روشهای طلایی برای خانه دار شدن

 

 

 

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید،

راز خانه دار شدن چیست؟

چگونه با پول کم خانه دار شوم؟

چگونه با رهن خانه بخریم؟ 

پس این مقاله را به دقت بخوانیدودرباره ی آن فکر کنید :

۱- شریک بگیرید

شما می توانید اولین قدم را با سرمایه اندک از خانواده یا دوستان بردارید. این ممکن است شما را صاحب خانه نکند، اما ارزش پول شما را در راستای افزایش قیمت ملک حفظ می کند. یک چیز در مورد بازار املاک این است که سرمایه گذاری در آن معمولا در درازمدت نتیجه می دهد، بنابراین این موضوع را زودتر با شرکای خود در میان بگذارید.

۲- زمین بخرید

خرید زمین در مناطق ارزان قیمت یکی از گزینه های جذاب و کاربردی است. زمین در حاشیه شهرها معمولاً قیمت مناسب تری نسبت به زمین های داخل شهر دارد. به علاوه با افزایش قیمت ها، ارزش این زمین ها سریعتر از زمین ها و خانه های شهر رشد می کند. پس اگر پول زیادی برای خرید خانه ندارید، حداقل یک قطعه زمین در حاشیه شهر بخرید و آن را به عنوان سرمایه نگه دارید و در عین حال سعی کنید درآمد بیشتری داشته باشید و صد البته که لازم به گفتن نیست که باید تمام جوانب قانونی بودن زمین را بسنجید.

۳- ارزان بخرید، گران بفروشید

مشاوران املاک به دلیل شغلی که دارند با موارد زیادی مواجه می شوند که فروشنده به هر دلیلی مانند مهاجرت، بدهی و …برای فروش ملک عجله دارد. قیمتی کمتر از استاندارد بازار اما به صورت نقدی می خواهد. اگر پیگیر و البته کمی خوش شانس هستید، می توانید از پس انداز خود برای خرید خانه، زمین، مغازه یا… صاحبخانه «پول ضروری» استفاده کنید. البته شاید این خانه برای زندگی شما مناسب نباشد، اما قطعا برای افزایش پولی که برای خرید خانه مورد نظرتان جمع آوری می کنید مفید است. وجود چنین گزینه هایی در شهر مورد علاقه تان الزامی نیست، می توانید چنین گزینه های جذابی را در شهرهای دیگر نیز دنبال کنید.

۴- بساز!

اگر زمین دارید، می توانید با پول خودتان برای خریدهای بزرگتر خود سرمایه گذاری کنید یا شریک بگیرید و آن را بسازید. برای مثال اگر زمینی در حاشیه شهر یا شهر کوچکی دارید و امکان ساخت آن را داشتید، پیشنهاد می کنیم آن را بسازید و برای فصل رونق آماده شوید. ارزش افزوده (سود) ساخت و ساز به شما در خریدهای بزرگتر کمک می کند. این سود در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد هزینه ساخت است. یعنی اگر هزینه یک خانه برای شما یک میلیارد تومان تمام شود، به راحتی می توانید آن را با حداقل ۵۰ درصد سود، یعنی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بفروشید.

 

۵- ارتباط داشته باشید و منتظر فرصت باشید

شما باید در بازار باشید و منتظر فرصت باشید تا گزینه های خرید را پیدا کنید. مشاوران املاک معمولا گزینه های عالی (فایل) خود را در وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه قرار نمی دهند. دسترسی به این فایل ها تنها از طریق ارتباط مستمر با آنها امکان پذیر است. پس پیشنهاد می کنیم با مشاوران املاک ارتباط خوبی داشته باشید و به آنها بگویید در صورت پیشنهاد اقلام مناسب، هزینه آنها را پرداخت خواهید کرد. برای این موارد نکات مهم خرید خانه را در نظر داشته باشید.

۶- سراغ محله های ارزان­تر بروید

یکی دیگر از رازهای خانه دار شدن این است که اگر پول کافی برای خرید خانه در محله مورد نظر خود ندارید، واقع بینانه به محله های ارزان تر بروید. بسیاری از مردم به سختی می توانند خانه ای در محله مورد علاقه خود بخرند، غافل از اینکه افزایش قیمت خانه معمولاً ناگهانی و غیرمنتظره است. حتما کسانی را هم می شناسید که در این دام گرفتار شده اند و بعد از افزایش قیمت حتی نتوانسته اند در همان محله های ارزان تر خانه بخرند. مسکن ها با خانه های ارزان و محله های ضعیف تر شروع می کنند. پس تصمیم بگیرید زمان را هدر ندهید و اگر پول کافی ندارید به هر طریق ممکن پول خود را به ملک تبدیل کنید.

۷- خانه های قدیمی را نوسازی یا بازسازی کنید

چه بخواهید در یک خانه قدیمی زندگی کنید و چه بخواهید آن را بفروشید، بازسازی آن کار درستی به نظر می رسد. شما می توانید با پول خود یا با شریک یک ملک کم ارزش را بازسازی کنید و آن را با قیمت بالاتر بفروشید. ممکن است بگویید زمان کافی برای این کار ندارید، باید بدانید که پیمانکارانی هستند که حاضرند در ازای ۱۰ درصد کل مبلغ بازسازی یا کمی بیشتر، آنچه را که می خواهید انجام دهند. پس نگران زمان نباشید.

۸- در ساخت مشارکت کنید

معمولاً قیمت زمین قسمت مهمی از هزینه های ساخت را شامل می شود. اگر بتوانید سرمایه جذب کنید و با مالک یک زمین برای “مشارکت در ساخت و ساز” توافق کنید، می توانید تا ۵۰ درصد از واحدهای ساخته شده را در اختیار داشته باشید. البته سهم شما با توجه به نوع مشارکت و قرارداد شما تعیین می شود. شاید سخت به نظر برسد، اما بسیاری از صاحبان زمین یا حلبی آباد (قدیمی) هستند که به دنبال سرمایه گذار هستند. فرآیند ساخت و ساز نیز می تواند برون سپاری شود و پیمانکاران بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل مبلغ ساخت را به عنوان حق امتیاز دریافت می کنند و طبق نقشه مهندسی برای شما واحدهای آپارتمانی می سازند. نکته اصلی این است که ساخت و ساز را به سرعت جلو ببرید تا گرفتار تورم مواد اولیه و دستمزد نشوید.

۹- از پول رهن به عنوان کمک استفاده کنید

 زمانی که خریدار پول کافی برای خرید ملک را ندارد و تفاوت قیمت مالک با پول خریدار در حدود مبلغ رهن خانه است، مشاوران املاک به خریدار پیشنهاد می کنند که اگر قصد اقامت در خانه را ندارد. ، باید به آنها اجازه دهد تا معامله را انجام دهند و برای خانه مستاجر پیدا کنند. در واقع پول رهن ملک را به فروشنده می دهند و خریدار تا یک سال فرصت دارد تا مبلغ رهن را تهیه کند و به مستاجر بپردازد و ساکن خانه خودش شود. 

۱۰- با وام سرمایه ­گذاری کنید

متأسفانه هنوز مقدار وام های مسکن بخش ناچیزی از هزینه خرید مسکن را تامین می کند، اما همین مبلغ ناچیز مناسب ترین گزینه برای تامین خانه است. 

اما جدای از وام مسکن، اگر توانایی پرداخت وام های بیشتری را دارید، حتی می توانید به طور جزئی یا مشترک در بازار املاک سرمایه گذاری کنید. تجربه نشان داده است که هر ۵ سال یکبار امکان «حداقل دو برابر شدن» قیمت ملک وجود دارد. به عنوان مثال متوسط ​​قیمت ملک در تهران از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ از ۴ میلیون تومان به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

امیدوارم ازاین متن لذت برده باشید و از آن استفاده ی کاربردی انجام دهید و باز هم تاکید میکنم که بصورت هوشیار و آگاهانه این کارها را صورت دهید چون همه جا ممکن است کلاهبرداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.