چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم ؟ آیا امکان اتصال گوشی به تلویزیون های قدیمی وجود دارد؟ این سوال را زیاد از زبان کاربرانی می شنویم که می خواهند فیلم، عکس و یا حتی برنامه را در گوشی خود در تلویزیون پخش کنند.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، بدانید که راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد. برخی از این روش ها در تمامی گوشی ها و تلویزیون ها قابل استفاده است و برخی دیگر مختص برندهای خاص گوشی یا تلویزیون است.

در این مقاله از پویان توسعه به عنوان آموزش اتصال گوشی به تلویزیون به تمامی راه ها و روش های ممکن برای برقراری این ارتباط می پردازیم. اگر به دنبال بهترین راه های اتصال تلویزیون و تلفن همراه خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم؟ اتصال گوشی به تلویزیون با کابل و بدون کابل

 

به طور کلی می توانید از دو روش برای اتصال گوشی خود به تلویزیون استفاده کنید. در روش اول با استفاده از کابل و در روش دوم به صورت بی سیم می توانید محتوا را از گوشی خود به تلویزیون انتقال دهید و از تماشای آن لذت ببرید. اگر گوشی خود را با استفاده از کابل هایی مانند USB، HDMI و غیره به تلویزیون متصل کنید، اتصال بهتر، پایدارتر و سریعتر در انتظار شما خواهد بود. اما احتمالا کابل ها شما را آزار خواهند داد.

از طرفی با اتصال بی سیم این دو دستگاه از شر کابل های مزاحم خلاص می شوید; اما بسته به روشی که انتخاب می کنید، این اتصال می تواند کمی کند باشد. بنابراین، هر یک از این روش ها مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند که در انتخاب خود باید به آنها توجه کنید. همچنین قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که تلویزیون و گوشی شما قابلیت اتصال به روش دلخواه را دارند. با توجه به این نکات به بررسی روش های برقراری ارتباط با سیم و بی سیم می پردازیم.

چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کابل

اتصال تلفن به تلویزیون با کابل تقریباً ساده ترین روشی است که می توانید انتخاب کنید. علاوه بر این، یک اتصال با کیفیت بالا و بدون تاخیر برقرار خواهید کرد. در ادامه به طور خلاصه به معرفی کابل هایی می پردازیم که می توانید برای این منظور استفاده کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کابل نیز مراجعه نمایید.

 

استفاده از کابل اچ دی ام ای برای اتصال گوشی به تلویزیون

کابل HDMI یکی از راحت ترین رابط هایی است که می توانید از آن برای انتقال صدا و تصویر با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید. کافی است یک سر این کابل را به تلفن و سر دیگر آن را به تلویزیون وصل کنید تا همه چیزهایی که روی صفحه موبایل شما در تلویزیون اجرا می شود را ببینید. البته برای استفاده از این روش گوشی شما باید دارای پورت Mini HDMI یا Micro HDMI باشد.

کابل HDMI معمولا خیلی گران نیست و بسیاری از تلفن های همراه قابلیت اتصال به آن را دارند. بنابراین اگر به دنبال راهی دائمی، آسان و در دسترس برای اتصال تلفن همراه خود به تلویزیون هستید، پیشنهاد می کنیم یک کابل HDMI تهیه کنید.

 

 

استفاده از کابل MHL برای برقراری اتصال بین گوشی و تلویزیون

آداپتورهای MHL از یک طرف به کابل های HDMI و از طرف دیگر مستقیماً به تلفن متصل می شوند. بنابراین اگر گوشی شما پورت mini یا micro HDMI ندارد، می توانید از این کابل ها استفاده کنید. البته قبل از آن مطمئن شوید که گوشی و تلویزیون شما از استاندارد HDMI پشتیبانی می کنند.

 

استفاده از کابلUSB  برای اتصال موبایل به تلویزیون

همچنین اگر بدانید که می توانید با همان کابل شارژ معمولی گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید خوشحال خواهید شد. البته کابل شارژ شما باید قابلیت انتقال داده را داشته باشد. نیازی به گفتن نیست که با این اتصال، صفحه نمایش گوشی شما مستقیماً روی تلویزیون منعکس نمی شود. اما شما فقط می توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید. درست مانند زمانی که یک درایو USB را به تلویزیون خود وصل می کنید.

 

استفاده از کابل USB Type C به HDMI برای وصل‌کردن موبایل به تی‌وی

اگر گوشی خود را در چند سال گذشته خریداری کرده اید، باید یک پورت Type-C داشته باشد. در این صورت برای برقراری ارتباط بین دستگاه های خود کافیست از مبدل usb نوع c به hdmi استفاده کنید.

 

استفاده از آداپتور Micro USB به hdmi برای متصل‌کردن گوشی و تلویزیون

اگر پورت شارژ گوشی شما Micro USB است، با خرید رابط Micro USB به HDMI می توانید به راحتی بین تلویزیون و گوشی خود ارتباط برقرار کنید.

 

استفاده از کابل Lightening بهhdmi ؛ راهی برای اتصال آیفون به تلویزیون

جالب اینجاست که حتی امکان برقراری ارتباط سیمی بین آیفون و تلویزیون نیز وجود دارد. برای این کار کافیست از کابل لایتنینگ به hdmi استفاده کنید.

 

آموزش وصل شدن گوشی به تلویزیون بدون کابل

چگونه گوشی را بدون استفاده از کابل به تلویزیون وصل کنیم؟ می توانید از روش های بی سیم مختلفی برای اتصال تلفن خود به تلویزیون خود استفاده کنید. در این روش ها از فناوری های مختلفی استفاده می شود.

برخی از این فناوری ها مانند Wi-Fi یا بلوتوث را می توان در اکثر تلویزیون ها و تلفن ها استفاده کرد. اما برخی دیگر فقط توسط برندهای خاصی پشتیبانی می شوند. در ادامه تمامی این روش ها را با هم مرور می کنیم:

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون بدون کابل

 

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

چگونه گوشی را با بلوتوث به تلویزیون وصل کنیم؟ آیا چنین روشی اصلا امکان پذیر است؟ اگر تلویزیون شما از فناوری بلوتوث پشتیبانی می کند، می توانید تلفن و تلویزیون خود را با استفاده از این فناوری متصل کنید.

مراحل برقراری این ارتباط برای گوشی های مختلف متفاوت است. اما اگر به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کنید، مطمئناً توضیحاتی در مورد آن خواهید یافت. ابتدا می توانید به تنظیمات تلویزیون خود بروید و گزینه تنظیمات بلوتوث را پیدا کرده و آن را فعال کنید.

سپس به تنظیمات گوشی رفته و بلوتوث را فعال کنید. چند ثانیه صبر کنید تا نام تلویزیون شما در لیست دستگاه های بلوتوث گوشی ظاهر شود. اکنون برای اتصال کافیست روی آن ضربه بزنید. در این روش باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- ممکن است از شما رمز عبور برای جفت کردن دستگاه ها خواسته شود. در این صورت باید به دفترچه راهنمای تلویزیون خود مراجعه کرده و رمز عبور را از آنجا دریافت کنید.
۲- اگر نام تلویزیون شما در لیست دستگاه های گوشی نمایش داده نمی شود باید در تنظیمات بلوتوث تلویزیون گزینه Discoverable را فعال کنید. همچنین می توانید یک بار روی گزینه اسکن گوشی خود ضربه بزنید.
۳- در حال حاضر از اتصال بلوتوث فقط برای پخش موزیک و فایل های صوتی روی گوشی استفاده می شود و نمی توانید با آن فیلم یا تصویر را انتقال دهید.

 

 

اتصال گوشی به تلویزیون با وای فای

در تلویزیون های هوشمند می توانید با استفاده از وای فای و بدون نیاز به برنامه دیگری گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. برای این کار ابتدا باید گزینه ای به نام wifi-direct را در تلویزیون خود فعال کنید. این گزینه در بخشی از تنظیمات آن بسته به مدل تلویزیون شما تنظیم می شود. پس از آن باید این گزینه را در گوشی خود فعال کنید.

نحوه دسترسی به این گزینه نیز در موبایل بسته به مدل و سیستم عامل آن متفاوت است. اما معمولاً می توانید از طریق گزینه اتصال در تنظیمات گوشی خود به Wi-Fi Direct دسترسی پیدا کنید. چند ثانیه بعد از فعال سازی این گزینه، نام تلویزیون را روی صفحه نمایش خود می بینید که باید آن را فشار دهید. ارتباط بین تلفن و تلویزیون به راحتی برقرار می شود. اگر به دلایلی مشکل دارید، به “چگونه تلفن را با Wi-Fi به تلویزیون وصل کنیم؟” در نظر داشته باشید که ما تمام نکات لازم برای ایجاد این ارتباط را ذکر کرده ایم.

 

 

اتصال گوشی به تلویزیون بدون وای فای

اگر به دلایلی نمی توانید از بلوتوث یا وای فای استفاده کنید، چگونه گوشی خود را به تلویزیون وصل می کنید؟ از آنجایی که روش های زیادی برای ارتباط بین این دو دستگاه متصل به تلویزیون بدون وای فای وجود دارد. اما اگر به دنبال روش های بی سیم بدون اینترنت هستید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

 

 

اتصال موبایل به تلویزیون با کمک Screen Mirroring

و گوشی شما به راحتی می تواند از طریق این قابلیت پشتیبانی با یکدیگر ارتباط برقرار کند. به این ترتیب صفحه نمایش گوشی شما دقیقا روی تلویزیون منعکس می شود. به این می گویند انعکاس صفحه نمایش. این که آیا این ویژگی پشتیبانی می شود یا خیر، راهنما یا گوگل عزیز را بررسی کنید. تلفن‌های مختلف از گزینه‌های مختلفی برای ارتباط آینه‌ای صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند.

او در مقاله «اسکرین میرورینگ چیست؟» به طور مفصل نحوه فعال سازی این قابلیت را در گوشی های سامسونگ، آیفون، شیائومی و … توضیح می دهد. با این تبدیل از تلفن به تلویزیون، نگاهی بود به روش کلی ارتباط با استفاده از این فناوری. برای استفاده از Screen Mirroring ابتدا این گزینه را در گوشی و تلویزیون خود پیدا کرده و فعال کنید. سپس منتظر بمانید تا نام تلویزیون خود را روی صفحه گوشی ببینید و روی آن ضربه بزنید. در این مرحله، احتمالاً باید با وارد کردن رمز عبور یا ضربه زدن روی گزینه Allow، اجازه دسترسی تلویزیون به تلفن همراه را بدهید. بالاخره بعد از چند دقیقه وصل میشه.

صفحه نمایش معکوس

اتصال با Screen casting

با تکنولوژی Screen Casting Vision مقاومت کنید.

 

 

استفاده از دستگاه Chromecast

اگر با دو فناوری قبلی موفق نشده ایم، چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم؟ در این صورت می توانید از دستگاه Chromecast کمک بخواهید. این دستگاه کوچک جادویی به شما کمک می کند تا ارتباط پایدار بین تلفن و تلویزیون خود را حفظ کنید. برای استفاده از آن، باید برنامه Google Home را روی گوشی خود نصب کنید.

ما مزایا و معایب هر کدام را به صورت عملی مورد بحث قرار داده ایم که خالی از لطف نیست.

 

 

اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند

راه های هوشمند زیادی وجود دارد. تلویزیون های هوشمند قابلیت اتصال به وای فای را دارند و وای فای قبلا به طور مستقیم به این اشاره دارد. این قابلیت در اکثر گوشی های آیفون و اندروید وجود دارد. فقط کافی است این گزینه را در تلویزیون خود پیدا کرده و فعال کنید. سپس روی Wi-Fi direct خود در صفحه گوشی خود ضربه بزنید. نیازی به گفتن نیست که بعداً با نام Air Drop پیدا می شود.

خوشبختانه این تنها روشی نیست که می توانید برای اتصال موبایل خود به تلویزیون هوشمند از آن استفاده کنید. علاوه بر این روش بسته به برند و نوع سیستم موبایل می توانید از راهکارهای دیگری کمک بگیرید. در ادامه به نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با سیستم عامل اندروید و IOS پرداخت.

گوشی را به تلویزیون هوشمند وصل کنید

 

 

اتصال گوشی‌های اندورید به تلویزیون

یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال گوشی های اندرویدی استفاده از Miracast است. انتقال تصویر استانداردی است که می توان از آن برای انتقال هر چیزی که روی صفحه گوشی دیده می شود به تلویزیون استفاده کرد. این فناوری در گوشی‌های دارای اندروید ۴.۲ یا بالاتر در دسترس است. می توان آن را با نام های مختلفی مانند: Screen Mirroring، Smart View، Cast Screen، Miracast Screen و غیره تعریف کرد.

در نظر داشته باشید که تلویزیون شما علاوه بر موبایل باید از فناوری Miracast نیز پشتیبانی کند تا بتوانید گوشی اندرویدی خود را به گوشی خود متصل کنید. بنابراین ابتدا به دفترچه راهنما مراجعه کنید یا از این مشکل مطمئن شوید. سپس این قابلیت را در گوشی و تلویزیون خود برای اتصال فعال کنید. مراحل دقیق انجام این کار در گوشی های مختلف متفاوت است. در ادامه به عنوان مثال به نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون نگاه کنید.

 

 

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون با Smart View

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون می توانید از روش های مختلفی مانند استفاده از کابل شارژ گوشی، دانگل بی سیم، اپلیکیشن و … استفاده کنید. با این حال، فناوری SmartView سریعترین و بهترین راه برای ارائه یک اتصال با کیفیت بالا است. مخصوصا برای گوشی های برند سامسونگ. به لطف این فناوری می توانید محتویات موبایل خود مانند فیلم، عکس، موسیقی و … را به راحتی مشاهده کنید. در تلویزیون ضمناً با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به استفاده از کابل نیست و اتصال بی سیم است.

در مقاله چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم؟ ما جزئیات SmartView را مورد بحث قرار داده ایم. علاوه بر این، ما روش های اتصال دیگری را نیز معرفی کرده ایم. اگر قصد استفاده از SmartView را دارید، باید پس از اتصال تلفن و تلویزیون خود به یک شبکه Wi-Fi، گزینه SmartView را در موبایل سامسونگ خود فعال کنید سپس روی نام تلویزیون خود ضربه بزنید و در صورت لزوم رمز عبور را وارد کنید. همینطور ارتباط برقرار خواهد شد.

با Smart View گوشی را به تلویزیون متصل کنید

 

 

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

اتصال آیفون به تلویزیون به روش های مختلفی امکان پذیر است. برای این کار، می توانید از کابل های لایتنینگ به HDMI استفاده کنید یا ابزارهایی به نام دانگل HDMI را انتخاب کنید. علاوه بر این دو روش، امکان برقراری ارتباط بی سیم بین آیفون و تلویزیون نیز وجود دارد. بهترین راه برای اتصال بی سیم استفاده از Apple TV است. این دستگاه کوچک؛ اما این اپلیکیشن با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون متصل می شود و از طریق وای فای با آیفون ارتباط برقرار می کند.

اگر نمی خواهید برای خرید Apple TV پول خرج کنید، می توانید از عملکرد DLNA استفاده کنید. البته برای استفاده از این روش باید برنامه هایی مانند MCPlayer HD یا Sunshine را نیز روی گوشی خود نصب کنید. هر یک از این روش‌های اتصال آیفون به تلویزیون، جوانب مثبت و منفی خود را دارد. در مقاله نحوه اتصال آیفون به تلویزیون می توانید اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد هر یک از این روش ها بدست آورید.

 

 

وصل شدن گوشی به تلویزیون غیر هوشمند

بیشتر روش هایی که تا اینجا در مقاله به آنها اشاره کردیم برای تلویزیون های هوشمند قابل استفاده هستند. اما آیا اتصال گوشی به تلویزیون غیر هوشمند امکان پذیر است؟ آره؛ البته باید هزینه کمی برای آن پرداخت کنید. می‌توانید با خرید یکی از دستگاه‌های Android Box یا Chromecast تلویزیون خود را تجهیز کنید. در ادامه به معرفی این دستگاه ها خواهیم پرداخت.

 

 

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی به کمک ChromeCast

با استفاده از دانگلی به نام ChromeCast، می توانید تلویزیون قدیمی خود را هوشمند کرده و آن را به تلفن خود متصل کنید. با Chromecast، می توانید فیلم، فیلم، برنامه و غیره تماشا کنید. در تلفن خود در حالی که آنها را روی صفحه تلویزیون خود تماشا می کنید. البته فراموش نکنید که نرم افزار گوگل هوم را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

همچنین بخوانید : چطور اینترنت گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم ؟

 

استفاده از اندروید باکس برای اتصال گوشی به کامپیوتر

ابزار دیگری که در حال حاضر در دسترس کاربران قرار دارد اندروید باکس است. اگر تلویزیون غیرهوشمند با پورت HDMI دارید، نیازی به تعویض آن ندارید. برای اینکه آن را هوشمند کنید، فقط یک جعبه اندروید بخرید. با کمک این دستگاه مجزا می توانید تلویزیون خود را به یک گوشی همه کاره تبدیل کنید. اندروید باکس مجهز به سیستم عامل اندروید است و امکان تماشای آنلاین مطالب، وبگردی و … را فراهم می کند. در مقاله همه چیز درباره اندروید باکس شما را با این دستگاه خوش دست آشنا کردیم.

 

 

از اتصال گوشی و تلویزیون خود لذت ببرید

در این مقاله به چگونه گوشی را به تلویزیون وصل کنیم، تمامی راه های ممکن برای برقراری ارتباط بین این دو دستگاه را بررسی کرده ایم. اگر شما هم روش خاصی برای اتصال تلفن همراه به تلویزیون می دانید، حتما آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی داشتید می توانید از طریق قسمت نظرات بپرسید تا ما شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همراه ما باشید

مقالات مرتبط

ctr

CTR چیست؟

افزایش نرخ کلیک تبلیغات و ارگانیک با ۱۴ روش کاربردی فرقی نمی کند که به دنبال رتبه بندی بهتر در

ساخت ویدیو وایرال

راز ساخت ویدیو وایرال

ساخت ویدیو وایرال احتمالا یکی از آرزوهای هر بازاریاب است زیرا اگر بتوانید برند یا محصول خود را در این

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.