معرفی آیفون ۱۵

پس از مدت ها انتظار، سری آیفون ۱۵ اپل معرفی شد و طرفداران این سازنده آمریکایی منتظرند تا هر چه زودتر بتوانند این سری جدید و جذاب را خریداری کنند. در ادامه به طور کامل آیفون های جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

طراحی
از نظر ظاهری، آیفون های جدید شباهت زیادی به نسل قبل دارند و تفاوت اساسی ندارند. البته طبق شایعاتی که مدت ها پیش شنیده بودیم، اکنون به جای نسخه های پرو، Dynamic Island در هر چهار گوشی سری ۱۵ دیده می شود و در صورت خرید نسخه ارزان تر، آن ناچ جالب را خواهید داشت.

این بدان معناست که آیفون ۱۵ بسیار شبیه به آیفون ۱۵ پرو یا ۱۴ پرو است. هر چهار آیفون هنوز هم طراحی صافی دارند، اما تفاوت این است که لبه‌های فریم کناری کمی خمیده‌تر هستند تا گوشی خیلی بهتر در دست قرار بگیرد. مدل های حرفه ای اکنون به جای فولاد ضد زنگ از قاب تیتانیومی استفاده می کنند. این باعث کاهش وزن و افزایش قدرت آنها شد. علاوه بر این، ظاهر قاب های آیفون ۱۵ پرو و ​​۱۵ پرو مکس، برعکس، همیشه مات است و دارای روکش برس خورده است که دو برابر زیباتر به نظر می رسد و بسیار کمتر کثیف می شود.

به لطف قاب تیتانیومی، آیفون ۱۵ پرو و ​​۱۵ پرو مکس اکنون ۱۹ گرم کمتر از نسل قبلی وزن دارند و اکنون سبک ترین آیفون های پرو در تاریخ اپل هستند و حتی وزن کمتری نسبت به آیفون ۱۱ پرو و ​​۱۱ پرو مکس دارند. این تغییر باعث می شود تا ارگونومی گوشی ها بسیار بهتر شود و بالاتر از همه آیفون ۱۵ پرو به یکی از با کیفیت ترین و راحت ترین گوشی های دنیا تبدیل شود. تیتانیوم به کار رفته در این دو گوشی درجه ۵ و همان نسخه به کار رفته در مریخ نورد است.

تغییر بسیار جالبی در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس رخ داده است و قاب پشتی این دو گوشی مات شده است تا حس مدل های پرو را داشته باشد.

سازنده آمریکایی تغییری در اندازه صفحه نمایش ها نیز نداده است و مدل های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو همچنان از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی استفاده می کنند و نسخه های آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس به پنل ۶.۷ اینچی مجهز شده اند.

متاسفانه امسال خبری از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برای آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نیست و با وجود پرداخت حداقل ۸۰۰ دلار باید با نمایشگر ۶۰ هرتزی کار کنید. شاید حداقل ترجیح می دادیم نرخ رفرش ۹۰ هرتز را در این دو گوشی ببینیم تا محتوا در مقابل کاربر روانتر و بهتر به نظر برسد. در نهایت، ما نمی دانیم که اپل در چه سالی تصمیم می گیرد از تبلیغات یا نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در چهار آیفون خود استفاده کند.

سال گذشته اپل برای اولین بار ویژگی AOD را به آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس اضافه کرد و امسال نیز قابلیت نمایشگر همیشه روشن برای مدل های پرو در دسترس خواهد بود. زیرا این گوشی ها دارای نرخ تجدید تطبیقی ​​هستند. علاوه بر این، یکی دیگر از پیشرفت‌ها در ناحیه نمایشگر کاهش حاشیه‌های اطراف آن در همه مدل‌ها است که مشاهده پنل را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس اکنون می توانند تا ۱۶۰۰ نیت روشنایی در حالت پخش محتوای HDR و تا ۲۰۰۰ نیت در حالت حداکثر ارائه دهند که یک پیشرفت بزرگ است. این عدد در نسخه های پرو به عدد باورنکردنی ۲۵۰۰ نیت می رسد و در این راه باید گوشی های جدید اپل را از نظر روشنایی یک شاهکار بدانیم.

اپل همچنین دکمه اکشن را به آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه کرد، همان دکمه ای که قبلا در اپل واچ اولترا دیده بودیم. شما می توانید این دکمه را طوری پیکربندی کنید که با فشار دادن، کارهای مختلفی انجام دهد. اپل می گوید این دکمه با فشار دادن بسیار طبیعی است و می توانید میانبرهای مختلفی را به آن اختصاص دهید.

این سازنده آمریکایی آیفون ۱۵ پرو و ​​۱۵ پرو مکس را در چهار رنگ تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی روانه بازار کرد که در بالا می توانید این چهار رنگ را مشاهده کنید.

سخت افزار

کاربران انتظار داشتند اپل تراشه A17 Bionic را برای آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو معرفی کند، اما اپل تراشه جدید A17 Pro را با معماری ۳ نانومتری برای این دو گوشی معرفی کرد که قدرت بسیار خوبی دارد و مطمئنا قدرتمندترین گوشی هوشمند به حساب می آید. دو هسته قدرتمند این پردازنده ۱۰ درصد قدرتمندتر از قبل هستند و موتور عصبی اکنون ۲ برابر سریعتر از قبل است.

پردازنده گرافیکی A17 Pro نیز حدود ۲۰ درصد از A16 قدرتمندتر است و ویژگی هایی مانند Ray Tracing باعث شده است که آیفون ۱۵ پرو و ​​۱۵ پرو مکس اپل به بهترین گوشی های بازی در جهان تبدیل شوند. جالب است بدانید که بازی هایی مانند Assassin’s Creed Mirage دقیقا مانند نسخه های کنسول بازی برای این دو گوشی عرضه خواهند شد و همچنین می توانید بازسازی Resident Evil 4 را دقیقاً مانند نسخه اصلی روی این دو گوشی تجربه کنید.

تراشه جدید به سری آیفون ۱۵ پرو اجازه می دهد تا با سرعت ۴K 60 فریم بر ثانیه و ProRes RAW فیلم برداری کنند. جالب اینجاست که هر دوی این گوشی ها از پروفایل رنگی ACES نیز پشتیبانی می کنند.

همانطور که انتظار می رفت، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از تراشه A16 Bionic استفاده می کنند، همان تراشه ای که قبلاً در آیفون ۱۴ پرو و ​​۱۴ پرو مکس دیده بودیم و می دانیم که چقدر قدرتمند است. آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو همگی در نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایت حافظه خواهند داشت، اما آیفون ۱۵ پرو مکس در نسخه پایه از ۲۵۶ گیگابایت حافظه استفاده می کند.

باتری
جالب اینجاست که اپل به قسمت باتری آیفون های جدید توجه چندانی نکرده و تنها به شارژ یک روزه این گوشی ها اشاره کرده است. کمی عجیب است؛ چون اپل معمولا می گوید که گوشی جدید مثلا ۲ ساعت بیشتر از قبل دوام می آورد. باید ببینم شارژ سری آیفون ۱۵ در دنیای واقعی چگونه عمل می کند.

همانطور که انتظار می رفت، هر چهار آیفون با پورت Type-C روانه بازار شدند و در نهایت قاب لایتنینگ بسته شد و اپل اعلام کرد که نسل دوم AirPods Pro حتی در نسخه Type-C نیز به فروش می رسد و شما می توانید این محصول را با آن شارژ کنید. آیفون های جدید . انتقال اطلاعات با سری آیفون ۱۵ بسیار ساده تر و سریعتر خواهد بود و نسخه های Pro می توانند اطلاعات را با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه انتقال دهند.

دوربین
آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی جدید سونی استفاده می کنند. این سنسور پشت لنزی با دیافراگم F/1.6 قرار می گیرد و می تواند تصاویر بسیار بهتری را ثبت کند. البته این سنسور نسبت به مدل های پرو کوچکتر و حتی از آیفون ۱۴ پرو کوچکتر است. اپل به لطف رزولوشن بالاتر، ظرفیت ۲X را نیز برای این دو مدل پایه در نظر گرفته است و ادعا می کند که می توانید زوم دو برابری را بدون افت کیفیت داشته باشید که این امر بسیار خوبی به حساب می آید و فضای خالی لنز تله فوتو را سبک می کند. دوربین فوق عریض همچنان دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است و در پشت سنسوری با دیافراگم F/2.2 قرار می گیرد. عکس های دوربین اصلی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به طور پیش فرض با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل ذخیره می شوند.

به گفته اپل، این سیستم دوربین به شما اجازه می دهد تا پرتره های جدید و بسیار بهتری را ثبت کنید. در هر دوی این گوشی ها برای گرفتن عکس پرتره نیازی به تغییر حالت پرتره نیست، بلکه خود گوشی به صورت هوشمند حضور افراد یا حیوانات را در کادر تشخیص می دهد و تصویر به گونه ای ذخیره می شود که می توانید به راحتی تبدیل کنید.

جالب اینجاست که حتی می توانید پس از ذخیره عکس، فوکوس بین سوژه ها را تغییر داده و آن را از فردی به فرد دیگر منتقل کنید. عملکرد پرتره در شب نیز بهبود یافته است و اکنون می توانید تصاویری با جزئیات بیشتر و رنگ های زنده تر ثبت کنید.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است. این سنسور دارای اندازه پیکسل ۱.۲۲ میکرون است و در پشت لنز ۲۴ میلی متری با دیافراگم F/1.78 قرار گرفته است و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم نیز بر روی این دوربین دیده می شود. با هر دوی این گوشی ها می توانید تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی HEIF و ۴۸ مگاپیکسلی RAW را ضبط کنید. دوربین جدید به شما این امکان را می دهد که هنگام استفاده از زوم دیجیتال بین فاصله کانونی ۲۸ میلی متر و ۳۵ میلی متر انتخاب کنید.

آیفون ۱۵ پرو مکس اولین دوربین پریسکوپ تله فوتو را در آیفون دارد. اپل به لطف فناوری جدیدی که در ادامه توضیح خواهیم داد، توانسته زوم اپتیکال را از ۳ برابر به ۵ برابر افزایش دهد. طراحی این دوربین منحصر به فرد است و اپل در نظر داشت نام تتراپریسم را به آن بدهد. طبق این فناوری، نور قبل از رسیدن به سنسور ۴ بار در داخل خود دوربین منعکس می شود، بنابراین نور مسیر طولانی تری را طی می کند، اما در عین حال نیازی به فاصله فیزیکی نیست. این سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پشت یک لنز ۱۲۰ میلی متری با دیافراگم F/2.8 قابل مشاهده است.

ویژگی تتراپریسم آیفون ۱۵ پرو مکس

آیفون ۱۵ پرو دارای لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است. این سنسور با اندازه پیکسل ۱.۰ میکرون در پشت یک لنز ۷۷ میلی متری با دیافراگم F/2.8 قرار می گیرد و می تواند تا ۳ برابر قبل روی سوژه ها زوم کند. یعنی اگر زوم بیشتری می خواهید باید سراغ مدل پرو مکس بروید و اپل این قابلیت را برای گران ترین پرچمدار خود رزرو کرده است. دوربین فوق عریض هر دو گوشی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرون و لنز ۱۳ میلی متری با دیافراگم F/2.2 است.

قیمت

خوشبختانه اپل با وجود بهبود دوربین اصلی و افزودن ویژگی هایی مانند Dynamic Island قیمت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را افزایش نداده است و برای خرید این دو گوشی در نسخه پایه باید به ترتیب ۷۹۹ دلار و ۸۹۹ دلار بپردازید. . قیمت آیفون ۱۵ پرو نیز ثابت است و برای خرید این گوشی باید ۹۹۹ دلار بپردازید.

قیمت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

موضوع برای مدل آیفون ۱۵ پرو مکس کمی متفاوت است و قیمت پایه آن ۱۱۹۹ دلار اعلام شد، در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار فروخته شد. البته باید به نکته مهم تاکید کرد: آیفون ۱۵ پرو مکس در نسخه پایه ۲۵۶ گیگابایت حافظه دارد در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس سال گذشته در نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داشت.

نتیجه گیری
آیفون های جدید اپل با پیشرفت های مختلف وارد بازار شده اند و طرفداران این برند منتظر خرید هر چه سریعتر این گوشی های جذاب هستند. برای کاربران ایرانی ماجرا کمی متفاوت است و طبق اطلاعات موجود، سری آیفون ۱۵ مانند نسل قبل مجوز ثبت نام دریافت نمی کند و از این رو سری آیفون ۱۳ همچنان جدیدترین پرچمدار سازنده آمریکایی محسوب می شود. در ایران. اپل تا یک سال دیگر به تولید رسمی آیفون ۱۳ ادامه می دهد، اما مدل های آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس دیگر تولید نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.