاف‌پذیری باعث شده است که شرکت‌هایی که در زمینه‌های کاملاً متفاوتی فعالیت می‌کنند، به دنبال استخدام برنامه‌نویسان Perl باشند.

 

۱۰. راست (Rust)

زبان راست (Rust) در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد و در ابتدا پروژه ای جانبی برای یکی از کارمندان یک شرکت کامپیوتری در نظر گرفته شد. این زبان شباهت زیادی به C و C++ دارد و اگرچه از دستورات و کلمات کلیدی مشابهی استفاده می کند، اما مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را به ارمغان می آورد.

داده‌های GitHub نشان می‌دهد که Rust نه تنها یکی از پردرآمد ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است، بلکه بسیار سریع‌تر از بسیاری از همتایان خود محبوبیت پیدا می‌کند. معمولاً شرکت ها به دنبال استخدام برنامه نویس مناسب هستند که به تخصص در مرورگرهای وب، پلت فرم های اشتراک فایل و بازارهای آنلاین نیاز دارد.

 

۱۱. گو (Go)

معرفی زبان Go که Golang نیز نامیده می شود، توسط گوگل در سال ۲۰۰۷ ایجاد و در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. مانند جاوا و پی اچ پی، Go نیز بر اساس زبان برنامه نویسی C طراحی شد و قرار بود جایگزینی برای C++ و جاوا باشد.

GitHub: این زبان در سطح سیستم اغلب در سرورهای شبکه در مقیاس بزرگ و سیستم های توزیع شده استفاده می شود. در میان شرکت‌هایی که به برنامه‌نویس Go نیاز دارند، می‌توان به شرکت‌هایی اشاره کرد که در خدمات پخش، برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل و سیستم‌های توزیع موسیقی فعال هستند.

 

۱۲. ارلنگ (Erlang)

میان تمامی گزینه های موجود در لیست سودآورترین زبان های برنامه نویسی ما، نام Erlang کمترین شنیده را دارد. اما زبان بی سر و صدا پیام رسان هایی مانند وی چت و واتس اپ را تقویت کرده است. در واقع، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیام‌رسانی که به بلاک چین و توزیع متکی هستند، بیشترین بهره را از مزایای ارلنگ خواهند برد. وظیفه اصلی Erlang تسهیل ارتباط بین سیستم عامل ها است.

بد نیست بدانید کمبود نیروی انسانی و تقاضای زیاد، ارلنگ را به پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در کشورهایی مانند آمریکا تبدیل کرده است. بسیاری از شرکت های آمریکایی که به دنبال استخدام برنامه نویسان Erlang هستند، مایلند به طور متوسط ​​۱۷۰,۰۰۰ دلار برای چنین متخصصانی بپردازند، در حالی که میانگین حقوق برای بسیاری از زبان های دیگر تقریباً ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال است.

 

بیشتر بخوانید : کسب درآمد دلاری از فریلنسری

پاسخ به سوالات متداول پیرامون پردرآمدترین زبان برنامه نویسی

در نهایت، با پاسخ به برخی از سوالات متداول کاربران به نتیجه می‌رسیم.

پرتقاضاترین زبان برنامه‌نویسی در سال ۲۰۲۳ چیست؟

Python، JavaScript، PHP، C++ و TypeScript باید در میان پر تقاضاترین و سودآورترین زبان ها در سال ۲۰۲۳ باشند.< /span>

آیا یادگیری پایتون در سال ۲۰۲۳ ارزشش را دارد؟
بله، پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۳ و پس از آن است که به دلیل داشتن آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. انعطاف پذیری بالا و سهولت یادگیری نظرسنجی ها نشان می دهد که بیش از ۴۸ درصد از توسعه دهندگان در سراسر جهان از پایتون برای کمک استفاده می کنند.

آیا یادگیری جاوا یا پایتون در سال ۲۰۲۳ بهتر است؟

حالا پایتون بهترین انتخاب برای مبتدیان است زیرا نحو ساده ای دارد و یادگیری آن آسان است.سوی دیگر، جاوا برای کاربران حرفه ای تر طراحی شده است، زیرا حتی برای ساده ترین محاسبات به کدنویسی دقیق نیاز دارد.

سخت ترین زبان برنامه نویسی چیست؟
Malbolge، LISP، Haskell و Prolog جزو دشوارترین زبان های برنامه نویسی امروزی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۴

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۴ یا به زبان لاتین الگوریتم اینستاگرام برای رشد محتوای ارزشمند و با کیفیت برای مخاطبان و دنبال

المنتور چیست؟

حتما درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس شنیده اید. دنیایی پر از صفحات و قالب های آماده وب سایت که به

درباره بازی همستر کامبت

نقشه راه Hamster Combat برای airdrop شامل چندین مرحله است: مذاکره با صرافی ها، مذاکره با سازندگان بازار، شراکت های

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.