راهنمای ثبت نام لاتاری

برنامه قرعه کشی گرین کارت آمریکا یا همان طور که معمولاً لاتاری آمریکایی شناخته می شود، ساده ترین و ارزان ترین راه برای مهاجرت به ایالات متحده محسوب می شود. لاتاری یک برنامه مهاجرتی با هدف حفظ تنوع نژادی است که سالانه انجام می شود و طی آن افراد متولد در برخی کشورها می توانند شانس خود را برای اخذ اقامت دائم ایالات متحده یا گرین کارت آمریکا در ثبت نام در لاتاری امتحان کنند.

هنگام ثبت نام در قرعه کشی آمریکایی، اطلاعات شما در یک پایگاه داده یا POOL ذخیره می شود و سپس در زمان توافق شده (معمولاً شش ماه پس از پایان مهلت ثبت نام لاتاری)، قرعه کشی بین افراد ثبت نام شده در لاتاری برگزار می شود. کامپیوتر تعداد معینی از آنها را انتخاب می کند. افراد را به صورت تصادفی به عنوان برندگان قرعه کشی انتخاب می کند. برنده لاتاری پس از انجام مراحل پس از برنده شدن در لاتاری ویزا دریافت می کند و می تواند برای همیشه در آمریکا زندگی کند.

هدف از این مقاله آموزش ثبت نام لاتاری و ارائه راهنمای کامل ثبت نام در قرعه کشی می باشد. با استفاده از راهنمای ویدیویی ثبت نام لاتاری ارائه شده و همچنین فیلم های آموزشی با عنوان راهنمای ثبت نام بخت آزمایی متاهل و مجرد، می توانید با استفاده از خدمات پشتیبانی مهاجران، به راحتی و بدون نگرانی در لاتاری آمریکا ثبت نام کنید.

موسسه حمایت از مهاجران در زمینه هایی مانند ارائه خدمات ثبت نام در لاتاری آمریکا، مشاوره به برندگان لاتاری، اخذ ویزای توریستی آمریکا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آمریکا (حتی بدون مدرک زبان) و مشاوره برای اخذ اقامت دائم آمریکا تخصص دارد. در صورت نیاز به تماس با کارشناسان موسسه هاجرتی می توانید با شماره ۰۲۱۴۸۰۰۰۹۵۷ تماس بگیرید.

شما می توانید با استفاده از فرم ثبت نام قرعه کشی حامیان مهاجر، ثبت نام لاتاری ۲۰۲۵ ایالات متحده خود را به صورت آنلاین تکمیل کنید، یا می توانید از طریق دکمه زیر، قرار ملاقات ثبت نام لاتاری را شخصاً تعیین کنید.

لاتاری آمریکا چیست ؟

از سال ۱۹۹۰، به منظور حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده، قانونی برای ایجاد ویزای تنوع (DV) تصویب شد. این ویزا نوعی ویزای مهاجرتی است که به فرد اجازه می دهد با داشتن آن و ورود به آمریکا اقامت دائم آمریکا یا گرین کارت آمریکا را دریافت کند.

آمریکا توسط مهاجران تاسیس شد، جمعیت فعلی ساکن در آمریکا را همه مهاجرانی تشکیل می‌دهند که در سال‌های اخیر وارد آمریکا شده‌اند و زندگی خود را در این کشور آغاز کرده‌اند، به همین دلیل جمعیت آمریکا از نژادهای مختلف تشکیل شده است.

هدف از ایجاد ویزای تنوع نژادی یا ویزای لاتاری آمریکا حفظ تعادل و تناسب بین نژادهای مختلف در این کشور است، بنابراین این ویزا به متولدین کشورهای خاصی تعلق می گیرد و به متولدین کشورهایی مانند چین تعلق نمی گیرد. یا انگلستان، زیرا تعداد زیادی از مردم آن کشورها قبلاً به عنوان مهاجر وارد ایالات متحده شده اند.

از سال ۱۹۹۵ هر ساله لیست کشورهای مجاز برای شرکت در این قرعه کشی بزرگ منتشر می شود و ایران همیشه در این لیست قرار داشته و سالانه ۳ تا ۴ هزار ایرانی موفق به دریافت گرین کارت آمریکایی به لطف قرعه کشی و قرعه کشی می شوند. برای مهاجرت به این کشور

نحوه دریافت این ویزا نیز شانسی است. قرعه کشی ویزای تنوع آمریکا یا قرعه کشی آمریکا هر ساله برگزار می شود و افراد زیادی هر ساله در آن ثبت نام می کنند. هر ساله تقریباً ۵۵۰۰۰ ثبت نام کننده به صورت تصادفی و رایانه ای انتخاب می شوند و این برندگان قرعه کشی واجد شرایط دریافت ویزای تنوع (یا ویزای لاتاری) از ایالات متحده خواهند بود و پس از ورود به ایالات متحده می توانند مانند شهروندان باشند. این کشور کشور برای همیشه زندگی، کار و تحصیل در آمریکا.

ویدئو آموزش ثبت نام لاتاری

فیلم ثبت نام لاتاری متاهلین را در ابتدای مطلب مشاهده می کنید. همچنین مراحل ثبت نام در قرعه کشی مجردی را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مجری ثبت نام لاتاری و چگونگی برگزاری لاتاری آمریکا

برنامه لاتاری ایالات متحده توسط مرکز کنسولی کنتاکی ایالات متحده یا KCC سازماندهی و ثبت می شود. لاتاری آمریکا هر ساله دارای سه مرحله است که شامل مرحله ثبت نام لاتاری، مرحله اعلام نتایج قرعه کشی و مرحله انجام امور اداری و اعطای ویزا به برندگان قرعه کشی می شود. مرکز کنسولی آمریکا در کنتاکی مسئولیت دریافت اطلاعات ثبت نام کنندگان قرعه کشی، سازماندهی قرعه کشی و اعلام نتایج قرعه کشی را بر عهده دارد و سپس نگهداری و اعطای ویزای قرعه کشی به وزارت امور خارجه و در سفارتخانه های آمریکا محول می شود.

بنابراین اگر در مورد برنامه لاتاری ۲۰۲۵ صحبت کنیم، ثبت نام برنامه لاتاری ۲۰۲۵ در سال ۲۰۲۳ انجام می شود، اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۵ آمریکا در سال ۲۰۲۴ انجام می شود و در نهایت برندگان لاتاری ۲۰۲۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵، تاریخی که امور اداری ویزای قرعه کشی شما را دریافت کرده و وارد ایالات متحده می شود.

شایان ذکر است که پرونده قرعه کشی ۲۰۲۵ به صورت قطعی در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵ بسته می شود و در صورتی که برندگان تا این تاریخ نتوانند ویزا دریافت کنند شانس خود را از دست داده و باید در قرعه کشی سال بعد ثبت نام کنند. برای درک بهتر آنچه گفته شد می توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

نام برنامه لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام

زمان اعلام نتایج فرا رسیده است

وقت بسته شدن پرونده است

لاتاری آمریکایی ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۱

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲

لاتاری آمریکایی ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۲

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳

لاتاری آمریکایی ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۳

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

لاتاری آمریکایی ۲۰۲۵

سال ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۴

۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا

همانطور که در قسمت قبل متوجه شدید، ثبت نام هر برنامه قرعه کشی از دو سال پیش و معمولا از مهر ماه شروع شده و به مدت ۳۳ روز ادامه دارد. به عنوان مثال، ثبت نام برای لاتاری ۲۰۲۵ ایالات متحده از ۴ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۲ اکتبر ۱۴۰۲) آغاز خواهد شد و متقاضیان تا ۷ نوامبر ۲۰۲۳ (تا ۱۶ نوامبر ۱۴۰۲) فرصت دارند در لاتاری ثبت نام کنند. آخرین مهلت ثبت نام، لاتاری ایالات متحده، سیستم ثبت نام لاتاری ایالات متحده بسته است و به مدت یک سال بسته خواهد بود. بنابراین حتما در مهلت های ثبت نام قرعه کشی کارهای خود را انجام دهید زیرا این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی شود و در صورت از دست دادن آن باید برای قرعه کشی سال آینده برنامه ریزی کنید.

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا

دو شرط برای ثبت نام در لاتاری وجود دارد، اول اینکه فرد ثبت نام کننده باید متولد کشور خاصی باشد (ایران نیز در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام در لاتاری قرار دارد) و از طرف دیگر. ، داوطلب باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشد. . لازم به ذکر است که برای ثبت نام در قرعه کشی شرط سنی وجود ندارد و هر فردی که دو شرط فوق را داشته باشد می تواند به صورت مستقل در قرعه کشی ثبت نام کند.

به عنوان توضیح بیشتر باید گفت که برای ثبت نام در لاتاری آمریکا محل تولد افراد مهم است و تابعیت آنها در نظر گرفته نمی شود، مثلاً فردی در ایران متولد شده باشد، اما در حال حاضر تابعیت بریتانیا را داشته باشد و گذرنامه. ، می تواند در برنامه لاتاری آمریکا ثبت نام کند زیرا ملاک فقط کشور محل تولد است. در مورد تحصیلات نیز لازم به ذکر است که حداقل مدرک دیپلم معادل دیپلم ۱۲ ساله آمریکایی پذیرفته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ تمامی سوالات خود می توانید مقاله شرایط ثبت نام قرعه کشی (طبق دستورالعمل جدید) را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری آمریکا

تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت نام در لاتاری آمریکا یک عکس است. عکس قرعه کشی برای ثبت نام بسیار مهم است و در صورت عدم احراز شرایط، داوطلب از قرعه کشی حذف می شود. برای ثبت نام در قرعه کشی، متقاضی اولیه و افراد تحت تکفل آنها (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) نیاز به یک عکس استاندارد دارند. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله نیازمندی های عکس قرعه کشی را مطالعه کنید.

برای ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۵ نیازی به داشتن گذرنامه نیست. بنابراین همه حتی دانش آموزان و سربازان می توانند در قرعه کشی امسال ثبت نام کنند. علاوه بر این، لطفاً توجه داشته باشید که برای ثبت نام در قرعه کشی نیازی به عکس گواهی تحصیلی یا عکس گواهی اشتغال به کار ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح تحصیلات خود را در فرم مشخص کنید. بنابراین تنها مدرکی که برای ثبت نام در قرعه کشی باید تهیه کنید یک عکس استاندارد است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در قرعه کشی

آموزش ثبت نام لاتاری

همانطور که قبلا گفتیم هر ساله فقط ۳۳ روز مهلت برای ثبت نام در قرعه کشی وجود دارد و شما باید در زمان توافق شده به سایت اصلی ثبت نام قرعه کشی American Lottery مراجعه کرده و فرم های مورد نیاز برای ثبت نام آنلاین لاتاری را تکمیل کنید.

در ابتدا ثبت نام در قرعه کشی به صورت کاغذی انجام می شد، اما اکنون می توانید با مراجعه به سایت اصلی ثبت نام قرعه کشی، آن را به صورت آنلاین انجام دهید. این سایت به زبان انگلیسی است و تمامی اطلاعات وارد شده باید به دو فرمت انگلیسی و آمریکایی باشد.

در صورت تکمیل ثبت نام در سایت اصلی قرعه کشی، شماره تاییدیه یا کد رهگیری دریافت خواهید کرد. پس از اعلام نتایج قرعه کشی، با وارد کردن این کد تاییدیه به همراه نام و تاریخ تولد، می توانید از برنده شدن یا عدم برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا مطلع شوید. پس حتما این کد را تا زمان اعلام نتایج قرعه کشی نگه دارید.

تصویر تایید قرعه کشی

توجه داشته باشید که اطلاعات شما با وجود هرگونه خطا و حتی ذخیره یک عکس غیر قابل قبول ذخیره می شود و در نهایت کد رهگیری یا شماره تایید دریافت خواهید کرد. اما داشتن کد رهگیری به این معنی نیست که حتما در قرعه کشی شرکت خواهید کرد، در صورت عدم پذیرش اطلاعات وارد شده یا عدم پذیرش عکس شما، اطلاعات شما از قرعه کشی حذف می شود و هیچ اخطار یا اطلاعی در این زمینه برای شما ارسال نخواهد شد. در آن را به شما نمی دهد.

همچنین توجه داشته باشید که در صورت تایید نهایی اطلاعات در سایت اصلی ثبت نام قرعه کشی و دریافت کد رهگیری، اطلاعات وارد شده به هیچ وجه قابل تغییر نمی باشد. اگر دو بار ثبت نام کنید، هر دو ثبت نام شما حذف می شود و شانس برنده شدن در قرعه کشی را از دست خواهید داد. بنابراین بسیار مهم است که اطلاعات صحیح را وارد کنید.

حال اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید و یا به یک فرد با تجربه نیاز دارید تا ثبت نام در قرعه کشی را بدون مشکل انجام دهد، چگونه می توانید در قرعه کشی ثبت نام کنید؟ برای این کار می توانید با خدمات پشتیبانی مهاجران تماس بگیرید. در ادامه آموزش ثبت نام لاتاری توسط موسسه حمایت از مهاجرین توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.