طراحی سایت برای گل فروشی

 

مزایای طراحی وبسایت برای گل فروشی

طراحی وب سایت گل فروشی مزایای زیادی هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان به ارمغان می آورد و تضمین می کند که آنها از تجربه خرید یا فروش گل لذت می برند. اگر وب سایت گل فروشی آنلاین خود را به صورت حرفه ای طراحی کنید و تمامی امکانات مورد نیاز خریداران را در آن گنجانده باشید، مطمئنا پس از مدتی به فروش و کارایی قابل توجهی خواهید رسید. مزایای اصلی ایجاد یک فروشگاه گل آنلاین عبارتند از:

۱-افزایش اعتبار و آگاهی از برند

افزایش اعتبار و آگاهی از برند یکی از مهم ترین مزایای طراحی وب سایت برای گل فروشی محسوب می شود که ارزش کسب و کار شما را در نزد مشتریان به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با طراحی وب سایت گل و گیاه می توانید کسب و کار خود را به برندی قابل اعتماد در زمینه فروش گل تبدیل کنید و به صورت حرفه ای خود را به مخاطبین هدف معرفی کنید.

۲-حذف محدودیت مکانی

نبود محدودیت مکانی از دیگر مزیت های طراحی سایت گل فروشی است که زمینه فعالیت شما را گسترش می دهد. با ایجاد یک وب سایت دیگر هیچ محدودیتی در فروش گل و ارائه خدمات خود نخواهید داشت و به راحتی می توانید از دور و نزدیک شهر خود سفارش مشتریان را انجام دهید. به این ترتیب، حذف محدودیت های جغرافیایی، تعداد مشتریان شما را افزایش می دهد. این به این دلیل است که مشتریان یک گل فروشی معمولا به یک یا دو منطقه نزدیک مغازه محدود می شوند و افراد کمی حاضر به سفر مسافت طولانی برای خرید گل از یک مغازه هستند. اما اگر یک گل فروشی وب سایت داشته باشد، به راحتی می تواند خدمات خود را در هر نقطه از شهر عرضه کند.

۳-افزایش میزان فروش

از دیگر مزایای طراحی سایت گل فروشی می توان به افزایش فروش اشاره کرد که در واقع هدف اصلی هر فروشگاه گل و گیاه است. با حذف محدودیت های جغرافیایی و ارائه خدمات به مخاطبان بیشتر، فروش شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و دیگر محدود به مشتریان محلی نزدیک فروشگاه خود نخواهید بود.

۴-عرضه سریع و آسان خدمات به مشتریان

 مشتریان از طریق وب سایت سفارش خود را ثبت می کنند و شما پس از دریافت سفارش به سرعت آن را تهیه و ارسال می کنید. به این ترتیب مشتری دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای خرید سبد گل ندارد و در زمان و هزینه صرفه جویی می کند. شما به عنوان صاحب گل فروشی مجبور نیستید این موارد را برای هر مشتری تکرار کنید و توضیحات کاملی از ویژگی های گل ها و قیمت آنها ارائه دهید که این امر باعث تسریع در آماده سازی سفارش می شود.

بنابراین طراحی وب سایت گل فروشی مانند راه اندازی وب سایت برای سایر مشاغل، مزایای قابل توجهی را برای صاحبان مغازه و مشتریان به همراه دارد و تجربه ای به یاد ماندنی و ویژه را در هنگام خرید و فروش گل برای آنها به ارمغان می آورد.

یک سایت خرید گل و گیاه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 اگر کاربران بتوانند به راحتی به بخش های مورد نظر وب سایت گل فروشی دسترسی پیدا کنند و از محصولات مختلف بازدید کنند، قطعاً تشویق به خرید از آنجا خواهند شد. در این میان وجود برخی از ویژگی های ساختاری و فنی در وب سایت گل فروشی نیز بسیار حائز اهمیت است از جمله:

۱-طراحی ساده رابط کاربری

طراحی رابط کاربری ساده وب سایت یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت گل فروشی است که در واقع به ظاهر وب سایت و جذابیت بصری آن مربوط می شود. سایت خرید گل باید عاری از هرگونه پیچیدگی طراحی شود تا کاربران بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند. طراحی ساده و سهولت کار با سایت باعث افزایش فروش شما می شود.

 

۲-سرعت بالا

سرعت بارگذاری بالا وب سایت یکی دیگر از ویژگی های مهم وب سایت گل است که ارتباط مستقیمی با تعداد بازدید و تجربه کاربری مشتریان دارد. اگر سرعت وب سایت شما پایین است و بارگذاری صفحات مهم مانند معرفی محصول یا درگاه پرداخت برای مشتریان دشوار است، آنها قطعا از خرید آنلاین گل منصرف می شوند و وب سایت شما را ترک می کنند. بنابراین، توجه ویژه ای به بهینه سازی سرعت وب سایت خود و افزایش آن از طریق اقداماتی مانند بهینه سازی تصاویر، بارگذاری تنبل یا کاهش ریدایرکت ها داشته باشید.

۳-ریسپانسیو

ریسپانسیو بودن وب سایت به معنای نمایش و بارگذاری مناسب تمامی صفحات در دستگاه های مختلف مانند تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت است. زیرا کاربران برای دسترسی به وب سایت ها از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. بنابراین باید وب سایت گل فروشی خود را به گونه ای طراحی کنید که به راحتی در همه دستگاه ها بارگذاری شود و یکپارچگی صفحات حفظ شود.

 

۴-فونت و ترکیب رنگی مناسب

با انتخاب فونت مناسب، کاربران می توانند مطالب وب سایت را راحت تر بخوانند. انتخاب رنگ مناسب نیز باعث جلب توجه بازدیدکنندگان به وب سایت و ایجاد احساسات مثبت در آنها می شود. اما بهترین رنگ و فونت برای طراحی سایت گل فروشی چیست؟ بهترین فونت برای صفحه خرید گل فونت های ساده و خوانا مانند serif و sans serif است و بهترین رنگ ترکیبی از رنگ های روشن است تا زیبایی و ظرافت گل ها را به مخاطب منتقل کند.

۵-رعایت قوانین سئو

رعایت اصول سئو نیز مهم ترین ویژگی وب سایت گل فروشی است و با اجرای صحیح آن می توانید وب سایت خود را در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی کنید. “افزایش تعداد بازدید و فروش” هدف اصلی وب سایت فروش گل و گیاه است که تنها با اجرای سئو داخلی، سئو خارجی و سئوی فنی قوانین در وب سایت محقق می شود. اقداماتی مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک دهی داخلی و خارجی و بهینه سازی تصویر از جمله مهمترین اقدامات برای پیاده سازی اصول و قوانین سئو در وب سایت گل فروشی است که تاثیر بسزایی در رتبه و جایگاه آن در صفحه نتایج جستجو دارد.

با در نظر گرفتن این ویژگی ها در طراحی سایت گل فروشی می توانید یک وب سایت کاربرپسند مطابق با استانداردهای گوگل طراحی کنید و از آن کسب درآمد کنید. با این حال، دانستن این ویژگی ها به تنهایی کافی نیست. برای طراحی وب سایت گل فروشی آنلاین باید امکانات اولیه مورد نیاز کاربران را نیز در نظر بگیرید تا بتوانند به راحتی خرید آنلاین خود را انجام دهند.

 

 برخی از ویژگی ها مانند درگاه پرداخت در تمام سایت های گل یکسان است و برخی از امکانات ویژه مانند: گزینه های دیگر، مانند چیدمان باغ یا گل، به رویکرد کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال، ویژگی های اساسی یک وب سایت گل فروشی عبارتند از:

۱-دسته بندی خدمات

معرفی گل‌ها و گیاهان

دسته بندی سرویس های گل و انواع گل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت گل فروشی محسوب می شود که تا حدودی به وب سایت شما نظم می بخشد و یافتن گل های مورد نظر را برای کاربران آسان می کند. شما می توانید خدمات خود را به دسته های مختلفی تقسیم کنید مانند: مانند معرفی انواع گل، گیاهان آپارتمانی، ست های کادویی، بسته های مناسبتی یا گلدان، تا خریداران بتوانند به راحتی گل های مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش خود را ثبت کنند.

۲-تصاویر باکیفیت

ارائه تصاویر باکیفیت از گل‌ها یکی دیگر از امکانات مهم و حیاتی وب سایت گل فروشی است که نقش حائز اهمیتی را در میزان فروش آن ایفا می‌کند. شما باید از تمامی گل‌ها، گیاهان و باکس‌های مناسبتی خود چندین تصویر باکیفیت در وب سایت قرار دهید تا تجربه‌ای شبیه به خرید حضوری را برای کاربران خود فراهم آورید. خریداران نیز با مشاهده تصاویر گل‌ها به راحتی می‌توانند تصمیم خرید خود را نهایی کرده و از وب سایت شما خرید کنند.

۳-معرفی گل‌ها و گیاهان

بخش معرفی گل‌ها و گیاهان نیز از دیگر امکانات یک وب سایت گل فروشی است که در فرآیند انتخاب و خرید گل کمک بسیاری به خریداران می‌کند. شما باید تمامی مشخصات گل‌ها و گیاهان موجود در سایت را در پایین تصویر آنها درج کنید تا کاربران با مطالعه این توضیحات بتوانند با ویژگی‌های گل‌ها و گیاهان موردنظر خود آشنا شوند.

 

۴-مقالات آموزشی

شما در این بخش می‌توانید مقالات مرتبط با گل‌ها و گیاهان، شرایط و نحوه نگهداری از آنها را منتشر کرده و با انجام تحقیق کلمات کلیدی و بکارگیری آنها در مقالات خود جایگاه مطلوبی در صفحه نتایج جستجوی گوگل بدست آورید.

۵-پشتیبانی آنلاین

بخش پشتیبانی آنلاین جهت برقراری ارتباط با مشتریان از دیگر از امکانات مهمی است که در هنگام طراحی سایت گل فروشی باید به آن توجه داشته باشید. طراحی بخش پشتیبانی سایت موجب جلب اعتماد مشتریان شده که با مراجعه به این بخش به راحتی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کرده و سوالات و مشکلات خود درباره گل‌ها و یا نحوه ثبت سفارش را مطرح نمایند.

۶-ثبت نام و ایجاد پنل کاربری

از دیگر امکانات مهم سایت گل فروشی می‌توانیم به بخش ثبت نام و ایجاد پنل کاربری اشاره کنیم. خریداران با مراجعه به این بخش و با وارد کردن اطلاعات خود از جمله شماره تماس، آدرس، کد پستی و غیره می‌توانند به عنوان کاربر در وب سایت شما ثبت نام نمایند. بدین ترتیب خریداران با ایجاد حساب کاربری در سایت به باشگاه مشتریان می‌پیوندند و از تخفیفات شما نیز بهره‌مند خواهند شد. از طرفی دیگر کاربران با ایجاد حساب کاربری در سایت دیگر در هر مرتبه خرید مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نیستند و به صورت مستقیم می‌توانند سفارش خود را ثبت نمایند.

۷-بخش نظرات

با قرار دادن این بخش در وب سایت گل فروشی خود می‌توانید بستری را جهت اظهار نظر و تعامل کاربران با یکدیگر فراهم آورید و با بررسی نظرات و تجربیات آنها نیز نقاط ضعف و قوت کار خود را پیدا کنید.

۸-تماس با ما

در بخش «تماس با ما» می‌توانید شماره‌های تماس و یا آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید و در بخش «درباره ما» نیز اطلاعاتی همچون پیشینه فروشگاه و آدرس آن قرار داده می‌شود.

 

۹-انتخاب روش پرداخت

 با انتخاب دو گزینه «پرداخت آنلاین» و «پرداخت محلی» می توانید به مشتریان اجازه دهید روش پرداخت را انتخاب کنند و از این طریق اعتماد آنها را جلب کنید. درگاه پرداخت امن یکی دیگر از نکات مهمی است که باید قبل از راه اندازی و طراحی وب سایت گل فروشی به آن توجه کنید.

امکانات دیگری که می توانید به وب سایت گل فروشی خود اضافه کنید عبارتند از:

معرفی بسته های ویژه
نظرسنجی از مشتریان
نمایش آدرس فروشگاه بر روی نقشه گوگل
ارائه و معرفی نمونه کارها
شرایط و ضوابط ثبت سفارش
بخش تخفیف ویژه مشتریان
با در نظر گرفتن امکانات وب سایت گل فروشی و قرار دادن این موسسات در وب سایت شما ، می توانید به سرعت توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنید و در صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید. پس اگر به فکر افزایش تعداد مشتریان خود و افزایش رونق کسب و کار خود هستید، طراحی وب سایت گل فروشی بهترین گزینه برای شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.